׳מאירים את השכונה׳- המיצג הקהילתי מהגדולים בירושלים יצא לדרך!



קניון רמות ירושלים השיק מיצג אורות מרהיב וייחודי שנבנה ועוצב על ידי כ-2000 מתושבי שכונות צפון העיר.
המיצג המרשים כולל כ-1000 מנורות מעוצבות הפרוסות על פני כ-500 מ"ר

קניון רמות ו"אמן" מאירים את ירושלים. בשבוע האחרון הושק בקניון רמות מיצב אורות מרהיב במיוחד במרכזו של הקניון הפתוח, המהווה את אחד המיצבים הגדולים והמרשימים ביותר שנוצרו על ידי תושבי העיר בשנים האחרונות. כ-2000 משתתפים, מבוגרים וילדים משכונות  העיר, לקחו חלק בהקמתו של המיצב הענק, הכולל כ-1000 נורות ומתפרס על פני כ-500 מ"ר. המיצב, שיצירתו ארכה כשנה, מבטא באופן מובהק את החיבור בין אמנות לקהילה ומשלב בתוכו קשת רחבה ומגוונת של צבעים, עיצובים ואורות. המיצב יוצג בקניון למשך חודש ימים.
צילום: יח״צ

מדובר בפרויקט משותף של "אמן" המרכז לאמנות חזותית לציבור החרדי, אגף אמניות, המחלקה לאמנות פלסטית בעיריית ירושלים וסטודנטיות מקהילת תוצרת הארץ ירושלים הלומדות בשלוחה החרדית של בצלאל, ובתמיכת  הקרן לירושלים.

בטקס חניכת מיצג האורות, בו השתתפו מאות תושבים, שחלקם הגדול אף לקח חלק ביצירתו , התכבד האמן הקהילתי אבי סיבליה שליווה מקצועית את הפרויקט, בהדלקה הראשונה והמרגשת של המיצב. 

קניון רמות שנבחר להוות את הבית של מיצב האורות המרהיב, הינו הקניון השני בגודלו בירושלים. הקניון מציע חווית קנייה ירושלמית ייחודית  עם מגוון רשתות גדולות ומותגים מובילים ארציים וירושלמיים בתחומים שונים כדוגמת אופנה וביגוד, נעלים, משקפים ,רפואה, בתי קפה ומסעדות ועוד וכן חנייה בחינם. מיקומו של הקניון וקרבתו לצירי התנועה הראשיים בירושלים מאפשרים הגעה נוחה ומהירה אליו מכל רחבי העיר. 

יאיר ריבלין, מנכ"ל קניון רמות ירושלים :"בפתחו של חג החנוכה, חג האורים, אנו שמחים ומתרגשים לחנוך בקניון רמות מיצב אורות מרהיב ביופיו. המיצב, הוא פרי יצירתם של כ-2000 מתושבי ירושלים, אשר יצרו במו ידם יצירת מופת, המעניקה הרבה אור ושמחה. זה אך טבעי שמיצב האורות, שנוצר באחדות אמיתית ובשיתוף פעולה פורה, ייחנך ממש לפני כניסתו של חג חנוכה המסמל יותר מכל את ניצחון והתגברות האור על החושך, היחד על הלבד, האמונה על השכל, השיתופיות אל מול האינדיבידואליות, והאומה לפני הפרט. שיהיה לכולנו חג חנוכה שמח ".

צילום: יח״צ

דורית ליבוביץ', מנהלת "אמן": כחלק מהתקופה מאתגרת בה אנחנו נמצאים, תקופה המקשה עלינו לחזור לשגרת החיים המוכרת, הגיע אלינו פרויקט מאירים אשר מייצר מטפורה של יציאה מהחושך אל האור, מעניק תחושת קירוב, חוזק ועמידות משותפת מול האתגר שהקורונה הציבה לנו כחברה. ביחד עם כ- 2000 משתתפים יצאנו למסע שכולו אור שהתחיל ב"אמן" עבר דרך השכונות בעיר ירושלים והסתיים בהצבה בקניון רמות. ביחד יצרנו כ-  1,000 גופי תאורה שונים, ייחודיים ומרהיבים שמרכיבים את המיצב הענק שמוצב לפניכם. זו הפעם הראשונה בה פנינו לציבור וקראנו לו להשתתף במיזם שיוצב במרחב ציבורי. האוכלוסיות הרבות שנענו לקריאתנו ולקחו חלק ביצירת המיצב מעידים  על החוזק שלנו כחברה. אני רוצה להודות לכל מי שהוסיף את האור שלו, יחד הארנו את השכונות באור גדול, חנוכה שמח".

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה