מה מצפה למתגייסי חיל התותחנים? קצין בתותחנים בטור אישי ומיוחד



לרגל גיוסי חיל התותחנים שיתרחשו היום, רס"ן אריאלי פנחס, מפקד סוללה בחיל התותחנים, מירושלים, בטור אישי ומיוחד ל'ירושלים נט'

רס"ן אריאלי פנחס. צילום: דובר צה"ל



שלום, אני סרן אריאלי פנחס בן 24 מירושלים, תושב  קרית יובל. כיום אני מפקד סוללה ג' בגדוד "דרקון" באגד 215 בחיל התותחנים. לקראת יום הגיוס, רציתי לתת לכם, המתגייסים לחיל, קצת עצות.

 אתחיל בלספר קצת על עצמי. לפני הצבא, בתיכון, למדתי באקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים,  ניגנתי על גיטרה בס ועשיתי 10 יחידות לימוד במוסיקה. התגייסתי שנה לאחר סיום התיכון, מפני שהלכתי למכינה הקדם הצבאית "מלח הארץ" בעין גדי.

מאוד רציתי להיות לוחם. אני בן יחיד להוריי, אשר תחילה לא הסכימו שאשרת בקרבי. לאחר מסע שכנועים לא קל אמי "חתמה" ואישרה לי להתגייס לשירות קרבי, ובעקבות כך התגייסתי לחיל התותחנים במחזור גיוס אוגוסט 2014.

התגייסתי וביצעתי מסלול בגדוד 55, גדוד "דרקון" , יצאתי לקורס מפקדי צוותים וישר בסיומו המשכתי לקורס קצינים, בה"ד 1 והשלמה חילית בשבטה.את תפקידי הראשון כקצין ביצעתי בסוללה ג' בגדוד 55 כמפקד פלגה, ביצעתי עוד מספר תפקידים וכיום אני מפקד סוללה באותה הסוללה.

 ועכשיו אליכם, המלש"בים בינכם שקוראים את זה, דעו כי מכם אשר מתגייס במחזור הגיוס הקרוב לחיל יכול להיות רגוע כי הגיע לחיל רציני, לוחמני וטכנולוגי.

בחיל קיימות מספר רב של יחידות ומערכים אשר כל מתגייס יכול להתאים את כישוריו ויכולותיו ליחידות השונות ובעצם כך לבצע שירות משמעותי ומהנה יותר.

אתם, מתגייסי החיל, תגיעו לאחר שרשרת החיול בבקו"ם לבסיס ההכשרה החילי – שבטה, אשר נמצא בדרום הנגב, בערך כשעה נסיעה דרומה מבאר שבע.

מכיוון וזה גיוס חורף אני אמליץ לכם להביא עימכם בתיק ביגוד חם שיהיה לכם, מכיוון והלילות שם יחסית קרים בחורף. ציוד ב' וביגוד צבאי אתם כבר תקבלו שם, אך לשעת הט"ש (טרום שינה) תרצו להוריד את המדים ולדבר קצת עם הבית ולכן תציידו בביגוד מתאים.

עוד המלצה זה להגיע עם שעון יד, במהלך הטירונות השימוש בשעון הוא חשוב מאוד ויסייע לכם לא לאחר לזמני המפקדים, אני לא ממליץ לכם לאחר זה לא כדאי.

טיפ חשוב ומומלץ – למתגייסים החדשים קיימת אפשרות לבקש במהלך טרום הטירונות (תקופה בת שבועיים לפני השיבוץ הסופי ליחידות השונות) לשרת ביחד עם חבר, במידה ואתם מגיעים עם חבר מהבית או שאתם מכירים מישהו אשר התגייס איתכם תוכלו לבקש להיות ביחד. זה נפוץ מאוד ומשפר משמעותית את תקופת ההכשרה הבסיסית.

אפשרויות הקידום בחיל הינן מהירות מאוד ביחס לחילות היבשה האחרים, לאחר כשנה ושמונה חודשים ניתן להיות קצין בחיל, מסלול קידום מהיר ונפוץ, ובנימה אישית גם מומלץ.

דבר נוסף אשר כמעט ושכחתי לציין, אל תדאגו את השבת הראשונה כולם יוצאים הביתה, אז אל תביאו עימכם את כל הבית בשבוע הראשון לגיוס זה יקל עליכם מאוד, וגם תוכלו להרגיע את אמא בלשכת הגיוס.

ולסיכום, אני חושב שהדבר המרכזי אשר מאפיין את חיל התותחנים הינם הלוחמים וכוח האדם האיכותי אשר משרת בחיל! אתם מתגייסים לחיל הטוב ביותר שיש לצה"ל להציע, תהיו גאים בעצמכם.

אאחל בהצלחה לכלל המתגייסים במחזור הגיוס הקרוב ובפרט למתגייסי התותחנים!


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה