השתלת ריאה הצילה את חיי האב, איברי הבן נתרמו



מפגש "מרגש" נערך בבית החולים הדסה עין כרם בין משפחות שתרמו את איברי יקיריהם למושתלים

סגירת מעגל: מפגש בין משפחות תורמי איברים ומושתלים התקיים ביום שני בצהריים בהדסה עין-כרם. המפגש חיבר לראשונה בין שלוש משפחות שחייהן נקשרו באמצעות שתי תרומות איברים שנערכו בהדסה. איבריו של צעיר ירושלמי הושתלו באב משפחה ממרכז הארץ, וכעבור שש שנים נתרמו איברי בנו לתושב מזרח ירושלים.    
                                       

הכול התחיל בקיץ לפני שבע שנים. אז, דנאל גוגנהיים (27), צעיר מירושלים, נפצע אנושות בתאונת דרכים והועבר להדסה עין-כרם. הרופאים נאבקו על חייו, אולם כעבור מספר ימים נקבע מותו, ומשפחתו הסכימה לתרום את איבריו. "זה נפל עלינו כרעם ביום בהיר", סיפר יעקב, אביו של דנאל, במפגש. "היינו תמימי דעים, לא היתה שום שאלה. דנאל היה חתום על כרטיס אדי, ועשינו את הדבר המובן מאליו".   
                                                
ריאתו הושתלה אצל יוסי שירמן (62), שריאותיו ניזוקו בעקבות סיבוך בטיפולי מחלה ממארת. כעבור שש שנים, בנו, עו"ד גלעד שירמן (33), סגן בכיר לפרקליט המדינה, נפטר עקב אירוע מוחי, לאחר כמה שבועות שהיה מאושפז בבית-החולים הדסה עין-כרם. משפחתו, שהנושא היה קרוב ללבם, נאבקו לתרום את איבריו, ובניתוח נדיר הוצאו איבריו לאחר דום לב.  עו"ד שירמן הותיר אחריו אישה וילד בן שנתיים. "גלעד נולד בהדסה עין-כרם ונפטר כאן", אמר אביו, יוסי שירמן, "נלחמנו לתרום את איבריו". במפגש נכח גם אחיו, אפרים שירמן, שתרם לו כליה.  
                          
"עוצמה אדירה של נתינה"
                
אחותו של גלעד, שני, אמרה במפגש: "יום לאחר שגלעד נכנס לקומה, אבי עבר השתלת כליה מאחיו. לגלעד הייתה עוצמה אדירה של נתינה, והיה ברור לנו שאם גלעד היה בחיים, אז הוא היה רוצה לתרום. אני מרגישה שהייתה לנו את הזכות להפוך את המוות הזה למשהו שהציל חיים, ויאפשר חיים בכבוד למחמד".   כלייתו של גלעד הושתלה אצל מחמד מחמוד עלי (53) ממזרח ירושלים, שסבל מאי-ספיקת כליות והיה מטופל במשך תקופה ארוכה בדיאליזה. במשך שבע שנים המתין מחמוד עלי להשתלה. בכינוס, הודה מחמוד עלי למשפחת שירמן והעניק להם שי.     
                           
"כמי שעוסק במלאכה עשרות שנים, זה מרגש מאוד לראות אתכם פה", כך אמר למשפחות מנהל בית-החולים הדסה עין-כרם, ד"ר יובל וייס. "אני רוצה להודות למשפחות שתרמו את איבריהן. כולי תקווה שמכאן ייצא המסר לחשיבות תרומת איברים. אנחנו חברה רב-תרבותית, ועלינו למצוא את הדרך להעלאת המודעות בכל חלקי החברה".     
                                          
פרופ' יורם וייס, נאמן השתלות של הדסה ומנהל מחלקת הרדמה בעין-כרם, בירך את הנוכחים ואמר בין היתר: "אני עוסק בנושא כבר 10 שנים ולראות אתכם פה מחמם את לבי". קיריל גרוזובסקי, מתאם ההשתלות של הדסה, שארגן את המפגש והיה בקשר עם המשפחות לאורך כל השנים, מסר: "מדובר במפגש משפחות תורמים ומושתלים ייחודי במינו. אף הסיטואציה שבה משפחה המקבלת תרומת איברים תהפוך למשפחה תורמת לא שגרתית. מקרים כאלו מלמדים אותנו על היכולת לחשוב על הזולת דווקא ברגעים הקשים ביותר. אנו צריכים להסתכל על תרומות אלה כדוגמא, זהו הדבר האציל ביותר שניתן לעשות".
צילומים: אבי חיון

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה