לקראת גיוסי אוגוסט 20׳, סגן מרין מספרת לנו על השירות הצבאי שלה



מהחלום על טיס ועד לשירותה כמפקדת מחלקה בגדוד לביאי הבקעה; סגן נועה מרין מירושלים, בסיפורה המרתק

נועה התגייסה באוגוסט 18', כשנה לאחר הקמת הגדוד, כשכל קציניה הגיעו מיחידות חי״ר אחרות, כל מפקד עם הערכים מהחטיבה ממנה הגיע ודרכי פעולה שונות. המ״כים שלה היו הראשונים שגדלו בגדוד. היום נועה מפקדת במחזור חדש, בו רוב הקצינים גדלו בגדוד. היא מספרת: ״זה מרגש להיות עם סגל שכולם בו גדלו בגדוד, אלו אנשים שמגיעים עם הבנה בגזרת ״הבקעה והעמקים״, מבינים בהתמודדויות המורכבות שבגזרה- סביבה אזרחית ופלסטינית, שהאויב בה הוא לא ברור", היא מוסיפה, ״אני מאמינה שלאדם בקצה יש הרבה השפעה באירועים בגזרה, בקבלת ההחלטות ובאירועים מבצעיים.״ 

סגן מרין. במהלך שירותה הצבאי, לפני הקורונה. צילום: דו"צ
 

נועה מספרת: ״חלמתי להיות טייסת מגיל קטן, עברתי את כל המיונים וסיימתי גיבוש אבל לא עברתי. הייתי במשבר בעקבות החלום שהתרסק, במכינה הקדם צבאית שעשיתי, הבנתי שאם לא קורס טיס, אעשה את הדבר הכי גדול שאני יכולה לעשות- לתת את הכל מעצמי ולהיות לוחמת. התעקשתי על שירות בחי"ר גבולות- על גדוד אריות הירדן או גדוד לביאי הבקעה. רציתי את גדוד לביא הבקעה כי זה היה גדוד חדש, בגזרה מעניינת ביהודה ושומרון, הרגשתי שהגדוד עושה היסטוריה, שיבצו אותי לתפקיד אחר אך נאבקתי לשנות את התפקיד ולהגיע לחי״ר גבולות." 
   
"צאתי בסוף המסלול לקורס מ״כים בהקצאה הראשונה, ההתעסקות עם האנשים והמשימה אלו הדברים שמעניינים אותי. באנו לשמור על האזרחים בגזרה ולתת מענה מבצעי והרגשתי שלהיות רק חיילת לא מספיק לי, רציתי גם לפקד ולהשפיע על לוחמים חדשים. הייתי מ״כית בקו על מחזור שצעיר ממני ב4 חודשים כשסיימו מסלול. הייתה תקופה טובה ומאתגרת והבנתי שוב שאני רוצה לתת עוד מעצמי." 

סגן מרין. במהלך שירותה הצבאי, לפני הקורונה. צילום: דו"צ
  
נועה סיימה בחודש שעבר קורס קצינים, ולאחר מכן המשיכה להשלמה של הגדודים המעורבים. "ההשלמה מעולה, רלוונטית וממקצעת בעבודה- הגנת יישובים, מעצרים וכו'. הרגשתי שיש לי אחריות כשאחזור לגזרה ונותנים לי את הפלטפורמה להיות הכי מקצועית וטובה." 

סגן מרין. במהלך שירותה הצבאי, לפני הקורונה. צילום: דו"צ
  
בעקבות הטלת עוצר היציאות על הבסיסים הסגורים בשל התפשטות נגיף הקורונה, שהתה נועה בבה"ד במשך 45 ימים. כמו כן, הרגילה שהייתה אמורה להיות לה לאחר השלמת הקצונה התבטלה, אך נועה מספרת שאלו דברים שרק חישלו אותה וגרמו לה לרצות יותר לעלות לקו ולפקד כמפקדת מחלקה.  
  
״אני לא מחפשת להוכיח לאף אחד שאני לוחמת בגדוד מעורב ושזה עובד, מה שחשוב לי זה שהגדוד יהיה ברמה המבצעית הכי גבוהה, שאנשים יקומו בבוקר עם סיבה- שהם מגנים על אזרחים, שיבינו מה החשיבות שאנחנו פה ולמה אנחנו עושים את המשימה הזאת. יש גאווה לגדוד, זה מטורף שהגדוד הוקם לפני 3 שנים ויש כבר מ"כים ומ"מ שגדלו בתוכו, אני מתרגשת לקראת הגיוס של אוגוסט 20 וכולנו מחכים להם בגדוד.״

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה