משה, אסטרונאוט, ירושלים



משה אוסטרובסקי, סטודנט למשפטים תושב העיר בן 27 , זכה להיות התייר הישראלי הראשון בחלל במבצע של בזק. עתיד לצפות בכדור הארץ מגובה של 70 קילומטר.

 משה אוסטרובסקי מירושלים, עומד להיות התייר הישראלי הראשון בחלל, לאחר שזכה מבין עשרות אלפים של מתמודדים בתחרות שערכה חברת "בזק" בעמוד הפייסבוק של החברה.

"זאת הייתה דרך נחמדה לחמוק מהלימודים לבחינות", אומר אוסטרובסקי, שיחל בקרוב את השנה הרביעית בלימודי המשפטים וסוציולוגיה באוניברסיטה העברית.

"במשחק היה עליי לסיים מסלול מכשולים בחלל במהירות הגבוהה ביותר. ביום רביעי האחרון התקשרו אליי מבזק וביקשו ממני להגיע למחרת אל משרדי הנהלת החברה בתל אביב, שם בישרו לי כי אני הזוכה בטיסה לחלל", מספר אוסטרובסקי ומוסיף באושר מופגן: "בשבילי זה כמו לזכות בפיס!".
 התייר הישראלי הראשון בחלל. משה אוסטרובסקי
מחברת בזק, אשר ערכה את המבצע במסגרת קמפיין קידום רשת ה-NGN החדשה למהירות גלישה באינטרנט של 100 מגה בייט, מספרים כי כאשר חיפשו דרך מקורית להדגיש את אלמנט המהירות של הגלישה, חשבו בתחילה על נסיעה ברכבת ההרים המהיהרה בעולם.

אחר כך, חשבו בחברה על טיסה במטוס קרב, ולבסוף - לאחר שנודע להם על אפשרות הטיסה לחלל - בחרו באפשרות הגרנדיוזית מכולן, "המשלבת בצורה מושלמת בין מהירות וטכנולוגיה", לפי בזק.
 

טיסות תיירות לחלל עדיין לא התקיימו עד כה, והחברה האמריקאית "Rocketship Tours" עתידה לחנוך את קו הטיסות בנובמבר 2012.

 הטיסה תתקיים בחללית קטנה שבה שני מושבים בלבד אורכה אינו עולה על 9 מטרים, אשר תגיע לגובה של כ-70  ק"מ מעל כדור הארץ. טייס הניסוי של החללית הוא אל"מ ריצ'ארד סירפוס,  לשעבר בח"א האמריקאי ומהאסטרונאוטים המנוסים והפופולאריים ביותר של ארה"ב. 

ניסיונו ב-"נאסא" כולל את המשימה הרביעית באורכה בהיסטוריית טיסות החלל המאוישות של ארה"ב, תוך עגינה עם תחנת החלל הרוסית ("מיר"), בוגר רב עיטורים של בית הספר למטוסי קרב של ארה"ב ושל בית הספר לטייסי ניסוי של צי ארה"ב.
 
לקראת הטיסה, שתיארך כ-40 דקות, אוסטרובסקי עתיד לעבור "הכשרה" בת ארבעה ימים בפיניקס, אריזונה, אשר תכלול בדיקות רפואיות והדרכה, בתנאי מלון נופש אקסקלוסיבי. מחירה של החוויה, למי שמתעניין - מוערכת ב-100 אלף דולרים.

העובדה כי מדובר בטיסה ראשונה מסוגה, אינה מעלה חשש אצל אוסטרובסקי, שמצדו מוצא בעובדה זאת ריגוש מסעיר: "זו תחושה מאוד מיוחדת להיות הראשון שעושה זאת, אני מרגיש שאני עושה היסטוריה. זה פשוט חלום", כך הוא מספר.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה