סיכום מחצית 2011: אז מה היה לנו מלבד שביתות והפגנות למיניהן? אז זהו שלא הרבה. החלטתי לבדוק את מדד החסרונות והיתרונות של תופעות הלוואי שנגרמו לנו כתוצאה מכל המחאות

התחלנו את השנה בשביתת הרשויות המקומיות, מצד אחד אין פינוי אשפה ומצד שני אין פקחים, שביתה זו זוכה לתיקו, ולמען הקוראים התל אביביים אולי נטייה קלה לטובת היתרון באי חלוקת דוחות החניה.
המשכנו לשביתת הדלק: התחושה לגבי מחירי הדלק הפכה לקונצנזוס, הוחלט לצאת לרחובות, להפסיק לתדלק, ולנסוע בתחבורה ציבורית. אם אכן הייתה מתקיימת שביתה שכזו, היתרון היה ברור: פחות פקקים, פחות זיהום אויר והרבה רעש בכדי להוריד כמה שקלים ממחיר הנוזל המאוד יקר הזה. בפועל יצאנו עם חיסרון מאד בולט, השביתה הגיעה בשלב מוקדם מידי, כאשר האזרח עדיין רדום ואדיש, ההפגנה הייתה דלילה ביותר, ולא נעשה שום צעד להוזלת מחירי הדלק. הפעם נותרנו עם משאבת הדלק ביד וחור בכיס.

 
שביתת העובדים הסוציאליים בהחלט גרמה לנו להרים גבה, מהיכן צצתם פתאום, שנים לא שמענו עליכם ופתאום שביתה? את התשובה מצאנו במשך כמה שבועות בחדשות, בכל ערב הציגו לנו על המסך מספר לא מבוטל של עובדים סוציאליים שובתים מול הכנסת ודואגים אחת למהדורה לפמפם לנו את תלוש המשכורת של אותם עובדים מסכנים.  חיסרון- ערמות של תיקים נערמו על שולחנות השירות הסוציאלי, והודעות מתחננות וזועמות במשיבון.  יתרון- מקרים דחופים לא הלכו לאיבוד בניירת וטופלו בו במקום.  
 
מהיבשה אל הים, עובדי רשות הנמלים החליטו יום בהיר אחד לשבות, הם היו חדורי מוטיבציה ומוכנים למלחמה שהסתיימה כעבור שעתיים, זאת בהתערבותו של יו"ר ההסתדרות עופר עיני.   השביתה האהובה עליי, היא שביתת הקוטג'. האזרח היקר הקיץ מתרדמת החורף שלו, והבין כי עכשיו פוגעים לו "בבטן הרכה". לא ייתכן שמחיר קופסת קוטג' יעלה יותר מליטר הדלק, שעדיין לא הצלחנו להוזיל. אז התחילה מחאה בפייסבוק שהמשיכה לשביתה על מדפי הסופר, והפעם התרחש נס. ביבי שכנראה ממש חובב מוצרי חלב, פנה לעבדו הנאמן שטייניץ וביחד הצליחו להחזיר את  הקוטג' למחיר שפוי לכל הדעות.    
לא, לא שכחנו את שביתת הרופאים, גם אם מאד נרצה לא נוכל לעשות זאת. המתמחים בדומה למפלגת קדימה, מייצרים בכל יום פרובוקציה ההזויה יותר מקודמתה. בתחילה השביתו בית חולים אחד, ואז השביתו מספר בתי חולים, המשיכו לכלל בתי החולים וכעת המתמחים שאיבדו את שפיותם, אשפזו עצמם לדעת. ישנם כאלו שאשפוז נראה להם כצעד קיצוני, אותם מתמחים פשוט פתחו בשביתת רעב. לשביתה זו יתרון אחד גדול וברור, כעת שלא נותרו מתמחים בבתי החולים, אנו מטופלים על ידי רופאים בעלי ותק ומומחים. הרפואה נראית כיום טובה מאי פעם, ומכאן אני מחזקת את ידי המתמחים, המשיכו לשבות כאילו אין מחר.    
השביתה האחרונה שהתחילה ברחוב רוטשילד ת"א, והמשיכה להתפשט כמגפה בשאר חלקי הארץ, הגיעה כתוצאה ממחאתם של האזרחים לגבי...אז זהו שלאף אחד, גם לשובתים לא ברור מה עומד מאחורי שביתה זו. שביתת האוהלים נראית כאילו פסטיבל בומבמלה יצא לרחובות, חלק מהאנשים שובתים על מחירי הדירות, בעוד האחרים טוענים כי ישנה מצוקת דיור, אף אחד לא באמת מסוכרן עם האחר. שובתי האוהלים שאיבדו את האג'נדה החליטו להתאחד, וביום שישי האחרון הם חברו למתמחים להפגנה כוללת מול איכילוב, אולי משם תבוא הישועה.
 
בעודי כותבת שורות אלו בוודאי מתארגנת לה שביתה נוספת. ישבתי עם עצמי וניסיתי למצוא נושא הקרוב לליבי, נושא שיגרום לי לצאת לרחובות ולהביע את עמדתי. פתאום זה הכה בי, עוד מעט מסתיים לו הקיץ, ועד עכשיו לא הצלחתי לטבול טבילה ראויה במי הים התיכון. אני מוחה נגד המדוזות, אני מוחה שבימים חמים אלו, כשמוחי ונפשי מוטרדים מכל השביתות, המדוזות תפסו את המקום היחיד שבו יכולתי להסתתר, המקום היחיד להטביע את היגון על מחירי הדלק, הקוטג', והארטיקים של הגזלן בחוף מציצים.  
 
מילות סיכום מפי "הדג נחש":   "בבוקר כשהשכמתי ופתחתי את החלוןמהריח של הזבל קפץ עלי רעיוןמדליק, אמרתי, מרגש,כולם פה שובתים, תשבות גם, מה יש?למה רק מורים, משרד הפנים, מחלקת תברואה?מעתה סתם אנשים יכריזו על סכסוך עבודה..."  
 
צילום: פלאש90

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה