איך פוסחים על העלייה במשקל בתקופת החג?



לינוי חשואל, תזונאית קלינית וספורט ומאמנת רגשית ויונתן כהן, בעלי "ג׳וני פיט-JOHNY FIT" סטודיו מוביל לנשים בירושלים בעצות שיעזרו לכם לעבור את פסח במינימום נזקים

נספוח/ נפסח?

תקופה חגיגית של חגים לפנינו, ובפרט חג הפסח, ארוחות, סיבות לחגיגות, ואיתן גם המון חששות בעיקר לגבי כמה ס"מ נוסיף להיקף המכנסיים, השנה פשוט נסיר את ההיסטריה.

 יונתן כהן, בעלי JOHNYFIT  צילום: יאיר גלזר

אז נכון, חגים, מאופייניים במספר גבוה יותר של ארוחות, פחות שגרה, יותר חופש, אך נשאל את עצמנו רגע האם באמת כל השנה אכלנו ירקות ונצמדנו לתפריט שלנו? האם לא נשנשנו גם שלא היינו מאוד רעבים, האם במהלך השנה אין אירועים/ ימי הולדת,/שבתות ושלל שמחות שמאופייניות גם הן בארוחות גדולות?

ובכל זאת כשבאים החגים, מספר החיפושים בד"ר גוגל על איך לעבור את החג בשלום קופצים פי ..?

הפחד הזה מגביר את הלחץ שגם ככה מאפיין את החג ולנו גובר הצורך לאכול ולפצות על הרגשות האלה.

בואו נחליט שהשנה אנחנו מסירים את ההיסטריה, נהנים מהחג, אוכלים בהנאה אך תוך הקשבה לגוף ונשנן את המטרה החדשה שלנו בקול רם: אני הולך לסיים את החג באותו המשקל!

נציע לכם כמה טיפים שיסייעו לכם לחסוך המון קלוריות ועדיין יאפשרו לכם לא להחליף את מידת המכנסיים:

במהלך היום :

-לאכול, לא לצום!

יש נטייה לחשוב שאם אצום כל היום, יתאפשר לי לאכול ללא חשבון בארוחה הגדולה, אך בעצם יוצר תוצאה הפוכה, כשאנחנו מגיעים לארוחה מורעבים, נוצרת אצלנו מעין תחושת פיצוי.ולבסוף התוצאה היא שאנחנו אוכלים "מכל המצה ליד"

- לשתות מים לאורך היום כדאי להצטייד בבקבוק

- היו עסוקים תנו יד בניקיונות, בהכנת האוכל והשולחן, היו עם חברים, לכו להליכה.

במהלך הארוחה

- מזגו פעם אחת לצלחת ואז המתינו 20 דק', אם עדיין מתחשק לכם לאכול, שאלו את עצמכם שאלה פשוטה שנייה לפני,  האם אני אוכל כי את רעב או כי פשוט טעים לי?

 זכרו שתחושת הניצחון והמסוגלות נמצאת בדיוק ברגע הזה שאני שולט באוכל ולא להפך.

- מצות ערך קלורי של מצה שלמה שווה ערך ל- 130 קק"ל, בדיוק כמו 2 פרוסות לחם, אז פשוט הקבילו את זה לאכילת לחם היומיומית שלכם וזכרו שחתיכת מצה כגודל כף היד מספיקה על מנת לצאת ידי חובה.

- לעסו לאט ועשו הפסקות יזומות בין ביס לביס

חלקו את הצלחת 1/2 צלחת חלבונים ( עוף, דגים, בשר ), וב2/3 הנותרים חלקו לירקות טריים ולפחמימה ( אורז, תפו"א, בטטה, קטניות למינהם)

הימנעו מרטבים ורוטבים שמנים  כגון: מיונז, קטשופ, חרדל, אלף האיים  

לאחר הארוחה

*הצטיידו בצלוחית קטנה -ובה שימו מהמאכל שממנו הכי מתחשק לכם לטעום, כבדו את הגוף שלכם, " על הדרך" / באויר אוכלים יותר.

*שתו שתיה חמה כגון מים עם נענע/ שיבה/ חליטת תה , אפשר להוסיף פרי אהוב למים חמים

תיזכרו בחגים קודמים, ותריצו את הסרט קדימה, איך אני ארגיש אם אוכל עוד, האם ארגיש נעים/ אצטער שאכלתי יתר על המידה, זכרו שפחד סביב העלייה במשקל עלול להוביל לעלייה, וההצלחה נמצאת באיזון, לא לצום ולא לאכול ללא היכר

ולרווקים שביננו/ עושי חג לבד, תתיכן אכילה רגשית, כדי לא להרגיש לבד, זכרו שאוכל הוא לא חבר, הוא לא מחבק וגם לא אומר מילה טובה, והיזכרו בפעמים שאכלתם יתר על המידה, איך הרגשתם, האם אוכל באמת ניחם? נסו למצוא דרכים אחרות שיעזרו להתמודד עם תחושת הבדידות.

השנה אתם מסיימים את החג באותו המשקל!

חג שמח ללאא חששות. 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה