גאווה מקומית- שני מסיימי קורס צוללן מירושלים



שני נציגים ירושלמים, אחד, סמל ג', בן 20, והשני סמל א', בן 20 סיימו קורס צוללן אחד מהקורסים היוקרתיים והייחודיים בצה״ל

שבוע שעבר הגיע לסיומו קורס צוללן 120, אותו סיימו כ-30 לוחמים. מדובר בקורס מהיוקרתיים והייחודיים בצה״ל, שאליו מתמיינים כל שנה מאות מועמדים.

אורך הקורס הינו שנה וחודשיים ומתחלק לשני שלבים מרכזיים - שלב ״בסיסי״ ושלב ״ייעודי״. מדובר בקורס התנדבותי, מאתגר, מקצועי וערכי. עם סיום הקורס, מוענקים לבוגרים דרגת הסמל, רשיון צלילה (שני כוכבים) וסיכת צוללן.

סמל ג׳- צילום: דובר מה״ל

בין המסיימים שני נציגים ירושלמים, אחד, סמל ג', בן 20, והשני סמל א', בן 20

ג' הרחיב בתיכון את לימודיו במקצועות תנ"ך, היסטוריה ומחשבים ומעבר לשעות לימודיו - הוא מנגן בגיטרה ואוהב ספורט - בין השאר כדורסל ושחייה. לפני הגיוס למד במכינה קדם צבאית באזור עוטף עזה. סמל ג' מספר שהוא מאוד מתרגש לקראת תחילת הדרך בשייטת "התפקיד הוא משמעותי, וכיף שזה מלווה בחברים - כל אחד נותן את המקסימום שלו ".

סמל א. צילום: דובר צה״ל

סמל א', בן 20 לפני שהתגייס לצה"ל , עשה א' שנת שירות באיזור הצפון – רחוק מביתו, ועליה הוא מספר כי היא הייתה משמעותית עבורו. בתיכון, הרחיב את לימודיו במקצועות פיזיקה ומחשבת ישראל. בצעירותו, חלם א' להיות שחקן כדורגל ולפני הגיוס שמע וזכה להכיר את תפקיד הצוללן, ניגש למיונים ועבר אותם. א' מספר כי בחר בתפקיד בגלל שרצה תפקיד משמעותי, "העשייה המדהימה של השייטת, האתגר והמבצעיות – הן הסיבות שהובילו אותי לכאן". מעבר לכך , מספר א' כי הכיר בקורס חברים לחיים, והוא מתרגש להתחיל את השירות הצבאי יחד עם חבריו בעבודת צוות ושיתוף פעולה.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה