כשבורג קטן מייצר תקווה וקהילה נותנת נשמה



עיריית ירושלים בשיתופי פעולה עם עמותת "תנופה בקהילה" ופעילי שכונות, להבטחת סביבה ביתית מכובדת וראויה למען קשישים

בסיומו המוצלח של מבצע משותף של עיריית ירושלים, "תנופה בקהילה", ומתנדבים משכונת עיר גנים, הותקן בביתה של קשישה ברחוב הנורית דוד חשמל. בהמשך גם ישופץ ביתה והיא תוכל לחיות בכבוד בסביבה ביתית ראויה ובטוחה.

צילום: דוברות עיריית ירושלים

בעקבות דיווח שהתקבל בלשכה לשירותים חברתיים במערב העיר, על קשישה ללא דוד חשמל, יצאו צוותי הרווחה ומתנדבים משכונת עיר גנים לדירתה שברחוב הנורית.

במבצע בזק של המתנדבים הותקן בביתה של הקשישה דוד חשמל. בנוסף, סוכם כי בהקדם האפשרי ייערך בביתה של הקשישה שיפוץ יסודי.

את השיפוץ יבצעו מתנדבי עמותת "תנופה בקהילה" אשר עובדים בשיתוף פעולה מלא עם צוותי הרווחה של עיריית ירושלים ועם המתנדבים הפעילים בשכונה.

תמונה של חדר שינה, לפני. קרדיט לעיריית ירושלים.

שיתוף הפעולה בין הגורמים מאפשר הגשת סיוע למשפחות המתגוררות בתנאי דיור קשים, מסוכנים וחסרי תשתית בסיסית.

במסגרת שיתופי הפעולה מאתרת עו"ס, בלשכה לשירותים חברתיים את המשפחות הזקוקות לסיוע ומפנה אותן לעמותה הדואגת לשפץ את בתיהם ולייצר עבורם סביבת ביתית בטוחה, מכובדת וראויה.

תמונה של חדר שינה אחרי השיפוץ. צילום: דוברות המשטרה

בשנה האחרונה שופצו מעל 160 דירות ברחבי העיר ולאורך השנים שופצו למעלה מ- 2,000 דירות.

השיפוצים כוללים בין השאר תיקוני תקרה וקירות, תיקון נזילות, דלתות וחלונות, החלפת ארונות מטבח רקובים, התקנת מעקות ועזרי נגישות וכו'.

הטיפול במשפחות מתנהל על-פי תפיסה מערכתית רחבה ומשלב בין השיפוץ הפיזי של הבית וחיזוק המשפחה.

במקביל לתהליך השיפוץ, ובמסגרת הטיפול בלשכה לשירותים חברתיים, מקבלות המשפחות סיוע במגוון תחומים בהתאם לצרכיהם. הסיוע כולל עזרה בהשתלבות בשוק העבודה, איתור מסגרות שיקומיות/טיפוליות לנשים וילדים שעברו התעללות, חיבור ושילוב אזרחים ותיקים למסגרות קהילתיות ועוד.

השיפוץ מתבצע ללא תמורה כספית, באמצעות צוותי שיפוץ מקצועיים של העמותה ומלווה באמצעות עו"ס העמותה ועו"ס הרווחה בעירייה. במצבים מסוימים מסייעים למשפחות גם בריהוט חדש ובציוד בסיסי לבית.

ראש העיר משה ליאון: "זו גאווה עצומה לראות את העשייה המבורכת והמשנה חיים למשפחות רבות בעיר. דאגנו להכפיל בשנה האחרונה את היקפי הסיוע ואת כמות הבתים ששופצו. כך גם נמשיך. אנו מאמינים שכל אדם זכאי לחיות בביטחון ובכבוד ופועלים על מנת ליישם זאת בקרב המשפחות הזקוקות לסיוע".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה