משתתפי הכנס לליצנות רפואית התארחו בבית החולים אלי"ן



בכנס המציין עשור לעמותת " רופאי החלום" משתתפים למעלה מ- 70 ליצנים רפואיים ומומחים מכל רחבי העולם. הליצנים למדו בבית חולים אלי"ן על עבודת הליצן הרפואי בתחום שיקום הילדים

 משתתפי הכנס הבין-לאומי הראשון מסוגו בעולם של ליצנות רפואית המגיע היום לסיומו בירושלים, הגיעו לביקור חוויתי בבית חולים אלי"ן וראו מקרוב את עבודת הליצן הרפואי שיקומי. בבית חולים אלי"ן עובדים באופן קבוע שני  ליצנים רפואיים מפרויקט "רופאי החלום" ומשתתפים בטיפולי פיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק, תקשורת ואף מלווים את הרופאים בטיפולים ובבדיקות במרפאות וגורמים לילדים לעבור את הטיפולים הקשיים עם חיוך על השפתיים.

במסגרת הביקור ערכו הליצנים סיור בבית החולים ושמעו הרצאות מפי הצוות הרב מקצועי על שילוב הליצנים הרפואיים בעבודת השיקום . בנוסף, צפו המשתתפים בסרט על העבודה הייחודית הנעשית בתחום באלי"ן.

רות פלמור, ראש ענף פסיכולוגיה והאחראית על שילובם של הליצנים הרפואיים באלי"ן אומרת " מתוך העשייה היומיומית באלי"ן נראה שצירוף של ליצן רפואי לטיפול פיזי איננו רעיון מלאכותי, אלא מתבקש וטבעי . צרוף הליצנים הרפואיים לטיפולים נובעת מההבנה שפעילותם ,המסייעת בגיוס מוטיבציה של המטופל ,ובחיזוק חוויות של יכולת ושליטה תורמת תרומה מרכזית לקידום ההתמודדות של הילדים עם התהליך השיקומי."

מלבד המשתתפים מישראל, הכנס אירח למעלה מ-70 מומחים, רופאים וליצנים רפואיים מרחבי העולם אשר הגיעו במשלחות מאוסטריה, הולנד, דנמרק, ארה"ב, שוויץ, ברזיל ואף ליצן רפואי מבית ג'אלה שברשות הפלסטינית. הכנס נועד  לאנשי הרפואה מתחום הסיעוד, מטפלים בהבעה ויצירה, חוקרים, אמנים וליצנים וכמובן לליצנים רפואיים.

סיגלית עופר ליצנית רפואית בבית חולים אלי"ן אומרת כי כנס הליצנים הרפואיים היה הזדמנות מצוינת ללמוד על עבודת הליצנים הרפואית מכל העולם ושם את ישראל כמובילה בתחום הליצנות הרפואית "זה מרגש לראות שבכל העולם יש עוד נפשות תאומות המתחברות למשפחה גדולה וחמה של אנשים הפועלים בדרך ייחודית למען ילדים".

 

פרויקט "רופאי חלום" במימון קרן מגי וקרן פילנור, הינו פרויקט חלוצי הפועל לשילוב ליצנות רפואית במערך הטיפול הניתן בבתי החולים בישראל. הפרויקט פועל ב 22 מרכזים רפואיים בישראל וכולל צוות של 90 ליצנים רפואיים – 'רופאי חלום' העובדים בעיקר במחלקות הילדים. רופאי חלום פועלים על מנת להרחיב את פעילות הפרויקט לכל המוסדות הרפואיים


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה