אלוף, שופט, פרופסור ומפכ"ל בסיור סליחות של המועצה הציבורית של אלע"ד בעיר דוד

סיור הסליחות בעיר דוד, נערך לחברי המועצה הציבורית של עמותת אלע"ד בה חברים: ראש המוסד לשעבר שבתאי שביט,  האלוף במיל' אלעזר שטרן, רב ניצב בדימוס שלמה אהרונישקי, פרופסור שלמה מור יוסף, אילן כהן, עו"ד  דן אבי יצחק, השופט בדימוס יעקב בזק, ניצב בדימוס מיקי לוי, אלוף במיל' עמוס ידלין, מנכ"ל משרד רה"מ אילן כהן  ועוד.

הסיור נערך בין אתריה הארכיאולוגים של עיר דוד, התחיל בקבוצה של נגנים שניגנו פיוטי סליחות.  לאחר מכן המשיכה החבורה ל "מנהרת המסתור"  המחברת בין עיר דוד לכותל המערבי. 

את האירוע פתח פרופ' מור יוסף שאמר כי:  "אנחנו נמצאים פה היום בעשרת ימי תשובה, יומיים לפני ערב כיפור. זו התקופה שכולנו מתחברים לשורשים וגם לרוחניות. ואין מקום מיוחד יותר מכאן גם לבקש סליחה וגם לחוש את הסליחה".

לקראת סוף הערב עלה האלוף במיל', אלעזר שטרן שמכהן כיום כיו"ר הקרן לרווחת נפגעי השואה בישראל, ואמר: "לא משנה כמה פעמים היית במקום , תמיד תמצא פה משהו חדש, שמחבר אותך יותר למקום.  אני חושב כשמגיעים  לפה, אולי במיוחד בערב יום כיפור, ישנה תחושה שאתה עוד פעם נוגע בתנך . יש פה האנשה של האבנים, לצד האנשה של האנשים שחיו כאן, בהיבט של הם באמת היו בני אדם כמונו. אנחנו בהרבה מאד בחינות, ההמשך שלהם. אני חושב שזה נותן משמעות לכל אחד מאיתנו אישית, כחוליה על שרשרת חשובה כל כך, ובודאי לכולנו כעם."


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה