עו"ד ארז צ'צ'קס: הגיע העת שהלשכה תעסוק במה שחשוב לעורכי הדין באמת ופחות בפוליטיקה



בשבוע הבא ייערכו הבחירות ללשכת עורכי הדין, בירושלים צפוי עו"ד ארז צ'צ'קס שהצליח לגבש קואליציה רחבה במועמדותו להחליף את אשר אקסלרד הוותיק ובכך לסמן את תחילתו של דור חדש במחוז ירושלים של הלשכה הלוקח את מושכות הניהול לידיו. רגע לפני תפסנו את עו"ד צ'צ'קס לריאיון נרחב בו פרס את חזונו, הדרכים ליישומו, מעמד המקצוע ועוד

הגענו למשרדו של עו"ד ארז צ'צ'קס בצהרי היום, המשרד היה גדוש פעילים ורשימות אקסל ונראה יותר כחמ"ל מאשר משרד עורכי דין, "ככה זה נראה בשבועות האחרונים" מחייך צ'צ'קס העסוק בצד פעילותו המשפטית השוטפת בריכוז התמיכה בו וברשימתו הפע"ם לבחירות שייערכו ב 20 לחודש.

עו״ד ארז צ׳צ׳קס

עו"ד צ'צ'קס (44) משמש כעורך דין כ- 17 שנים ופעיל בלשכה מזה מספר שנים, במסגרת פעילותו בוועד המחוז הוא משמש בשורה של תפקידים בהתנדבות בניהם: יו"ר פורום עורכי דין חדשים, יו"ר פורום נטוורקינג ומקים מאגר ההשמה בלשכה.

הודעתו על כוונתו להתמודד בבחירות הקרובות במקום היו"ר הוותיק אשר אקסלרד שירוץ למועצה הארצית הובילה לתמיכה רחבה וחוצת סיעות במועמדותו. שורה של עורכי דין ומשפטנים בכירים ומוכרים בירושלים הודיעו על תמיכתם בו, בניהם: אשר אקסלרד, יאיר גרין, רזי בטט, יוסף ארנון, לאון אמיראס, עודד הכהן וכן השופטים בדימוס: יוסף שפירא, כרמי מוסק, ויצחק שמעוני.

נראה שלעו"ד צ'צ'קס יש חזון ומצע מגובשים במסגרתו הוא יודע מה יעשה מיד לאחר שייבחר.

"הגיע העת שהלשכה תפסיק לעסוק בפוליטיקה ותתחיל לדאוג למה שחשוב באמת לציבור עורכי הדין וזה מה שבכוונתי לעשות מיד עם בחירתי" יורה צ'צ'קס את עיקר תפיסתו והסיבה המרכזית בגינה החליט להתמודד.

"בשנים האחרונות הלשכה הייתה מעורבת בנושאים פוליטיים ושכחה את ייעודה המרכזי והוא דאגה למקצוע, הלשכה שייכת הלכה למעשה לציבור עורכי הדין ועליה לפעול עבורם כאיגוד מקצועי הרואה את טובתם בלבד. וזאת לטובת פרנסתם, ביצור מעמדם, ביטחונם האישי והמקצועי, מקצועיותם, וכל פעילות הקשורה אל עורכי הדין במישרין בלבד" ממשיך צ'צ'קס לפרוס את חזונו.

אתה פעיל בשורה של וועדות בלשכה בשנים האחרונות, מה תעשה שלא נעשה עד כה?

אכן, בשנים האחרונות קידמתי עם חבריי שורה של יוזמות שעסקו בפרנסה ומעמדו המקצועי של עורך הדין במחוז. בשנים האחרונות מצטרפים מידי שנה ללשכה כ 800-1000 עורכי דין חדשים רק במחוז ירושלים, חלקם עובדים כשכירים וחלקם מחליטים לפתוח משרד עצמאי, אני יודע מניסיוני הן כשכיר ובהמשך כעצמאי את הלבטים והקשיים טרם קבלת ההחלטה ולאחריה בצורך לסיוע נקודתי וליווי מאנשים עם ניסיון, וכאן בדיוק מגיע מקומה של הלשכה ותפקידה לעזור בייעוץ מקצועי, יצירת חיבורים לאנשי מקצוע ועוד, עשינו זאת בוועדה החדשה שהקמתי (פורום נטוורקינג) במסגרתה נפגשו בשורה של מפגשים למעלה ממאה עורכי דין שקיבלו סיוע ומענה לצרכיהם השונים זה עבד מצוין ובכוונתי לשלש את היקף פעילות הפורום בקדנציה הקרובה.

הקואליציה שהצליח עו"ד צ'צ'קס לגבש

מיד לאחר הודעתך נחשפנו לשורה של משפטנים מסיעות שונות שהודיעו על תמיכתם במועמדותך, לצד זה אתה כל הזמן מדבר על החיבורים, למה זה חשוב בכלל?

עלינו לזכור שיום אחרי הבחירות על הלשכה לדאוג לכולם, ושאני אומר כולם הכוונה כולם!!! החל מצעירים וותיקים, נשים וגברים, שכירים ועצמאים, משפטנים בשרות המדינה, חרדים וערבים, דתיים וחילונים. ואכן השקעתי המון מאמצים בשבועות האחרונים ליצור בסיס תמיכה רחב ככל האפשר במועמדותי.

זה באמת נראה מרשים, שורה של סיעות הודיעו אחת אחרי השנייה על תמיכתם בך, איך זה קרה?

ראשית, אני מודה לכל אחד ואחת על התמיכה. אני חושב שאין לנו זמן לעסוק בכל מיני דיונים עקרים אחרי הבחירות, בכוונתי להפשיל שרוולים מיד עם בחירתי, נפגשתי עם שורה של סיעות המתמודדות בבחירות הקרובות שלכל אחת מהן מאפיינים וצרכים שונים, הצגתי להם את חזוני ותוכנית העבודה שלי וגיבשנו מכנה משותף רחב הרי בסופו של יום לכולם חשוב כבוד ומעמד המקצוע לצד קבלת סיוע ופתרונות לקידום הפרנסה, ושמחתי למצוא ששורה של סיעות התחברו לחזון והודיעו על תמיכתם בי, החל מסיעת עורכי הדין בשרות הציבורי בראשות ידידי עו"ד יצחק גורדון, סיעת צדק ומשפט בראשות עורכי הדין אילן קמינצקי ושיפי גיטלמן, סיעת איכות במקצוע וזכויות אדם בראשות עו"ד ד"ר איהאב אבו גוש ועד סיעת הלכה למעשה בראשות עו"ד אברהם אטיאס. למעשה הסיעות האלה יחד עם סיעת הפע"ם בראשותי מהוות את עמוד השדרה של מחוז ירושלים של לשכת עורכי הדין.

ואכן, נראה כי הקואליציה שהצליח עו"ד צ'צ'קס לגבש באה לידי ביטוי כבר ביום הגשת החתימות הנדרשות לצורך הצגת מועמדותו, כאשר המינימום הנדרש לפי התקנון עומד על 100 חתימות הגיש עו"ד צ'צ'קס כ 450 חתימות של עורכי דין מכלל המגזרים במחוז.

"בעיני, השפעה כלכלית ומקצועית של הלשכה על עורך הדין באופן ישיר חשובה פי אלף מונים מאשר התחככות בשועי עולם. עורכי הדין צריכים מישהו שיסייע להם במציאת עבודה, בהשתלמויות מקצועיות, בבעיות הכרוכות בייצוג בבית משפט לרבות מול מזכירים משפטיים ומול שופטים, בערבות הדדית ועזרה מקצועית בין עורכי דין ותיקים וחדשים", ממשיך צ'צ'קס לפרט את תוכנית העבודה שלו ומוסיף כי "נציגי הלשכה לא צריכים להתרוצץ באולפני טלוויזיה, אלא לעבוד לטובת עורך הדין והאינטרס שלהם וזה מה שבכוונתי לעשות".

לקראת סיום מדגיש צ'צ'קס העומד בראש סיעת הפע"ם כי אמנם הוא המועמד ליו"ר וועד המחוז ומתוקף זה עיקר החשיפה היא אליו, אך הדבר לא יכול לעשות ללא תמיכת חבריו הקרובים בסיעת הפע"ם, הכוללת ייצוג מרשים של נשים וגברים, בהם: עורכי הדין עמית סבג, לארה סעדי, שירה פדידה, יצחק שלו, אליוסף שחר, שלומי בן דור, רמה רווה, רועי גיא גרין, יחזקאל כהן, אורלי סונה, שילה סויסה וירוחם אדלר.

ר היוצא עו"ד אשר אקסלרד

אנו נמצאים לקראת סיום הריאיון כאשר לחדר נכנס היו"ר היוצא עו"ד אשר אקסלרד, את החיבה ואהבה בין השניים קשה להסתיר, הייתה לי הזכות לעשות התמחות במשרדו של אצל כעו"ד צעיר ואני גאה ושמח על תמיכתו בי היום לתפקיד היו"ר, זה בעצם סוג של סגירת מעגל מצידי. אני בטוח בדבר אחד מוסיף צ'צ'קס לסיום, לצד קידום כל התוכניות שלי אמשיך להיוועץ באשר כי ניסיונו רב השנים במחוז ובלשכה בכלל הוא רב ערך ואני שמח שהוא יעמוד לרשותי.

הבחירות ללשכת עורכי הדין ייערכו ביום 20 ביוני 2023.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה