מצטיין רמטכ"ל: רס"ם מ', בן 40 מירושלים, המשרת בעוצבת הקומנדו



מ' הוא ראש תחום תקשוב מבצעי. במסגרת תפקידו מ׳ חונך את היחידות ומכשיר את לוחמי החטיבה תחת אמצעי תקשוב משמעותיים ויחודיים בצהל. רס"ם מ׳: "מעמד מצטיין הרמטכ"ל זה אחד מרגעי השיא, אם לא הבולט שביניהם שחוויתי במהלך שירותי"

כל שירותו של מ' במשך 22 שנותיו במערכת הצבאית התבצע ביחידות קרביות לוחמות. 
בשנת 2014 למד תואר ראשון ובמהלך לימודיו שמע על חטיבה חדשה המוקמת בצה"ל- חטיבת הקומנדו.

רס"ם מ', מצטיין רמטכ"ל מירושלים

מ׳ ישר הרים טלפונים ועשה כל שביכולתו על מנת להגיע לקומנדו- לחטיבה משמעותית וגדולה. עניין אותו להגיע לחטיבה יותר מהתפקיד עצמו על מנת שיוכל להביא את הידע שרכש במהלך 18 שנות שירותו, לחטיבה החדשה שהוקמה.


במהלך אחד הימים קיבל שיחה מקצין הקשר של החטיבה שביקש להיפגש איתו, ומספר ימים לאחר הראיון כבר התבשר שהתקבל לתפקיד.

תפקידו של מ' הוא ראש תחום תקשוב מבצעי. במסגרת תפקידו מ׳ חונך את היחידות ומכשיר את לוחמי החטיבה תחת אמצעי תקשוב משמעותיים ויחודיים בצהל. בנוסף, מפקד צוות אורגני של עשרה חיילי תקשוב ואיש קבע, המקצועיים ביותר על פי תחומם. הצוות מתעסק במערכות לוויניות.

על ההרגשה לקבל הצטיינות מ׳ משתף: "מעמד מצטיין הרמטכ"ל זה אחד מרגעי השיא, אם לא הבולט שביניהם שחוויתי במהלך שירותי. אחרי 22 שנות שירות בהם שאפתי להיות מצטיין בכל אשר עשיתי, זה היה הרגע בו נחשפתי והבנתי באמת עד כמה השירות שעברתי והתוצאות אליהן הגעתי היו משמעותיות.


מצטיין בעיניי, לפני כל משימה והצלחה בביצוע, טוב ככל שיהיה, הוא בראש ובראשונה מצטיין בעיני פקודיו, אלו אשר הביאו אותו להישגיו והיו שותפים לתואר מצטיין הרמטכ״ל." 

רס"ם מ', מצטיין רמטכ"ל מירושלים. צילום: דו"צ
מבחינתו, מספר מ', הפיקוד והדאגה לפרט הם הבסיס למעמד זה. כמו כן, טיפוח הפקודים וביסוסם המקצועי והעוצמתי. מיצויים האישי של החיילים הינו חלק נוסף ומרכזי בתפיסתו כמצטיין המהווה דוגמא לעמיתיו המפקדים. 

"המפקד המצטיין יראה בראש ובראשונה את טובת החברה הצה"לית, את המשימה, החיילים, העמיתים ואת הצלחתם של כל אלו לפני הצלחתו האישית. כמצטיין וכמפקד, אני חושב שחובתנו לדאוג לאנשינו ולהעצימם במהלך שירותם הצבאי כדי שלאחר שיחרורם מצה״ל יהיו אנשים שמעריכים ואוהבים את מולדתם וישתלבו במרקם החברה הישראלית.״

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה