מה הקשר בין פעילות ספורטיבית לבין יופי?



כולם יודעים שבריא להתאמן, בצורה נכונה ובתדירות שמתאימה לגוף. הכושר הגופני תורם לבריאות ולמניעת מחלות. אך האם הוא יעזור לנו לשמור על עור צעיר ויפה יותר?
מסתבר שכן. כיצד זה קורה?

רונית שגב מדענית חוקרת עור בעלת חברת הקוסמטיקה המדעית ביופור מסבירה:

צילום אמיר יהל

יש 3 דרכים עיקריות באמצעותן ספורט משפיע על עור הפנים :

 

  • הגברת זרימת הדם בגוף- הדם נושא עמו לתאים חמצן, ויטמינים, מינרלים ויסודות מזינים. העור מרוויח מהאספקה הטובה הזאת והופך חיוני, ורדרד וחי. תפקודו משתפר.

 

  • הזרמת הלימפה- אימון גופני מזרים את הלימפה בכל הגוף. צינורות הלימפה עוברים במקביל ובסמוך לכלי הדם. הלימפה מנקזת נוזלים מהרקמה, הכוללים גם רעלים וחיידקים. תנועת הלימפה חשובה ביותר לתפקוד בריא של הגוף. העור נראה רענן .

 

  • סטרס- אימון גופני מפחית מתחים ובכך מפחית את נזקי המתח לעור, מכיון שהעור משקף את כל מה שעובר עלינו. מתח מחמיר תופעות של: אקנה, סבוריאה, אלרגיות וגירויים וגורם להתפרצות של מחלות עוריות כמו פסוריאזיס ואטופיק דרמטיטיס. הוא גם יכול להביא להרפס או להחמיר הרפס קיים. למעשה רוב התופעות והמחלות העוריות מוחמרות כתוצאה ממתח או שהריפוי שלהן מואט.

 

שגב מנדבת את טיפ המומחה היומי: באימון חוץ - השתמשו במקדם הגנה גבוה מהשמש בקיץ ובחורף וצאו להתאמן בשעות הבוקר המוקדמות או אחהצ המאוחרות. בחרו בקרם הגנה מהדור החדש המבוסס על טכנולגיית קיפסול המעניקה הגנה מקסימלית, בטוחה, ללא יצירת גרד או רגישויות, מריחה אחידה ומדויקת, מרקם מט, ספיגה מירבית, לא מכביד ומכיל לרוב גם נוגדי חמצון ודלקת וחומרי הרגעה – כך תהיו עם ותרגישו בלי.   


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה