יוצרים שגרה בריאה בבידוד: 12 טיפים חשובים



בימים אלו רבים נאלצים להיכנס לבידוד לאחר ששהו במחציתו של אדם שנמצא כנשא נגיף הקורונה, אך אין זה אומר שהשגרה התזונתית צריכה להשתבש, הינה כמה טיפים לאכילה בריאה גם בבידוד

מגפת הקורונה מחייבת רבים מאיתנו לשנות את שגרת החיים, לעצור הכל ולהיכנס לבידוד. הדבר לא רק פוגע בעבודה/משפחה/בילויים, אלא גם מוציא אותנו לחלוטין מהשגרה הבריאה עליה שמרנו קודם.

מה זה אומר? חייבים לקחת בחשבון שהשהייה בבידוד מחייבת צמצום הפעילות היומיומית, מונעת כל עיסוק ספורטיבי מחוץ לבית ואף משנה את סגנון האכילה שלנו. כל אלו עלולים לשנות את כמות הקלוריות היומית שאנו מוציאים/מכניסים ומעלה את הסיכון להשמנה.

לכן, חשוב כבר מהיום הראשון של הבידוד ליצור שגרה בריאה של פעילות ותזונה. 

צילום: shutterstock אילוסטרציה

יוצרים שגרה בריאה בבידוד: 12 טיפים חשובים

1.הקפידו על מים- חשוב מאד להקפיד לשתות לאורך כל היום כמות של 1.5 ליטר מים. המלצה זו נכונה תמיד אבל בזמן הבידוד הקפידו במיוחד להצטייד מראש בבקבוקי מים בהישג יד על מנת להנגיש את השתיה בחדר בו אתם נמצאים בזמן הבידוד.

2.המנעו משתיה רבה של קפאין- הימנעו משתיה של משקאות עשירים בקפאין כמו קולה, משקאות אנרגיה ועוד. הקפאין משתן וכאשר אתם בידוד עדיף להוריד את כמות הפעמים שרצים לשירותים. אין זה אומר שצריך להימנע משתיית קפה. המשיכו לשתות בכמות לה אתם רגילים ביומיום אבל אל תעלו כמויות.

3.הפחיתו את ממתקים- למרות הרצון ל"התפנק" בזמן הבידוד והרצון הטבעי שלנו לנשנש שוקולדים וממתקים, חשוב להקפיד לא להרבות אכילה שלהם ולנסות להקפיד על שילובם לא כל יום. זה נכון במיוחד בהקשר לירידה בכמות הפעילות הגופנית היומיומית והצורך לשים לב לא להגזים בכמות הממתקים מתוך שעמום בזמן הבידוד.

4.פירות טריים- מחפשים מתוק? העדיפו פירות טריים. הם יכולים להיות איתכם בחדר. לא חייבים מקרר ותמיד אפשר לשלב אותם במהלך היום במקום ממתק שוקולדי או ממתק אחר עשיר בסוכר.

5.חטיפים מלוחים- בחרו לשלב כארוחת ביניים כמות של ככוס חד פעמית (לא לרדת על כל השקית!) חטיפים אפויים ולא מטוגנים. עדיף לחפש בייגלה המכיל קטניות ועשיר בחלבון כמקור מזין ומשביע.

6.פירות יבשים במידה- כאשר מתחשק משהו מתוק, אפשרות נוספת היא פירות יבשים. חשוב רק לדעת לא להגזים כי הם פחות משביעים ביחס לפירות טריים.

7.הזדמנות נהדרת לסלט- תמיד אתם אומרים שאין לכם זמן לחתוך סלט? אז הינה, יש לכם! נצלו את הזמן בבידוד כדי להשקיע קצת יותר בהכנת סלט או ירקות חתכים שיכולים להשתלב נהדר בתפריט. כי עכשו באמת אין לכם לאן לרוץ/למהר וסלט טעים ומושקע הוא בהחלט דרך נכונה "לעשות טוב לגוף" כאשר אתם בבידוד.

8.הכריכים חוזרים לתפריט- בזמן הבידוד אי אפשר לעמוד שעות ולהכין תבשילים. אתם אמורים להיות מבודדים באחר החדרים בבית וגם אם יש גישה למטבח, עדין אין זה אומר שמומלץ לבלות שם הרבה זמן. נסו לתכנן חלק מהארוחות שיהיו קלות ומבוססות על כריכים מלחמים בריאים כמו שיפון וכוסמין עם ממרחים מזינים כמו גבינות/אבוקדו/חומוס/טחינה ועוד. ירקות תמיד ישתלבו בברכה.

9.מומלץ להימנע ממאכלים בעלי ריח חזק- במיוחד בגלל שאתם צריכים להישאר כמה ימים סגורים בבית, שווה לחשוב מראש ולתכנן שילוב של מאכלים שלא תסבלו מהריח שלהם לאורך כל שעות היום. מי שלא מתחבר לריח של טונה, ביצה , תפוז, קלמנטינה ועוד, עדיף שמראש ימנע מהם.

10.להפחית מאכלים שיוצרים גזים- חשוב גם להקפיד על פעילות מערכת העיכול בימים אלו. מזונות שעלולים ליצור גזים וריחות לא נעימים כמה שעות אחרי הארוחה פחות מומלצים. לדוגמה, ברוקולי, כרובית, חומוס, עדשים, שעועית, אדממה ועוד.

11.חפשו באריזות המזון את הסגירה חוזרת- הקפידו להכניס לחדר מאכלים/נשנושים שיש להם סגירה חוזרת שתאפשר שמירה נוחה על טריות המזון בלי צורך לחפש כל הזמן גומיות/אטבים/סוגרי-פלסטיק שלא בהכרח נמצאים באזור הבידוד.

12.אל תוותרו על הפעילות!- כאמור, אתם מחויבים להישאר בבית/חדר בבידוד וחלה ירידה חדה בפעילות היומיומית שלכם. קחו אחריות על הגוף וצרו שיגרה של פעילות גם במסגרת הבידוד. למשל, פעם ביום מבצעים סדרה של תרגילים פשוטים כמו שכיבות שמיכה, תרגילי בטן, תרגילי גמישות, קפיצות על חבל, עבודת כוח עם גומית ספורט ועוד. אפשר גם להיעזר בסרטונים הנמצאים באינטרנט לפעילות בחדר המבודד. כן, חשוב מאד גם לבריאות וגם לנפש לשמור על שגרת פעילות יומית יזומה בזמן הבידוד.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה