כך תגרמו לחג הפורים להיות בריא



החג הכי שמח בשנה מתקרב ואיתו דברי המתיקה שיציפו אותנו בכל פינה. עדינה בכר, דיאטנית סוכרת ותזונה קטוגנית במרכז DMC לטיפול בסוכרת עם 6 טיפים מומלצים לתזונה נכונה במהלך פורים

depositphotos

חג פורים, החג האהוב על כל הילדים (וגם על המבוגרים) נמצא ממש מעבר לפינה. בין שלל ההכנות המוקדמות של תחפושות, גולת הכותרת כמובן הוא משלוח המנות אותו נמלא בכל טוב ליקירנו. ואם כבר, כדאי שהוא יהיה בריא ומזין. לשלב מוצרים שבטוח נשמח לקבל ושגם יספקו לגופנו ערכים תזונתיים טובים ומועילים במקום שלל החטיפים והמלאים בסוכר.  

 

ימי החג עמוסים בחגיגות, שבדרך כלל ילוו בהמון דברי מתיקה, אלכוהול ושלל פיתויים לא בריאים. אז איך תעשו את זה נכון? כל ההמלצות לחגוג את פורים בצורה נכונה ובריאה.

 

  1. הרכיבו משלוח מנות בריא ויצירתי - אחת ממצוות החג היא לשלוח משלוח מנות איש לרעהו כדי להגביר את הרעות והנתינה, לשמח את הקרובים אלינו ולהעניק לאביונים. אין זה אומר שמשלוח המנות חייב להיות עמוס בחטיפים ובממתקים לא בריאים. חשבו איזה משלוח הייתם רוצים לקבל ואיך תצליחו להעניק תשומת לב ולתרום לבריאותו של מי שיקבל מכם את המשלוח, בו זמנית. איך תעשו את זה? שלבו במשלוח המנות אגוזים, שקדים שעשירים בוויטמינים ונוגדי חמצון, מארזים של תה או קפה, תבלינים, ממרחים בריאים, שוקולד מריר, שמן זית, חומץ בלסמי ואוזני המן דלות פחמימות מעשה ידיכם.

 

  1. זהירות עם האלכוהול - מצווה נוספת הנהוגה בחג הפורים זה לשתות "עד-לא-ידע". אך חשוב לזכור, צריכה מופרזת של אלכוהול היא לא מומלצת, בטח עבור סוכרתיים כאשר שילוב של אלכוהול עם סוכר יכול להיות מסוכן עוד יותר. אלכוהול מדכא את ייצור הסוכר על ידי הכבד דבר שעלול לגרום להיפוגליקמיה (רמות סוכר נמוכות בדם). לכן, להימנע ממשקאות אשר מכילים אחוז גבוה של אלכוהול כמו וויסקי, קוניאק, וודקה ומרטיני. הבחירה הטובה ביותר גם עבור סוכרתיים היא יין אדום או לבן וגם שמפניה, בשל אחוז האלכוהול הנמוך יחסית. גם בירות דלות בפחמימות נחשבות לפתרון מצוין. שלבו את האלכוהול במתינות לצד ארוחה. מומלץ לבדוק את ההשפעה על רמות הסוכר באמצעות מד סוכר רציף.

 

  1. אל תפריזו בממתקים - עוגות, עוגיות (אוזני המן רגילות), חטיפים, סוכריות גומי, וופלים ושאר ממתקים מכילים כמויות גדולות של סוכרים, צבעי מאכל וחומרי טעם וריח -אלו הם חומרים מזיקים שהגוף שלנו לא צריך. מצאו דרך להנות מהאווירה המשמחת וממטעמי החג מבלי לפגוע בבריאות. מידתיות זה שם המשחק. כמו כן, העדיפו שתיית מים על פני שתיית משקאות ממותקים.

  2. שמרו על זמני אכילה קבועים - הממתקים ומשלוחי המנות אינם תחליפים לארוחה מזינה ובריאה. הקפידו שהתפריט היומי שלכם יהיה מורכב בצורה מאוזנת, בריאה ועשירה בערכים תזונתיים. שלבו חלבונים- בשר, עוף, דגים, גבינות וביצים בתוספת ירקות בכל ארוחה. היום הימנעו מנשנוש בין הארוחות למרות משלוחי המנות המפתים. אל תקנו ממתקים עבור הילדים או האורחים. יצרו אוירה של בריאות בבית ומחוצה לו. זה יועיל לכולם.

 

  1. לא לשכוח פעילות גופנית - רצף של מסיבות, מפגשים חברתיים, פינוקים ב"הפי-אוור" בעבודה וארוחות שחיתות הם אמנם פאן אמיתי בפורים אבל בהחלט יכולים להשכיח מאיתנו את השגרה ולגרום לנו להימנע מתזוזה. פעילות גופנית מגבירה את זרימת הדם, מרוממת את מצב הרוח ובריאה לגוף ולנפש. בין כל אירועי החג שקבעתם, פנו לעצמיכם זמן ביומן שיוקצה לפעילות גופנית שעליה אתם לא מוותרים.

 

  1. עשו זאת בעצמכם - הרכיבו בעצמכם את משלוחי המנות שאתם מכינים לקרוביכם, עם נגיעות אישיות ושלבו את הפינוקים שאתם אוהבים. אם אפשר, עדיף שגם יהיו בריאים ומזינים. אוזני המן יכולים להיות גם מאפה בריא אם מכינים מקמח שקדים במקום בצק פריך המכיל מרגרינה שלבו בתוכם מילויים של אגוזים ושקדים המכילים חומצות שומן המסייעות להעלאת הכולסטרול הטוב ונוגדי חמצון, פרג שעשיר בסידן ושוקולד מריר המכיל נוגדי חמצון ומסייע בהאטת הזדקנות ובשיפור זרימת הדם.

 

 

לסיכום, שווה שמור על השגרה היומית שלנו ולא לצאת מאיזון במהלך ימי החג. זה כרוך כמובן בתזונה נכונה ומחושבת, לא להפריז עם המתוקים והאלכוהול וכמובן לשלב פעילות גופנית ולדאוג לזמני אכילה קבועים. שם המשחק הוא לעשות זאת בעצמכם ולהתאים משלוח מנות בריא ויצירתי המשקף את מה שאתם אוהבים. חג שמח.

 

עדינה בכר, דיאטנית סוכרת ותזונה קטוגנית במרכז DMC לטיפול בסוכרת


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה