המלאכיות של הילדים עם הצרכים המיוחדים בירושלים



מתנדבות ארגון עזר מציון עזרו ל-180 ילדים עם צרכים מיוחדים בתקופת הקורונה; הן הוציאו אותם באופן קבוע, מספר פעמים בשבוע לאוויר הפתוח בסיורים מחוץ לביתם, בשביל שלהם ולמשפחותיהם תהיה את האפשרות להתאוורר ולצבור כוחות כדי לעבור את התקופה הלא קלה הזו בהצלחה

החיים של משפחות החינוך המיוחד היו מאתגרים במיוחד בתקופת הקורונה – ההגבלות הפכו את חייהם ללא פשוטים, כאשר המסגרות המותאמות להם נסגרו והם מצאו את עצמם סגורים בביתם, ללא התמיכה והעזרה המקצועית שהם צריכים באופן יום יומי.

לשם כך נרתמו מתנדבות של ארגון עזר מציון, שעזרו בסה"כ לכ-180 ילדים עם צרכים מיוחדים בירושלים בתקופה זו. הן הוציאו אותם באופן קבוע, מספר פעמים בשבוע לאוויר הפתוח בסיורים מחוץ לביתם, בשביל שלהם ולמשפחותיהם תהיה את האפשרות להתאוורר ולצבור כוחות כדי לעבור את התקופה הלא קלה הזו בהצלחה. בהתאם להנחיות משרד הבריאות, גם בפסח וגם בשבתות – המתנדבות לא זנחו את הילדים ואת המשפחות שכל כך שהיו זקוקים להן.

מתנדבות של עזר מציון עם ילדים עם צרכים מיוחדים

"זו הייתה תחושת שליחות, ידענו שזו עזרה שהם חייבים לקבל כדי לצלוח את התקופה הזו" אמרה נעמה זינו, מתנדבת של עזר מציון "נתקלנו בהרבה מקרים לא קלים, משפחות שהיו על סף שיגעון מכל הלחץ בבית. זה לא פשוט לגדל ילד בעל צרכים מיוחדים, בטח כאשר הוא לא נמצא במסגרת מסודרת שמותאמת לו, זה אתגר של ממש" היא ממשיכה "הוצאנו אותם כמה פעמים בשבוע, היו מקרים שבהם הוצאנו גם כל יום. ראינו איך זה עוזר להם, מרגיע אותם, נותן להם כוח להמשיך בשגרה ההזויה הזו שנכפתה עליהם. דאגנו גם לשלוח להם ערכות יצירה לכל המשפחה, שיהיו להם לתעסוקה וכדי שירגישו שאכפת לנו מהם ושאנחנו פה בשבילם"

אמא לילד בן 10 עם צרכים מיוחדים מספרת:

"בזמן הקורונה והחגים עברו עלינו ימים מאוד לא פשוטים. אנחנו בית עם תשעה ילדים ואני בדיוק ילדתי לפני פסח, הייתי בבית חולים ימים שלמים ובעלי נשאר עם כל הילדים בבית. יש לנו ילד בן 10 שהוא אוטיסט בתפקוד נמוך מאוד. הוא לא מדבר, מלא במרץ וחייב הרבה מרחב, צריך לשמור עליו כל הזמן ואי אפשר להשאיר אותו דקה לבד. בשגרה הוא נמצא 10 שעות בכל יום במסגרת של חינוך מיוחד מחוץ לבית. אין לי מילים, אני לא יודעת מה הייתי עושה בלי המתנדבות המדהימות שבאו ודאגו לו, הוציאו אותו החוצה וטיילו איתו, שזה גם לא היה פשוט בגלל האיסור להיות בגינות ציבוריות וההגבלה על היציאה למרחב. המתנדבות נתנו לנו את ההרגשה הכי טובה שיש, הן הרעיפו עליו דאגה ואכפתיות שחיממו לנו את הלב, הן הצילו אותנו. אנחנו נהיה לנצח אסירי תודה לעזר מציון".

מתנדבות של עזר מציון עם ילדים עם צרכים מיוחדים

מעבר לביקורים הפרטניים, באגף הילד של עזר מציון בסניף ירושלים פועלת מדי יום מועדונית ייחודית עבור ילדים עם תסמונת דאון, ובימי שישי לכלל ילדי החינוך המיוחד בעיר. במועדונית מועברים תכנים לימודיים, פעילויות יצירה וזמני משחק על ידי מתנדבות קבוצתיות ואישיות. המועדונית ממשיכה לפעול בכל עת, גם בימי הקורונה, בהתאם להנחיות משרד הבריאות. "דווקא בתקופה הקשה הזו שכולנו היינו צריכים להיות בריחוק חברתי, היה מדהים לראות את המתנדבות שרק חיפשו כמה שיותר לעזור לילדים המיוחדים האלה ולא השאירו אותם לבד אפילו לרגע" מספרת שבי, מנהלת המועדונית. הילדים מגיעים למועדונית בעזרתן של המתנדבות וכן בסיועו של מערך "מחוברים לחיים" בעיר, האחראי גם לשינוע של מזון, תרופות ואמצעים חיוניים לחולים, קשישים ומבודדים. נוסף על כך, סניף עזר מציון בירושלים מספק חונכויות וסמכים לילדים, אירוח של ילדים עם צרכים מיוחדים אצל משפחות בפרוייקט "הקלה" ועוד.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה