מאוחדת השיקה מרכז לרפואה דחופה בירושלים



המרכז הרפואי החדש והמתקדם של מאוחדת, שנפתח במרכז העיר, יעניק לתושבי ירושלים והסביבה שירותי רפואה דחופה בכל שעות היממה, ובכל ימות השנה. ד"ר מנחם ביתן: "השירות ניתן על ידי רופאים מומחים בלבד, מה שמאפשר לנו לתת את הטיפול המקצועי והנכון ביותר, ובמקביל גם המהיר ביותר, כשזמן השהייה הממוצע במלר"ד לא עולה על שעה"

בשורה לתושבי ירושלים והסביבה: קופת חולים מאוחדת השיקה את המרכז לרפואה דחופה (מלר"ד) הראשי בירושלים, המעניק מגוון רחב של שירותים רפואיים דחופים למבוטחיה סביב השעון, בכל ימות השנה ובכל שעה.

רפואה דחופה מאוחדת - קרדיט צילום: טל שחר

למעלה מ-67,000 אנשים מטופלים במלר"ד מדי שנה, כשהימים העמוסים ביותר הם חגי תשרי, ימי חול המועד וימי שבתון, בהן המרפאות סגורות או פתוחות באופן חלקי. המרכז הרפואי החדש, שמחליף את המבנה הישן ששכן באותו הרחוב, יסייע להפחית את העומסים הכבדים בחדרי המיון בבתי החולים בירושלים, ובמקביל יאפשר לפונים אליו לקבל מענה רפואי מקצועי ומהיר על ידי מיטב הרופאים.

ד"ר מנחם ביתן, המנהל הרפואי של מחוז ירושלים במאוחדת: "בין אם מדובר ברפואה פנימית, ילדים, כירורגיה, אורתופדיה או רפואה דחופה, מה שמייחד את המלר"ד החדש הוא שכל הרופאים בו הם מומחים בתחומם, ולא מתמחים. המקצועיות של הרופאים מאפשרת לנו לתת מענה טיפולי מדויק ולקבל את ההחלטות הרפואיות הנכונות ביותר. בנוסף, המלר"ד תוכנן באופן כזה שזמן השהייה הממוצע שלכל מטופל לא יעלה על שעה, מרגע הכניסה בשערי המלר"ד, רישום, טריאז' אבחנה, טיפול ועד היציאה ממנו. אנחנו גאים מאוד לשרת את אוכלוסיית העיר וסביבתה ולהיות שם עבור המבוטחים שלנו גם במקרים דחופים, ולא רק ברפואת השגרה במרפאות".

המלר"ד נותן מענה למגוון רחב של טיפולים רפואיים דחופים, ביניהם פגיעות טראומה, שברים, כוויות וחתכים, מחלות שהוחמרו וכאבים חריגים, וניתן לבצע במקום גם צילומי רנטגן ובדיקות מעבדה, על מנת להשלים את תהליך האבחון. צוות מיומן ובכיר מלווה כל מטופל, ולרשות המטופלים עומד גם בית מרקחת פעיל לאורך השבוע. מגוון המקרים הרפואיים שטופלו לאורך השנים במרכז הרפואי הוא רחב, וכלל גם לא מעט אירועים חריגים בהם המיומנות של הצוות המקצועי הצליחה להציל חיים, ואף להביא חיים לעולם. בין המקרים הבולטים: אישה שהגיעה בעקבות כאבי בטן, גילתה שהיא בלידה פעילה וילדה תוך זמן קצר, ילדה שאטב נכנס עמוק לאפה והוצא ללא נזק, וגבר שהגיע עם כאב גב שהתגלה כאירוע לבבי, בוצעה בו החייאה וחייו ניצלו.

המרכז לרפואה דחופה החדש בירושלים - קרדיט צילום : צחי קראוס

עופר משולם, מנהל מחוז ירושלים במאוחדת: "המלר"ד החדש מהווה אבן דרך משמעותית ברפואת הקהילהבירושלים, וזהו אחד ממרכזי הרפואה המתקדמים והחדישים בארץ, כאשר התכנון וההקמה שלו נעשו מתוך מחשבה לייעל באופן מירבי את תהליך קבלת שירותי הרפואה הדחופה ולקצר משמעותית את זמני ההמתנה. המרכז יעניק שירותיםמקצועיים באמצעות מומחים בכירים במגוון תחומים, סביב השעון ולאורך כל ימות השנה, ויחסוך למבוטחי מאוחדת את הצורך להגיע לחדרי המיון העמוסים בבתי החולים בעיר. המלר"ד הוא אחד מבין עשרות הפרויקטים שאנחנו מקדמים בימים אלה, כשהמשותף לכולם הוא הגדלת היצע וזמינות השירותים הרפואיים לרווחת תושבי ירושלים והסביבה".

המרכז הרפואי החדש והמתקדם ממוקם במגדל שלם, ברחוב יפו 180 שבמרכז העיר. זהו אחד המרכזים הרפואיים הגדולים ביותר בירושלים, והוא מתפרס על שטח של כ-900 מ"ר ונגיש לבעלי מוגבלויות.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה