אלה הם מצטייני הנשיא מירושלים



אמש, התקיים טקס מצטייני נשיא במהלכו הוענקו תעודות הצטיינות ל-120 המצטיינים, הכירו את המצטיינים מירושלים



 סמ"ר נועה מצליח מירושלים היא חופ"לת בגדוד רם שבפיקוד העורף. למרות שהשבוע קיבלה על שירותה הצטיינות מיוחדת מהנשיא, נועה בכלל לא הייתה מחוייבת בגיוס - לפני כשנה וחצי, איבדה את אביה בהתרסקות מטוס שיצא לקניה מאתיופיה. בעקבות האסון, נועה קיבלה הצעה לוותר על השירות, אבל החליטה שהיא לא מוותרת על ההזדמנות שלה לתרום למדינה. "היה לי חשוב לאתגר את עצמי" מספרת נועה, "השירות הצבאי הוא חוויה מיוחדת, כל יום יכול להיות מבצעי בשבילי". סמ"ר נועה מקפידה בכל יום למלא את תפקידה במסירות ועבודה קשה, ועל כך קיבלה השבוע את ההצטיינות.


 סמ"ר נועה מצליח מירושלים. צילום: דו"צ


ט׳, בת 22, התגייסה עם גרעין צבר, וכיום גרה בירושלים. קיבלה את אות מצטיינת הנשיא לאחר שירות צבאי ביחידת ״עוקץ״ שבחטיבת המרום.  ט׳ נולדה במולדובה, ועלתה לישראל לשנה של לימודים בבית הספר הבינלאומי באוניברסיטה העברית, אחריה החליטה להתגייס לצבא- וידעה בדיוק לאן היא רוצה להגיע. ״תמיד רציתי להגיע לישראל, זה היה חלום בשבילי. גדלתי בקהילה יהודית, בדקתי על יחידות שונות וידעתי שאני רוצה להגיע לעוקץ ולשרת שירות משמעותי״.  ט׳ התגייסה בנובמבר 17׳ ליחידת עוקץ, עשתה טירונות בגדוד אריות הירדן והגיעה להיות לוחמת בעוקץ. היה רגע בשירותה, כאשר הכלבה שלה ביחידה, השותפה שלה, הגיעה לגיל זקנה. לאחר פרישת הכלבה מהיחידה, ט׳ הטיסה אותה לבית הוריה במולדובה, שם תוכל להזדקן בחיק המשפחה של ט׳, אותה לא אותה המון זמן בעקבות משבר הקורונה.

ט'. צילום: דו"צ
על הקשר עם כלבתה היא מספרת: ״בזמן פעולה כלשהי שאני עושה, המחשבה הראשונה שעולה לי בראש היא הכלב. ועם כל מה שקורה, את חושבת מה עם הכלב והאם הוא בסדר. את בתנאים לא תנאים, ואת דואגת לשותף שאיתך, הכלב. ברגעים כאלה שראיתי שהכלבה שלי נמצאת איתי, זה משהו שמאוד החזיק אותי״. אחרי שכלבתה הראשונה לילה השתחררה, קיבלה ט׳ שותפה לוחמת חדשה בשם איה. ט׳ הספיקה להשתחרר מצה״ל, וממשיכה לפרק הבא- לימודים באוניברסיטה. ״הייתי רוצה שכל ילד, בין אם הוא נולד בישראל או בחו״ל יבין את החשיבות של השירות הצבאי. בתור עולה שבחרה לבוא ולהתגייס יש לי את המוטיבציה הזאת, וצריך להבין כמה שזה חשוב״.

ט'. צילום: דו"צ


סגן יינון וולנסי מגבעת זאב
, הוא קצין מצטיין ומפקד אהוב שזכה להיות מצטיין נשיא.
אך לא כך נראו כל חייו, בגיל 14, לאחר משבר בביתו יצא מהדת ועזב את משפחתו החרדית, התגלגל ממקום למקום, ונשארתמיד חסר בית ללא איש לצידו. לאחר תקופה, התחיל להידרדר לסמים ועבירות פליליות ונפתחו לו תיקים במשטרה.
בשלב מסויים הבין שלא כך הוא רוצה לחיות את חייו, וניסה להרים את עצמו מהמקום בו הוא נמצא.
פתח חברת בנייה, והיה שותף במספר חברות, וכל זה בזמן שהיה עריק מהצבא. לאחר כמה זמן השותף שלו ברח ונעלם עם הכסף ויינון נכנס לחובות ענקיים, ועוד פעם הגיע למצב בו אין לו שום דבר ואף אחד. החליט שמה שחסר לו בחיים זה מסגרת, החליט להתגייס לאחר שהיה עריק שלוש שנים. גם בצבא הוא עבר דרך ארוכה ומפותלת, אבל החליט כל פעם מחדש לא לוותר לעצמו וללכת עד הקצה, לתת את כל כולו, ובזכות זה הגיע למקום בו הוא נמצא היום.


 סגן יינון וולנסי מגבעת זאב. צילום: דו"צ

 סגן נורית רוקח, מ״מ בקורס מכים של איסוף קרבי.
נורית בת 22, מתגוררת בירושלים, יש לה שני אחים קטנים אחת מורה חיילת בצבא והשני תלמיד תיכון. נורית מספרת שהיא הייתה פעילה בצופים ולפני הצבא למדה במדרשת ״בארי״.
״חשוב לי להעביר מסר שגם נשים מסוגלות להיות לוחמות״.
נורית התגייסה לאיסוף קרבי, סיימה מסלול ועלתה לקו, לאחר 4 חודשים הוא יצאה לקורס מ״כים ולאחר מכן לבה״ד 1.
תפקידה הראשון כקצינה היה כמפקדת לוחמות וכיום היא מ״מ בקורס מכים.


סגן נורית רוקח. צילום: דו"צ


סמל נדב אדלר מירושלים,
חופ״ל בגדוד 101 בחטיבת הצנחנים, אשר נבחר להיות מצטיין נשיא.
נדב עלה מארה״ב ארצה בגיל 18 וכיום הוא בן 21 ומתגורר בירושלים.
נדב הוא השני מבין ארבעת אחיו- אחיו הגדול היה קצין בגדוד 202 בחטיבת הצנחנים והשתחרר לפני כארבעה חודשים, אחותו הקטנה מתגייסת עוד כמה חודשים ויש לו עוד אחות בת 10. אביו היה מפקד בצנחנים ואמו שירתה בגולני. נדב היה שנה בישיבת ״לב התורה״ ולאחר מכן, באוגוסט 2018, התגייס לחטיבה. על שירותו הצבאי נדב משתף: ״יצאתי לקורס חובשים בטירונות, חזרתי לסיים את ההכשרה כלוחם ואז עליתי לגדוד. החוויה הכי טובה שזכורה לי מהשירות היא ההשפעה שלי על החיילים והיכולת לעזור להם״.


סמל נדב אדלר מירושלים. צילום: דו"צ

סמ״ר אביאל יצחק אמור,
בן 20 מירושלים אשר משרת כחובש בחטיבת גבעתי.
אביאל קיבל הצטיינות מנשיא המדינה, מר ראובן ריבלין, לשנת 2020
אביאל למד בבית ספר אקסטרני במגמת ספורט, ובזמנו הפנוי התנדב בתחנת הכבאות בירושלים.
״הרגשתי תחושת שליחות עצומה. לקחתי חלק בפעילויות רבות בתחנה והגעתי לזירות שונות ומגוונות, בניהן גם המון חילוצים מדירות בוערות". אביאל ממשיך להתנדב בתחנה גם במהלך שירותו הצבאי. התגייס לחטיבת גבעתי באוג׳ 18 והצליח להגיע לסיירת גבעתי. במהלך השירות יצא לקורס חובשים ואחריו חזר לגדוד.

לאביאל אח ואחות גדולים. כשהיה בן 15 אמו נדקה בגבה בפיגוע בטיילת בירושלים. מאז האירוע אמו לא הסכימה לצאת מהבית כיוון שחששה לחיה. כתוצאה מכך, אביאל יצא לעבוד כדי לפרנס את הבית.
לפני כשנה אביאל הביא לאמו כלב שיוכל להעלות לה את הביטחון ולעזור לה לצאת מהבית והדבר אכן עזר ובזכות כך היא התחילה לצאת קצת מהבית.
סמ״ר אביאל יצחק אמור. צילום: דו"צ

מארכוס מוסטרי בן 21 מירושלים. אח ל4 אחיות קטנות, גדל בבית יהודי דתי במקסיקו והיה בבני עקיבא.
מארכוס עלה ארצה לבד ביולי 2018 במטרה להתגייס.  למרות שלא הכיר כלום בארץ, גם את השפה העברית, הגיע  למכינה קדם צבאית בבית שמש  על מנת ללמוד את השפה. הוא התכונן  לצבא ולמד איך לחיות באופן עצמאי.
מארכוס התגייס במרץ 18 למחווה אלון, משם הגיע למסלול בכפיר והפך ללוחם בגדוד שמשון. בשירות תפס קווים בעזה, רמאללה ומכבים. מארכוס שמח מאוד להיות בצבא, מרגיש שעבר דרך והתבגר ורוצה להמשיך לחיות בישראל.
מארכוס מוסטרי בן 21 מירושלים. צילום: דו"צ

יהודה שניצר, בן 26 מירושלים, התגייס בנובמבר 2018, ללוחם בחטיבת גולני.
יהודה בכור לחמישה אחים, גדל בבית חרדי, ובגיל 13 עזב את הבית. עבר בין פנימיות שונות במשך כל ילדותו. כשהיה בפנימיות התנדב גם בחלוקת מזון למשפחות נזקקות. יהודה התחיל לעבוד בגיל 18 בתור נהג במשך ארבע שנים ולאחר מכן עבד גם שנה בשיפוצים, תוך כדי העבודה למד משחק. כשעבד כנהג אוטובוסים , הסיע הרבה חיילים, בין אם מהתחנה המרכזית לבסיס או לתרגיל בשטח ומעצר ביהודה ושומרון, כל זאת סיקרן אותו ובעקבות כך החליט להתגייס לקרבי. נוסף, באותה תקופה החלו הפרות הסדר על הגדר בעזה, יהודה התרשם מהחיילים שנלחמו למרות תנאי מזג האוויר, ומספר כי כך הבין  שהוא רוצה להגן על המדינה ורוצה לעשות משהו משמעותי בחייו.

יהודה שניצר, מירושלים. צילום: דו"צ

תהליך הגיוס של יהודה היה ארוך מאוד כיוון שהיה לו פטור בריאותי. בסופו התגייס בגיל 24, לחטיבת גולני. יהודה מספר ״ההכשרה הייתה מאוד קשה, גם הפרש הגילאים, גם בתור בנאדם עצמאי להתנתק מהעולם, לקבל פקודות ועוד.״ ומאז שעלה לגדוד פורח. ״בעיניי כל יום שאני פה אני אזכור אותן חבל על הזמן״ אנצל כל יום. היום יהודה כבר משוחרר ומתחיל את חייו אך על שירותו האמיץ קיבל את הצטיינות מהנשיא.



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה