כנס בין-לאומי של "ליצנים רפואיים" בירושלים



הכנס הבינלאומי הראשון לליצנות רפואית יחל היום בירושלים, ויארח למעלה מ 70 ליצנים רפואיים מרחבי העולם. מנכ"ל קרן פילנור, העומד מאחורי הפרוייקט "רופאי חלום": "הליצן הרפואי נמצא שם גם ברגעים הקשים, כמו הרופא וכמו האחות"

בכנס, שיחל היום ויימשך עד יום רביעי וייערך במלון "מעלה החמישה" בעיר, יתארחו מלבד המשתתפים מישראל, למעלה מ-70 מומחים, רופאים וליצנים רפואיים מרחבי העולם שיגיעו במשלחות מאוסטריה, הולנד, דנמרק, ארה"ב, שוויץ ואף ליצן רפואי מבית ג'אלה שברשות הפלסטינית. הכנס מיועד לאנשי הרפואה מתחום הסיעוד, מטפלים בהבעה ויצירה, חוקרים אמנים וליצנים וכמובן לליצנים רפואיים.

נוסף על הצגת המחקרים ישלב הכנס הרצאות מרתקות, סדנאות לתרגול וללמידת טכניקות פעולה לליצנים רפואיים, ליווי הליצנים הרפואיים בעבודתם בבתי חולים בירושלים ומפגש עם צוות מטפל ומנהלי מחלקות. 

דניאל שריקי, מנכ"ל קרן פילנור אשר עומדת מאחורי "פרויקט 'רופאי חלום', רואה את הליצן הרפואי "כמטפל המשולב בעבודת הצוות הרפואי, שותף לתוכנית הטיפולים ונוכח בטיפולים הקליניים".

בכנס הקרוב יתבצע לראשונה בעולם, דיון מעמיק בגישה זאת ובגישות השונות הנהוגות בארץ ובעולם לשילובם של ליצנים רפואיים במוסדות הרפואיים. אני תקווה שמכנס זה תצא הקריאה לקדם את המקצוע ולתקנן אותו לרווחתם של המטופלים. 


"לפעמים זה באמת נשמע כמו התחלה של בדיחה, אבל זה כבר מזמן לא", אומר שריקי.  "רוב הקבוצות בעולם רואות בליצן הרפואי אמן שבא לעשות כיף לילד בבית החולים, אבל אנחנו עובדים אחרת. נקודת ההנחה שלנו היא שהליצן צריך להיות חלק מהצוות הטיפולי ולא אורח, הוא צריך להיות שם גם ברגעים הקשים, כמו הרופא וכמו האחות".


"רופאי חלום - ליצנות בשירות הרפואה" הינו פרויקט חלוצי הפועל לשילוב והטמעת הליצנות הרפואית כחלק ממערך הטיפול הניתן בבתי חולים בישראל.

מאז ייסודו בשנת 2002, הצטרפו בכל שנה בתי חולים נוספים וצוות הליצנים הוגדל כך שכיום מופעל הפרויקט ב- 17 מרכזים רפואיים בהם פועלים כ- 70 ליצנים רפואיים בעיקר במחלקות הילדים. 

התפיסה המקצועית של 'רופאי חלום' רואה את הליצן הרפואי כמי שצריך להשתלב ולעזור לצוות הרפואי בטיפולים הקליניים וביצירת סביבת אשפוז תומכת ומעודדת החלמה. נוכחותם של 'רופאי חלום' הוכחה כמפחיתת חרדה, מנטרלת התנגדויות, מסיחה את הדעת מהכאב ויוצרת אוירה נינוחה ורגועה יותר בזמן הטיפולים ובכל תקופת האשפוז.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה