"אני יודע להיות לוחם ולא שום דבר אחר" זו התשובה שנתן לי פסקל אברהמי ז"ל כאשר שאלתי אותו מתי יפרוש

רנ"ג פסקל אברהמי ז"ל
 לא להאמין ולא נתפש שלוחם ואדם כמו פסקל אברהמי הלך לעולמו. זכיתי להכיר את פסקל לפני 16 שנים. אל מול עיני ניצב אדם שהוא מודל במהותו. פסקל היה מופת ודוגמא ללוחם בעל ערכים, לאומץ אין סופי עם מבט נבוך בעיניים, מבויש ואצילי. לפסקל היה לב מיוחד, פסקל ידע לתת כבוד הן לצעירים והן למבוגרים. בעיניו כולם היו ילדים של אלוהים.
 

היחידה המיוחדת ללוחמה בטרור (ימ"מ) הוקמה בשנות ה- 70 ומיד הפכה להיות מובילה ופורצת דרך. הלוחמים אשר מגיעים לשירות ביחידה נחשבים לטובי בנינו וללוחמים הטובים בעולם. זוהי יחידה קטנה שבה אנשים עובדים  ובכל יום מסכנים ומחרפים את נפשם מתוך שליחות המלווה במסירות, מתוך אמונה בצדקת הדרך ורצון להציל חיים.
 
זוהי יחידה שהיא משפחה, ובמשפחה הזו פסקל היה האבא של הלוחמים. 25 שנים פסקל שירת את המולדת ואת משפחת הימ"מ, תמיד בראש, תמיד בשיקול דעת.
 
חזרתי עכשיו מבית הקברות שבהר הרצל. מאות רבות של אנשים באו לחלוק כבוד האחרון לטוב שבלוחמים, כבוד לאיש שנחשב לאגדה עוד בחייו. זה לא עניין של מה בכך לראות לוחמי ימ"מ מזילים דמעה. לוחמים קשוחים שעוברים מסלול מהקשים שקיימים בעולם עד אשר הם זוכים לסיכת הלוחם. דורות שלמים של לוחמים התקבצו בסמוך לחלקת הקבר, מיעטו לדבר. הצליל היחידי שניתן היה לשמוע הוא הטפיחות על השכם כאשר התחבקו, כואבים והמומים.
 
לפסקל אברהמי ז"ל כולנו חייבים תודה. האיש והאגדה נלחם עשרות שנים בטרור בכדי שאנחנו נוכל ללכת ברחובות שקטים. האמינו לי שכל מה שאתם שומעים על פסקל הוא נכון. האמינו לכל מילה שאתם שומעים או קוראים על האיש המיוחד הזה. הוא מלח הארץ, הוא וחבריו שאם לא היו אתמול בזירת הלחימה התוצאות ייתכן שהיו עוד יותר קשות.
 
נוח על משכבך לוחם אמיץ, תודה על שנים רבות בהן שמרת על חיינו כאן בארץ האבות. לא להאמין שיותר לא נראה אותך. השארת אישה ושלושה ילדים משפחה לתפארת. השארת מורשת שתלווה את לוחמי ההווה והעתיד. אתה אחד מגדולי לוחמי ישראל. זאת היתה זכות להכיר אדם כמוך היה הרבה מה ללמוד ממך. עוד יספרו בדברי הימים על לוחם ישראל שלא נרתע ולא נבהל, שתמיד היה מסור למולדתו.
 
מדינת ישראל מצדיעה לך רנ"ג פסקל אברהמי.
 
יהי זכרך ברוך.
 
 
 
צילום: פלאש 90

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה