חזקי נבון ממשיך לעדכן בבלוג שלו על המתחדש בתעשיית המוסיקה השחורה



החודש האחרון בסצנת המוסיקה השחורה היה עמוס וגדוש הפתעות, קאמבקים ואין ספור סינגלים חדשים. הרי לפניכם החדשות, האירועים וההתפתחויות המרכזיות בסצנה בחודש האחרון

החודש האחרון בסצנת המוסיקה השחורה היה עמוס וגדוש הפתעות, קאמבקים ואין ספור סינגלים חדשים. הרי לפניכם החדשות, האירועים וההתפתחויות המרכזיות בסצנה בחודש האחרון.
 

 ענקי ההיפ הופ האמריקנים התאחדו לאלבום משותף שיצא החודש. אחרי ההצלחה של הסינגל המשותף שלהם "HAM", הראפרים קניה ווסט וג'יי-זי משחררים את הסינגל הראשון מתוך אלבומם המשותף והמצופה מאוד "Watch the Throne" ששוחרר ב – 1.8.11, השיר הוא סימפול לשיר "Try a Little Tenderness" של זמר הסול אוטיס רדינג ז"ל.
 
האלבום החדש מגיע אלינו אחרי שנה של עבודה. הפרוייקט המשולב והקטלני של שני העולמות יוצר תחושה של משהו לא מוכר ולגמרי חדש לאוזן. בעצם, "פרוייקט" היא מילה קצת קטנה על הדבר הזה. מדובר, לא פחות, בפסקול שמסכם את הדרך הארוכה שעשו השניים בהיפ הופ מהרחובות הקשים לסוויטות בבתי המלונות המפוארים.
 
באלבום אין הרבה הופעות אורח כמיטב המסורת באלבומי היפ הופ, למעט ביונסה (אישתו של גיי זי...), וכמה סימפולים ובהם : גון לגנד, פרנק אושן, קרטיס מייפילד ואוטיס רדינג ז"ל.
 
גיי זי שיתף פעולה עם אר קלי בפרוייקט דומה בעבר, שני אלבומים מאוד מצליחים הניב בזמנו השת"ף של אר קלי וגיי זי.
 
אולם,  ההיסטוריה מלמדת שלא צריך כישרון גדול בשביל להצליח, אבל צריך כישרון כדי לא לתת להצלחה לעלות לך לראש.
 
קנייה ווסט וגיי זי בהחלט ניחנו ביכולת להבין את ההצלחה ולחיות איתה בשלום.
 
הם משחררים ברגעים הגדולים של הצלחתם אלבום חדש ומשותף
 
 Watch The Throne  
 
מבלי לאבד פוקוס.
 
למרות שכל אחד מהם הוא ראפר דומיננטי ומלא אגו בפני עצמו, באלבום המשותף שלהם ג''י זי וקנייה ווסט ממש משלימים אחד את השני. שיתוף הפעולה ביניהם הוא בדיוק מה שציפינו ממנו ואפשר כבר להתחיל להמר כמה פרסים יקבלו עליו.
 
שאגי, חוזר עם אלבום חדש ומתוכו הוא משחרר סינגל ראשון Sugarcane, אלבומו החדש נקרא Summer In Kingston. אלבום קיץ עם 8 רצועות הכולל שיתופי פעולה עם הראפר פיטבול והזמר ג'יידן. ללא ספק, מזכיר לנו כמה מוסיקת הרגאיי בה מתמחה שאגי, מתאפיינת באלמנטים קיציים ומי עושה זאת הכי טוב בסצנה.
 
סינגלים חדשים נוספים וכמובן קאמבקים בחודש האחרון ניצפו מ:
 
 מרי ג'יי בלייג' ששיחררה סינגל חדש- בלדת הסול:
 "The Living Proof" שמגיעה מתוך פסקול הסרט "The Help".
השיר ככל הנראה ייכנס לאלבום החדש של בלייג' "My Life 2 : The Journey Continues". שממנו כזכור כבר יצאו שני סינגלים. מתי יגיע האלבום? זו רק שאלה של זמן...
 
זאת ועוד, אחרי ההצלחה של הסינגל "Don't Wanna Go Home" משחרר זמר ה – rn'b ג'ייסון דרולו את הסינגל השני "It Girl", מתוך אלבומו השני והחדש "Future History" .
 
 הזמר, הראפר והשחקן טייריס גיבסון חוזר אלינו ומשחרר (אחרי שעברו 5 שנים מאז אלבומו האחרון "Alter Ego") סינגל ראשון מתוך אלבומו החמישי "Open Invitation  " .בסינגל טייריס מארח את הראפר לודכריס ששיחק לצידו בסדרת הסרטים "מהיר ועצבני" . "Too Easy" כך נקרא הסינגל החדש שכבר מתחיל להתיישן הואיל וסינגל נוסף שלו צף ברשת  ביחד עם הזמר אר. קלי והראפר טייגה. ללא ספק חזרה כפולה לסצנת המוסיקה!
 
נסיים עם סיכום מהופעתו של זיגי מארלי שקפץ לביקור בארץ הקודש לשתי הופעות – בבארבי ת"א ובגן סאקר בי-ם.
 
זיגי מארלי כבר הופיע בעבר בישראל, אך זו היתה הופעתו הראשונה בירושלים בליווי הרכב של שישה נגנים. האירוע שהיווה חלק מסדרת מסיבות הרחוב The front stage,  שהוא למעשה פרוייקט של רשות הצעירים בעיריית ירושלים, שיצאה לדרך במטרה למתג את מעמדה של עיר הבירה כמרכז תרבותי.
 
 ההופעה הייתה רווית אנרגיות מרוממות נפש. רגעי השיא בהופעה היו בלי ספק הלהיטים הגדולים והמוכרים של זיגי ובייחוד בקאברים לאביו, אי אפשר שלא לשים לב לדימיון בין זיגי לאביו, בוב מארלי המנוח.
 
בין האמנים הרבים שחיממו את הערב (קרולינה, רמי דנוך, כח ראסטה, ואפילו יובל בנאי סולן להקת משינה?! )  היה ההרכב   ה – Eazy star all star הרכב שידוע  בעיקר בזכות גרסאות הראגיי והדאב שלו ללהיטים של הרכבים כמו הפינק פלויד ורדיו הד . וכזכור ראיון עימם ערכנו בתכנית "צלילים בשחור". אלו היו ההתפתחויות "על קצה המזלג..." ממה שקרה בחודש החולף המוסיקה השחורה.
 
 לעידכונים נוספים בתכנית "צלילים בשחור" מדי ראשון בחצות ברדיו ירושלים 101fm או 89.5fm.
גם בפייסבוק:       http://www.facebook.com/groups/184340698281412/

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה