אביב הצרכנים הישראלי



המלצות וועדת טרכטנברג שמו אותנו ללעג. בעיות הדיור והחינוך ישארו אותנו עד לסבב המחאות הבא, והמיסים? אלו ימשיכו להיות גבוהים

בקיץ האחרון נדמה היה כי כל אומה במזרח התיכון ובסביבותיה מבקשת לעשות מהפכה.

במצרים היינו עדים להפלת משטרו רב השנים של מיודענו הראיס מובראכ, לוב עדיין מחפשת את קדאפי שוודאי נמצא אי שם באיזה בונקר, אצל השכנים מצפון בראשות אסד האביב עבר לקיץ ועדיין נמשך.  נראה כי יכנס לחורף מלא בדם.

גם כאן אצלנו קמה לה אחת, דפני שמה וביחד עם עוד מספר אנשים ביקשו להפוך.

ללא דם ללא פצועים וללא הרוגים. העם דורש צדק חברתי.

רבבות רבבות של אנשים יצאו את ביתם מדי שבוע זעקו, צעקו, בכו, הניפו שלטים צעדו קילומטרים רבים, ישנו באוהלים ואף פלשו לבתים נטושים  "בתי רפאים" קראו להם. 

בחדשות פתחו את המהדורות המרכזיות בסיקור אירועי היום בשדרות רוטשילד, עשרות רבות של חברי כנסת מצאו זמן להתראיין ולהדגיש כמה הם עשו לטובת העם וכמה הם דואגים לחלש  "הלא אנחנו בעצמנו באנו מהעמך מלמטה" כן כולם באו מלמטה רק דפני ליף הגיע מכפר שמריהו מה היא מבינה בכלל אמרו.

מנואל טרכטנברג, פרופסור מנואל טרכטנברג יותר נכון,  מונה ליו"ר הוועדה שתבדוק את יוקר המחייה בארץ ותגיש המלצותיה לממשלה אם השאלה כיצד אפשר לשפר את חייהם של האזרחים או לחלופין להשתיק את המוחים.

הוועדה התכנסה לפני כחודש וחצי ואתמול פרסמה את המלצותיה במסיבת עיתונאים מתוקשרת היטב.

בגל המחאה הזאת היו שני נושאים שקרובים ללבנו יותר מהשאר, אמרנו שאם יטפלו  בנושאים אלו כמו שצריך נגיד דיינו, אבל בלי התחכמויות ובלי סיבובים "שיטפלו בהם "דוגרי" כמו שאומרים אצלנו במזרח התיכון... 

דיור בר השגה וחינוך חינם מגיל חצי שנה.

מה קיבלנו?

חינוך- המלצות הוועדה מדברות על חינוך חובה מגיל שלוש אבל בהדרגה של חמש שנים. לא רציני.

לא טיפול שורש ולא נעלים. סובבו אותנו.

דיור בר השגה- עכשיו  לכולם זה ברור החלום לדירה יעבור דרך טפסי מפעל הפיס, אין בנייה ציבורית אין מס על אותן דירות רפאים, אין עזרה לסטודנטים ואפילו פיקוח על שוק השכירות המשגשג אין התייחסות, באירופה אגב אותו פיקוח קיים.

בקיצור כמו שנהוג לומר במאה שערים "גורנישט".

"עוגת התקציב"

ישנה עוגה. "עוגת התקציב" נהוג לכנות אותה. תקציב משרד הביטחון הוא הגדול ביותר 20% מהעוגה, כמובן שזה ללא הוצאות סמויות שבאות ממשרד ראש הממשלה ומממנות את השב"כ והמוסד. בקיצור יותר קרוב ל-30 אחוזים מדי שנה שהולכים לתקציב הביטחון.

בואו נעמיד את הדברים בפרופורציה מתאימה- עלות מטוס קרב היא חמישים מיליון דולר. כמעט  185,000000 ש"ח  או במילים מאה שמונים וחמישה מיליון שקלים. בכסף הזה למשל אפשר לתקצב 2000 מורים בשנה.

כולם מודעים לבעיות הביטחון של מדינת ישראל לא הגענו אתמול מלפלנד אבל נראה כי ישנו מסע הפחדה ממשלתי, כי הרי כל אזרח שלבש את מדי הזית יודע שהמילה "בזבוז" בצה"ל לא קיימת. ביקרתם פעם במטבח צבאי? כמה אוכל נזרק מדי יום? אז למי שלא היה: צה"ל זורק מדי יום טונות של אוכל טרי. מי שביקר יעיד. והדלק.. לצבא יש מאגרים משלו. ממש כמו בכויית. כמויות של דלק שמבוזבז כמו מים.  אופס בעצם גם מים אין לנו...

וסתם משהו קטן לשם השוואה, דיוני תקציב המדינה הדו שנתי נמשכים זמן רב ראש הממשלה צריך לרצות את כולם, להגיע לעמק השווה עם הערבים החרדים החילוניים הביטחון בריאות מפד"ל וכו' המון זמן. הוועדה הגישה המלצות על מהות החיים שלנו, ביקשו ממנה לשנות סדרי עולם, חודש וחצי לקח לה. יש מי שיגיד עבודת "חפיף" או כמו שאימהות נוהגות לומר "שטפו רק מלמעלה"

 

עכשיו מה צופן לנו העתיד?

קברניטי המחאה מודיעים כי הארץ לא תשקוט גל המחאות יחזור ביתר שאת.

אבל יש איזשהו שינוי קטן לא יהיו אוהלים חורף מתקרב אתם יודעים, קצת בעיה.

משפחת שליט יושבת באוהל המחאה כבר 1920 ימים.  בירושלים אין חורף.

שנה טובה.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה