מה מעניקים במתנה ליום הולדת 99 למי שכבר יש לו הכל?!



חבריו של פרופ' גרין מירושלים העניקו לו מתנה - גן של 100 עצים

פרופ' גרין עם התעודה. צילום:  ג'יי סולומונט

כאשר חברי בית הכנסת "מגדל השושנים" בירושלים, חשבו כיצד לחגוג את יום הולדתו ה -99 של חברם היקר והאהוב, פרופ' סול גרין, הם לא ידעו איזו מתנה להעניק וכיצד להביע את אהבתם והערכתם הגדולה למי שכבר יש לו הכל.  

חבריו פנו לרב בית הכנסת, הרב בארי אייזנברג להתייעצות, אשר השיב להם בציטוט מספר דברים: "כי האדם עץ השדה". מכאן, התשובה הייתה ברורה לחברים וההחלטה נפלה, החברים בחרו להעניק לחברם היקר תרומה לקרן קימת לישראל ונטיעת גן עצים שבו ינטעו 99 עצים לכבוד יום הולדתו המיוחד של פרופ' גרין ועוד עץ אחד לשנה הבאה.

 

חברי בית הכנסת "מגדל השושנים", הידועים גם בכינוי "פינסקר שול", קבעו פגישת זום שאליה הוזמנו חברי בית הכנסת ובני משפחתו של פרופ' גרין מרחבי העולם. כשהוא ערוך ומוכן לשיעורו המתוכנן של הרב אייזנברג, כמעט 100 משתתפים הפתיעו את פרופ' גרין עם מתנתם הייחודית, ושיעור התורה הפך לחגיגת יום הולדת ה-99 מרגשת במיוחד לפרופ' גרין.

 

בתעודה שהוענקה לפרופ' גרין לרגל יום הולדתו נכתב : "התורה משווה את האדם לעץ, באותה דרך שעץ מקלט ומטפח, כך גם האדם מסוגל לעשות את אותו הדבר, סול ואשתו האהובה ג׳וליה ז'ל הקדישו את חייהם למקלט ולטיפוח אחרים. אנו מצדיעים לסול ומאחלים לו עוד שנים פוריות כחבר פעיל של הקהילה באהבה והערצה שלנו, אנו, משפחתכם, חברים וחבריכם."

 

במקרה של פרופ' סול גרין, יעידו חבריו כי יש הרבה סיבות לחגוג. הקריירה המקצועית שלו משתרעת על פני שלוש יבשות, גרין ייסד את בית הספר לעבודה סוציאלית באוניברסיטת בר אילן. יחד עם אשתו ג'וליה ז״ל וילדיהם, נתן ועזרא, בילה פרופסור גרין בקיץ בקנדה, שם ניהל מחנה קיץ לנוער יהודי במונטריאול. בהמשך, משפחת גרין שהתה שנה במלבורן, שם לימד פרופ' גרין עבודה סוציאלית באוניברסיטת מלבורן ועבד עם הקהילה היהודית בעיר.פרופ' גרין אף ייסד את בית הספר לעבודה סוציאלית של אוניברסיטת "הישיבה" בניו יורק ושימש כדיקן ביה"ס.  

בשנת 1990 עלה פרופ' גרין יחד עם רעייתו ג'וליה ז"ל לישראל. הזוג היו מעורבים בארגונים רבים, ביניהם- מלייב, מוזיאון ישראל, ״וון פמילי״ ומכון פרדס.

 

לדברי ג'יי סולומונט, חברו הקרוב של פרופ' גרין, "זוהי זכות שחי בינינו איש כפרופ' גרין. על אף גילו, ולמרות נגיף הקורונה, הוא ממשיך להתנדב ומשתתף פעיל בשיעורי זום ובאירועים רבים. בנוסף לכל מעלותיו אנחנו מכנים אותו "פרופ' טכנולוגיה", כשהוא הראשון להצטרף לשיעורי זום ואף מסתדר לבדו בלי כל קושי עם החיבור הטכנולוגי טוב יותר גם מצעירים ממנו. לדבריו, פרופ' גרין מנהל אורח חיים פעיל ומבורך והוא ממשיך להיות השראה לחבריו ובני משפחתו הרבים. בשם חבריו האוהבים אני מאחל לו בריאות טובה ועד 120 ".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה