המראה החדש של טדי



כר הדשא יוגבה ב־1.8 מטרים, היציע הדרומי יכיל כעשרת אלפים מקומות ישיבה ויש כבר תכנון להקמת מפלסים נוספים, שיגדילו את קיבולת האצטדיון ל־46 אלף מקומות. צילום ראשון של המראה הסופי
בעוד שבועיים יעבור טדי שדרוג רציני. כר הדשא יוגבה ב־1.8 מטרים כדי לאפשר חווית צפייה אירופאית.

 לשם כך גם יורדו שבע השורות הראשונות ביציעים הקיימים באצטדיון. בשלב מאוחר יותר תחל הקמתו של היציע הדרומי, שיכיל כעשרת אלפים מקומות ישיבה ויגדיל את הקיבולת של טדי ל־31,800 מקומות ישיבה. "הקונספט של היציע הדרומי יהיה שונה מזה של המזרחי, המערבי והצפוני", מספר מנהל רשות הספורט בעירייה, אורי מנחם. "אמנם המעברים פה יהיו רחבים יותר, אבל מספרם יהיה נמוך יותר בהשוואה ליציעים הקיימים מכיוון שרוב האנשים שמגיעים לאצטדיון פשוט עומדים שם והורסים את חוויית הצפייה".

המטרה הסופית של שיפוץ טדי היא להפוך אותו לאצטדיון בינלאומי כשמושם דגש על מענה לכל הדרישות, כדי שיוכל לארח את משחקי נבחרת ישראל. בעניין הזה צפוי לעירייה מאבק לא קל מול עיריית חיפה, שגם היא מקימה בימים אלה אצטדיון חדש. בנוסף, טדי המחודש יארח את טקס המכבייה ביולי 2013 (המועד שבו תסתיים הקמת היציע הדרומי) ויארח כמה משחקים באליפות אירופה לנבחרות צעירות, שתתקיים גם היא ב־2013.

 

המראה הסופי. עלות של מאה מיליון שקל

עלות השיפוץ הכולל של טדי אמורה להגיע בסופו של דבר לכמאה מיליון שקל, מרביתם מימון של המועצה להסדר ההימורים בספורט. כל העבודות בטדי יתקיימו מתוך הקפדה על היצמדות לתקן המחמיר של אופ"א אולם לא יעמדו בתקן של אירוח משחק הגמר בצ'מפיונס ליג. "נוכל לעמוד בכל מיני דרישות זמניות לשיפור בשביל לארח משחקים מכריעים כולל באירופה למעט גמר הצ'מפיונס", אומר מנחם.

אחרי שיסתיימו הגבהת הדשא והקמת היציע הדרומי יש כבר תכנון להקמת שני מפלסים נוספים ביציע המזרחי והמערבי, שכל אחד מהם יכיל 7,500 מקומות.
בסופו של התהליך יכיל טדי יותר מ־46 אלף מקומות ישיבה, אבל בעניין הזה צריך לחכות ולראות. "האצטדיון הזה יהיה בונבוניירה אחרי שיושלם השיפוץ הכולל שלו" אומר קיקו מלול, מנהל אצטדיון טדי.
אין ספק שהיוזמה של עיריית ירושלים ושל העומד בראשה, ניר ברקת, היא מבורכת. הגיע הזמן שבירת ישראל תהיה זו שמארחת את משחקי הנבחרת ושהספורט בירושלים יתהדר במתקנים המפוארים ביותר. השאלה היא אם תוך כדי התהליך לא יינזקו שלושת מועדוני הכדורגל של העיר, בית"ר, הפועל וקטמון.

נכון לעכשיו, הצפי הוא שהגבהת הדשא באצטדיון תסתיים בחודש נובמבר, מה שאומר שהקבוצות הירושלמיות יארחו במשך שלושת החודשים הראשונים של העונה את משחקי הבית שלהן באצטדיונים במרכז הארץ. אלא שכל מי שאי פעם הוסיף יחידת דיור בביתו יודע שאפשר לדעת מתי מתחילים שיפוץ אבל אי אפשר לדעת מתי הוא יסתיים. "אנחנו עובדים יום ולילה בשביל לעמוד בלוח הזמנים" מסביר מלול.

אורי מנחם: "עשינו כמה מהלכים חסרי תקדים כדי להקל על אגודות הספורט. יכולנו להגיד שאנחנו סוגרים את טדי לשנה וחצי ואז הבעיה שלהם היתה גדולה במיוחד. הפעלנו שיקול דעת והתחשבות, והחלטנו שהגבהת כר הדשא תחל בסיום עונת המשחקים הנוכחית, כשהקמתו של היציע הדרומי תתבצע במקביל לכך שבטדי ייערכו משחקים. ישבנו עם הנהלת בית"ר, הנהלת הפועל והנהלת קטמון ואנחנו מנסים לסייע ככל שניתן. יצרנו קשר עם העיריות, שאמורות לספק מגרשים חלופיים לקבוצות הירושלמיות, ואנחנו גם נסייע בהסעות לאוהדים הירושלמים".

לבית"ר, שמעצם היותה הקבוצה הבכירה של העיר, עם קהל האוהדים הגדול ביותר, אמור להיגרם הנזק הגדול ביותר. מדובר כאן במחיר מקצועי לא פשוט, שכן טדי הוא אצטדיון ביתי סופג נקודות והנזק הכלכלי מוערך במינימום של יותר ממיליון שקל אם העירייה אכן תעמוד בלוחות הזמנים ותסיים את השיפוץ בנובמבר, כשלושה חודשים אחרי פתיחת העונה. כל שבוע נוסף של עבודות יגדיל את ההוצאות. בנוסף, יש מערך לוגיסטי שלם שבית"ר צריכה להיערך אליו, עניין מסובך כשלעצמו. הנה לכם כמה דוגמאות: השחקנים ואנשי המנהלה נדרשים להגיע עצמאית לטדי, וכשהקבוצה תקיים את משחקיה הביתיים באצטדיון רמת גן היא תצטרך להעמיד שני אוטובוסים לשם הגעתם של נושאי התפקידים אל המגרש. אם רוני לוי היה רגיל לערוך את האימונים המסכמים שלו בטדי, כשרמת גן יעמוד לרשות הקבוצה היא תישא בהוצאות של שכירות המגרש וההסעות. כמו כן, בית"ר לא תוכל למכור מינויים לתא הכבוד בטדי, במחיר של 40 אלף שקל למינוי אחד. כמו כן, פחות ופחות אוהדים יגיעו למשחקים וירכשו מינויים, אף שכ־30 אחוז מבעלי המינויים של הקבוצה בעונה האחרונה אינם מתגוררים בירושלים.

"יש כאן נזק כלכלי ומקצועי כאחד, שדורש מאיתנו להיערך מחדש ובאופן מיוחד, אבל זה מצב נתון שאין מה לעשות נגדו", אומר איציק קורנפיין. מחוסר ברירה כמובן ניסה קורנפיין להעביר את משחקי בית"ר לבלומפילד, אך שם שלוש קבוצות (הפועל ומכבי תל אביב ובני יהודה) משתמשות באצטדיון כמגרשן הביתי. הניסיון של בית"ר לארח באצטדיון החדש בפתח תקווה לא צלח גם הוא מכיוון שהקמתו מתעכבת עד לינואר 2012, ואילו האצטדיון בראשון לציון, שמכיל 6,000 מקומות, קטן מדי עבור מועדון כמו בית"ר. יש רק לקוות שבית"ר תפתח את העונה הבאה עם הצלחות מקצועיות שיפכו אותה לאטרקטיבית עבור האוהדים ושבמחזורים הראשונים תזמן לה ההגרלה את מכבי או הפועל תל אביב או מכבי חיפה, משחק שיניב הכנסה כספית גבוהה שתמזער נזקים.

בצד האדום של העיר הדברים אינם פשוטים יותר. "ברור שכמו בית"ר אנחנו נפגעים כלכלית ומקצועית", אומר יו"ר הפועל גיל רז. "אנחנו עמלים בימים אלה על סגירת אצטדיון חלופי, כשהאופציות הן המגרש בנס ציונה, בראשון לציון או בבת ים". אגב, דמי השכירות באצטדיונים החלופיים שבודקת הפועל עומדים על כ־15 אלף שקל למשחק. בקטמון, מנסים להוציא אישור לכמה משחקים בגבעת רם ואז תעבור הקבוצה למגרש ברמלה.

השאלה היא אם לא היה עדיף, עם תקציב של כמעט מאה מיליון שקל ש־30 מיליון מתוכם תשלם העירייה, לדאוג למתקני אימון ראויים לאגודות הכדורגל בעיר, בטח כשבית"ר תלויה באוויר בעניין בית וגן, יד המורה וקריית יובל נראים במצב מזעזע ומגרש מבט, שמשמש את קטמון, אינו יכול לשמש שלוש קבוצות. אורי מנחם מסביר: "זה לא שנתנו לנו מאה מיליון שקל ואמרו: 'תעשו עם זה מה שאתם רוצים'. הכסף הזה ייעודי לשיפוץ ושדרוג טדי. בכסף לא רלוונטית". בקיצור, תגיעו מחר לטדי, לפרידה זמנית. אנחנו כבר מתגעגעים.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה