׳יומן מסע- חרבות ברזל׳



טור אישי של בוחן נשק מאוגדה 99, רס"ב שי מזרחי שמתגורר בירושלים

ב-7.10 הייתי בביתי והוקפצתי לבסיס להתחיל גיוס מילואים כללי של כלל האוגדה. התגייסתי לחיל הטכנולוגיה והאחזקה בשנת 1993 ושירתתי ביחידות מיוחדות, ב-2005 מוניתי לתפקיד של בוחן נשק, בתפקידי אני ממונה בכפיפות מלאה על כ10 חיילים ומנגד אני מנחה מקצועי של בוחני נשק בחטיבה בגדודים ובבא״ח.

צילום: דו״צ
הגעתי לתפקיד הנוכחי לאחר מבצע ׳חומת מגן׳ לאחר שהחייל שהיה בתפקיד סיים אותו, וכלל האוגדה והחטיבות עברו לבסיס חדש. התקשתי להיכנס לתפקיד הנ"ל למרות שהייתי בדרגת רס"ל, התפקיד שהגעתי אליו הוא תפקיד מאוד מאתגר עם החיילים שמגיעים תחתי והגורמים שאני עובד מולם.

אירועים שזכורים לי במיוחד זה קבלת הדרגה, קבלת אותות הערכה, קבלת מצטיין תא"ל ומצטיין אלוף.אלו חוויות שמאוד זכורות לי משום שהמשפחה שעומדת מאחורי ואישתי אורלי ראו שההשקעה שאני נותן מביאה להערכה רבה.

חוויות המלחמה הנוכחית היו ברצועת עזה, עד כה היו הרבה מאוד חוויות, אבל הטיפול האישי בלוחם עצמו בתוך אזורי הלחימה, ונתינת פתרון לבעיה שיש לו בנשק מכל סוג שהוא. לאחר מכן אני פוגש את הלוחם או את מפקדיו והם מספרים איך בזכות התיקון של הנשק הצליחו להילחם בצורה טובה יותר.

צילום: דו״צ

דו״צ
יש סיפור אישי שזכור לי, על לוחם אשר נפגשנו ועבדתי בתוך איתו באיזור הלחימה, ונתתי לו פתרון לבעיה שנתקל בה.
כעבור שבוע פגשתי את הסמג"ד שלו אשר סיפר לי שהוא נפצע תוך כדי פעילות, כשפגש אותו בבית החולים הוא סיפר עליי וביקש שאני אדבר איתו וכמובן שהסכמתי ויותר. דברתי איתו טלפונית וקבעתי איתו שאני אגיע אליו לבית החולים, כנפגשנו העברנו חוויות מעזה כשעתיים והרווחתי חבר ואח לחיים.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה