הבשורה הגדולה: רופאי המשפחה יוכלו לבצע בדיקות שד ולקצר משמעותית את זמני ההמתנה לבדיקות בירושלים



קופת חולים מאוחדת והמרכז הרפואי הדסה בקורס ייחודי להכשרת רופאי משפחה בבריאות השד

קופת חולים מאוחדת במחוז ירושלים, בשיתוף מערך השד במרכ הרפואי הדסה, ישיקו קורס ייחודי וראשון מסוגו בירושלים להכשרת רופאי משפחה בבריאות השד. בסיום הקורס, יוסמכו רופאי המשפחה מטעם הקופה לבצע בדיקות שד שגרתיות בקרב מטופלותיהן, בדומה לבדיקה המבוצעת היום על ידי כירורג שד.

ד"ר מנחם ביתן. קרדיט צילום - מאוחדת

המשמעות : מדובר בבשורה אמיתית לרפואת הנשים בקהילה, שתאפשר מענה מהיר מאוד לנשים בבדיקת השד ויקצר את הליך אבחון הממצאים, דבר שיסייע רבות בגילוי מוקדם של סרטן השד ובהגדלת הסיכויים להחלמה.  

לאחר הקורס יוכלו רופאי המשפחה לבצע בעצמם בדיקות שד למטופלות בתוך מרפאות מאוחדת ברחבי מחוז ירושלים, מה שיחסוך את ההמתנה לכירורג שד ויביא לקיצור זמנים משמעותי בביצוע הבדיקות.  

בנוסף, במסגרת הרחבת בדיקות השד, במקרים בהם יעלה חשש כלשהו בבדיקה המקודמת, יוכלו רופאי המשפחה להפנות ישירות את המטופלות לבדיקות דימות, ללא צורך בהגעה לכירורג שד. יצוין, כי כיום, במקרים בהם נדרשת בדיקה דימות רחבה יותר, רופאי המשפחה מפנים לכירורג שד והם אלו שמפנים לבדיקות הדימות.    

הקורס המיוחד, בהובלת ד"ר מנחם ביתן, המנהל הרפואי של מאוחדת במחוז ירושלים, פרופ' תניר אלוייס, מנהלת מערך השד והמחלקה לכירורגיית שד במרכז הרפואי הדסה וד טל הדר, מנהלת היחידה לכירורגית שד ממערך השד במרכז הרפואי הדסה, יועבר על ידי צוות היחידה לבריאות השד בהדסה והוא יכלול 6 מפגשים ובהם הרצאות מקצועיות וכן פגישות קליניות במרפאות.

פרופ' תניר אלוייס . קרדיט צילום : המרכז הרפואי הדסה

בקורס הראשון ישתתפו כ- 10 רופאות משפחה של מאוחדת.

ד"ר מנחם ביתן, המנהל הרפואי של מאוחדת מחוז ירושלים: "הקורס הייחודי, שפותח בשיתוף פעולה מלא עם מרכז בריאות השד בהדסה ובתמיכת חברת רוש, הוא נדבך נוסף בחשיבה מחוץ לקופסא של מאוחדת, מתוך מטרה לשפר את השירות שכל אישה מקבלת בקופה. לראשונה ברפואת הקהילה בירושלים, רופאי משפחה יקבלוהכשרה מקצועית ספציפית בבריאות השד, מה שיאפשר לפתוח צווארי בקבוק בתהליך האבחון והטיפול בכל חשד לממצא חשוד. הבשורה היא בקיצור משמעותי של  הזמן שיחלוף מרגע זיהוי הממצא החשוד ועד האבחון הסופי, ובמידת הצורך תחילת הטיפול, מה שישפיע ישירות על סיכויי ההחלמה. כל זאת תוך התמקצעות נוספת של רופאי המשפחה המהווים את עוגן הטיפול בקהילה".

פרופ' תניר אלוייס, מנהלת מערך השד והמחלקה לכירורגיית שד במרכז הרפואי הדסה:" אנחנו שמחות מאוד על שיתוף הפעולה עם מאוחדת מחוז ירושלים. רופאי המשפחה, שהם רופאים מומחים בתחומם, הם נדבך מרכזי בכל הקשור לבדיקות סקר ומעקב, ואין לי ספק שעם הדרכה בסיסית יוכלו לבצע את המעקבים על הצד הטוב ביותר, לרווחת המטופלות. מערך השד בהדסה כולל מומחים מכל התחומים הקשורים לאבחון וטיפול במחלות שד, כולל דימות, כירורגיה, פתולוגיה, אונקולוגיה, גנטיקה ועוד. לכל אורך הדרך אנו ניתן גיבוי ומענה לכל שאלה שתעלה מהקהילה, ואנו מקוות להרחיב את הפרויקט לרופאים נוספים בעתיד".

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה