בלוג חיי הלילה של שוורצמן



שוורצמן בלוגריסטית חיי הלילה של ירושלים נט, ממשיכה למסע מוסיקלי עם הדיג'יים הירושלמים
והפעם: די ג'י רון יזרעאלי

שלום בליינים יקרים,                                                                                                

כמה אנחנו מכורים לחיי הלילה הירושלמים?!? אני באמת מנסה לחשוב על אושיות לילה שונות שיוכלו לענות על שאלה זו ממקום אמיתי.

כהרגלי במסע ההיכרות שלי עם אנשי חיי הלילה, השבוע אני מציגה בפניכם לא רק דיג'יי- אלא מוסיקאי מוכשר, ותיק עם אהבה גדולה לעיר הבירה שלנו ולמוסיקה הישראלית השורשית שלנו. לשלב עם השגרה הלילית את המסירות האינסופית על העמדה, זוהי התמודדות המלווה בחשיבת נתינה לאורך כל הדרך.

בואו נכיר מקרוב... דיג'יי רון יזרעאלי (41) נשוי ואב לשניים. 
DJ, מפיק מוסיקלי, איש הרמיקס, בעלים של אולפן ההקלטות "גרוב", הפוקד את עמדת החתונות והשמחות בחברת המוסיקה של אלעד עמדי הגדול. רון החל את דרכו בגיל צעיר מאוד, האזנה למוסיקה וההתחברות המיידית שלו הובילה לרצון עז ללמוד לתופף בגיל 11. הוריו אשר נבהלו מרעיון רועש זה, מיד רכשו עבורו אורגן ואחרי שנה נוספה לתזמורת הביתית גם גיטרה, ולבסוף תופים (רון מנגן כמעט על כל כלי נגינה אפשרי).

דרכו הארוכה החלה בהיותו מתופף של להקות המחול הירושלמיות "הורה" ו"מחולה", ולאחר שירותו הצבאי היה מנגן (לא מתקלט) להנאתו בכל הזדמנות מזדמנת, בארים, בתי-מלון וכו'. בגיל 24 נתקל בפריצת דרך כאשר הדיג'יי של בר ה"כלבא שבוע" המיתולוגי נאלץ מסיבות כאלו ואחרות להחסיר, ורון התבקש לנגן במקומו. בסוף הלילה סוכם שימשיך לנגן כל השבוע, ולאחר מכן באופן רציף.

במקביל, הצטרף רון לתחנת הרדיו הפיראטית "רדיו חזק" (לימים "קול המזרח") ושידר מידי בוקר. כאשר רדיו ירושלים הוקם ב-95, הצטרף לשם מיד והגיש תוכניות יומיות במשך 5 שנים תוכנית בוקר ובמקביל את תוכנית הבילויים "עיר- בירה" בשעות 18:00-16:00. משם התפתחה הקריירה של רון גם לרדיו "קול רגע" שבצפון ול"רדיו תל-אביב" הידוע. "עבודתי כדיג'יי היה למשהו סמלי ושולי מבחינתי עד שנת 2002. גרתי בת"א, וקניתי לראשונה זוג קומפקטים וזוג פטפונים, והתחלתי להתאמן עצמאית בבית. כמוסיקאי, היה לי ממש קל להתחבר לכל הסגנונות..תיקלטתי מוסיקה צוענית ב"ננוצ'קה" בת"א, ובהזדמנות אחרת דיפ האוס. על המוסיקה העברית אין צורך לציין את החיבור ואהבה שנוצרו".

רון הקים את ביה"ס הראשון בירושלים "גרוב" עם שותפו בעבר- יניב דנן, ובשנתיים של פעילות לימד עשרות תלמידים את רזי המקצוע. כשחזר לירושלים בשנת 2004, החל לתקלט בכל מקום אפשרי בעיר. מסעדות, בארים וכמובן מועדונים. בין השמות הנפוצים, ניתן למצוא ברזומה העשיר של רון את מקומות הבילוי שעשו היסטוריה בעיר: "אושו", "אדום", "לוגאר", "ג'קסי", "סלינה", "סאבן-בר", "גונג", מועדון "הקמפוס", "צעצוע", "קונסטנטין", "אומן17" וכיום מנגן כרזידנט מועדון "החלונות הגבוהים" בימי חמישי, במועדון ה"אייזן" בשלישי ושישי.

בארבע השנים האחרונות, הקפיץ זוגות טריים בחתונתם כחלק מהרכב "מנטרה מוסיקה" ובתחילת השנה החדשה נפרד מהרכב זה בידידות, והצטרף לדיג'יי ושדר הרדיו אלעד עמדי. יש לציין את הלהיט הגדול לשנת 2010 שהרעיד כל מועדון אפשרי בארץ, כולל אירועי שמחה- בוקי דללה גרסת 2010, שזה להצלחה מטורפת.

מהיכרותי עם רון, יש באפשרותי להעיד כי מדובר על כישרון מדהים, ואדם מיוחד במינו, אהבתו הגדולה של רון לעיר הבירה, למוסיקה הישראלית כפי שנאמר ולארצנו הקטנטונת, תופסת חלק ניכר מזהותו הלילית הידועה. דעתו של רון על חיי הלילה הירושלמים הינה מהווה תשומת לב רבה לעבודתו הרצופה.

אין ספק כי דיג'יי רון יזרעאלי הינו אחד מן אושיות חיי הלילה הירושלמים האתניים. בכל זאת- דר' למוסיקה ישראלית.

עד לשבוע הבא, צאו ותבלו! שמרו על עצמכם כאשר אתם עולים על ההגה- החיים יקרים.                        אוהבת המון, יפית. 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה