מישל דיין בטור אישי על הבעיות של בית"ר י-ם



עונת המשחקים הנוכחית מספקת לנו ליגה משוגעת, אין בנקרים ונדמה ונראה שכל קבוצה יכולה לנצח את האחרת. דווקא בעונה שכזאת אוהדי בית"ר קיוו שהקבוצה תיבנה ותציג חבורת שחקנים לוחמת שגם אם לא תציג כדורגל הכי איכותי שבעולם, לפחות תכבד את המנורה. בעקבות ההפסד המביש לסכנין פנינו לפרשן הספורט של רדיו י-ם מישל דיין, שיסביר לנו מה עובר על בית"ר י-ם

די בכדי לקרוא את הציטוט מחדר ההלבשה של בית"ר שיצא במחצית המשחק מול סכנין ולפיו השחקנים התבטאו ואמרו: "אנחנו קונים הפסד של 1:0" ציטוט זה יכול להציג את מצבה העגום של הקבוצה.

לאורך השנים, חזרתי וטענתי  שאפשר להפסיד בכדורגל השאלה איך וכשרואים את ההפסדים של הקבוצה מול אשדוד ומול סכנין מבינים שהבעיות המקצועיות של יובל נעים גדולות ממה שחשבנו.

מעבר לבעיות המקצועיות שנתייחס אליהן בהמשך קיימת בעיה קשה של מנהיובל נעיםיגות ולכידות קבוצתית. היום מבינים את חסרונו של שחקן כדוגמת קובי מויאל שיודע ויכול עם הזמן והניסיון המצטבר להיות כזה (מנהיג, מי שדוחף), אך משום מה דאגו לקצץ לו את הכנפיים והפכו את הסיפור למאבק אישי וחבל שכך.

במצב שכזה שיש עימות בין שחקנים ושחקן מרגיש פגוע ללא תמיכת חבריו,  ההפסד הוא כולו של הקבוצה, אין ספק שיובל נעים צריך לעזור לשחקן  ולתמוך בו להפוך לכזה, וזאת משום שאופי משחקו (מויאל) ודרך המשחק שלו מדביקה שחקנים שחקנים כבודדים וגם קבוצה שלמה.

כיום יחד עם עמית בן שושן הם שני השחקנים החשובים ביותר במערך הקבוצה. במציאות הנוכחית בבית"ר ישנם שחקנים עם אופי חלש מאוד וכל המצב בתחילת העונה, מחנה האימונים שלא נערך, חיזוק שלא נעשה נותן להם אליבי גדול על מנת להשתמש בזאת כתירוץ קבוע ליכולת.

לבית"ר מספר בעיות מקצועיות שאפשר וניתן לפתור מבפנים. אין ספק שליבי עם יובל נעים על הסגל המאוד קצר שמונע ממנו את הכלים להרתעה מול השחקנים שיודעים שלא קיימת כמעט האופציה להחליפם גם אם הם ביכולת חלשה וירודה.

לכן, עצתי אליך יובל, עליך לעשות חשבון נפש גדול ולדעת שמצב זה יחזור אליך כבומרנג, תן לשחקנים שרצים ועובדים במשך 90 דקות לשחק. בכדורגל אין פרות קדושות, תזכור זאת.

צריך לדעת שגם שחקנים טובים ומובילים עם הזמן נדבקים ביכולת קבוצתית החלשה ראה אבי ריקן, אריאל הרוש ואבירם בוריכאן לכן עליך לבצע שינויים ומיד. ולא זה יכול להיות כדור שלג שיהיה קשה לעצור כי ירידה לתחתית הליגה גורמת לחוסר ביטחון וגם כך יובל נעים קבוצתך לא בנויה למאבקי  תחתית.

מקצועית בית"ר נכון להיום עומדת על 8 כיבושים כשישה מהם הבקיע בן שושן דבר זה מעיד על מרכז שדה אנמי מבחינה התקפית, בית"ר ממעטת מאוד לשחק לעומק ולהצטרף מקו שני על מנת לבעוט לשער ממרחקים של 18-20 מ' ולכן שחקני הקישור לא משתתפים בהבקעת שערים ודבר זה יכול להיות עקב האכילס המשמעותי ביותר בהמשך כי גם כך בהתקפה בית"ר נשענת רק על עמית בן שושן.

יובל תחשוב על אביתר בורכיאן כמגן שמאלי והסטתו של אבי ריקן למרכז השדה ביחד עם אייבנדר, מויאל ואופיר עמרם שחזר מפציעה. אבירם ברוכיאן הוא שחקן אמצע ולא שחקן קו, אתה חייב להבין זאת יובל, אין לא מהירות, הוא ממעט לעשות הגנה, וכך אתה חושף את קו ימין של היריבה באופן מוחלט להתקפות חוזרות ונשנות מה שיוצר לך בעיה לא קטנה. שבץ אותו מתחת לחלוץ יש לאבירם יכולת מסירה מצויינת בעיטה טובה ונצל את התכונות האלה לטובת הקבוצה ולא אל תחשוש לספסל אותו.

זכור הקבוצה מעל כולן ואל תשכח יובל זו בית"ר ירושלים.

לגבי מרכז ההגנה יובל היית בלם ומי כמוך יודע על חשיבות של שני בלמים שמשחקים ומתואמים ביחד לכן עלייך לבחור מבין השלושה: בן יוסף, בראשי ופורטיז'ו. מי הטובים והמתאימים ביותר ולרוץ עם זה כי מן הסתם הרוטציה במרכז ההגנה גורמת לחוסר ביטחון גם  לשוער ושאר שחקני ההגנה כדי ליצור תיאום מושלם אל תרפה זה המפתח להצלחת קבוצה.

לסיום ברצוני להתייחס לשתי נקודות: אחת - איציק קורנפיין והשניה - הקהל.

ראשית איציק כולם יודעים שהינך עושה ימים כלילות על מנת לגייס כספים בכדי לחזק את הקבוצה ודע לך שהכתובת היא ארקדי גאידמק הוא צריך להבין או שהוא משחרר כספים או משחרר את הקבוצה, אל תפסול את האופציה של גומא אגייאר מדובר בבית"ר ירושלים ולא עוד קבוצה בכדורגל הישראלי.

ומילה לסיום על הקהל, שאפו גדול על השינוי והתמיכה והעידוד בכל משחק למרות שמדובר בהוצאות לא קטנות, לקהל כזה מגיע קבוצה הרבה יותר טובה עם רוח נשמה ומחויבות השחקנים.

 

שלכם,

מישל דיין.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה