במיוחד לחג השבועות: מתכון של למעלה מ50 שנה לפלצ'ינקה הונגרית (בלינצ'ס)



לקראת חג השבועות הקרב ובא, שושנה גלוברמן דיירת מגדלי הים התיכון ירושלים חושפת לנו את המתכון שלה לפלצ'ינקה הונגרית (בלינצ'ס), חביתיות דקיקות ומלאות בקרם גבינה מתוק בניחוח לימון, אותן היא מכינה כבר למעלה מ-50 שנה לחג השבועות

צילום: יח״צ

 

המתכון קל להכנה ומאוד טעים.

המצרכים ל- 13 חביתיות:

1 ביצה

1 כוס קמח

1 כוס חלב

500 גרם גבינה לבנה

1 כפית שמן

1 כף סוכר

1 שקית סוכר וניל

גרידת לימון

אופן ההכנה:

1.להקציף בקערה ביצה עם סוכר להוסיף ולערבב היטב את כל החומרים כולל הקמח עד שאין גושים.

2. לשמן מעט מחבת טפלון לשפוך ממצקת קטנה למחבת לטגן צד אחד ומיד להפוך .

המילוי:

גבינה לבנה מעורבבים לפי הטעם.

סוכר

גרידת לימון

חובה למלא אחרי הטיגון ואחרי שמתקרר (מילוי חם לא טעים)

המתכון של גלוברמן, הינו חלק מפרויקט מיוחד המתקיים במגדלי הים התיכון ירושלים במסגרתו מגיעה מנכ״לית הבית טלי בר, לבתי הדיירים ומבשלת איתם יחד את אחד מהמאכלים הכי אהובים עליהם עם הטעם המלווה אותם כבר שנים ארוכות, ותוך כדי הבישול, הם מדברים על חוויות החיים, על ההווה והעתיד לצד זיכרונות ונוסטלגיה.

גלוברמן סיפרה כיצד התגלגל אליה המתכון לפלצ'ינקה לפני כחמישה עשורים:" היינו עם הילדים בבית ההארחה כפר גלעדי ושם טעמתי לראשונה את הפלצ'ינקה, שהיתה מדהימה. מיד לאחר מכן חיפשתי את הקונדיטורית של בית ההארחה על מנת לשאול אותה איך מכינים את הפלצ'ינקה הקסומה, אבל היא כבר סיימה את המשמרת והלכה הביתה. לא ויתרתי,  שחזרנו לבית שלנו, עשיתי מספר ניסיונות עד שהגעתי לטעם של הפלצ'ינקה ההיא מאז היא מלווה אותי עד היום". גלוברמן הוסיפה :" "במסעדה שהיתה לבעלי ולי בירושלים בשם "צימחוניה", הגשנו לאורחים שלנו את פלצ'ינקה כקינוח כשלצידה כדור גלידה. הרבה מאוד אנשים היו מגיעים אלינו למסעדה במיוחד בכדי לטעום את הפלצ'ינקה".  

שיהיה בתיאבון!


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה