יוצאים לטבע- המלצות למסלולי טיול באזור ערד!



בזמן שאזרחי המדינה יוצאים בהדרגה מהסגר ונערכים להמשך השגרה בצל הקורונה, ולנוכח הרצון העז של הציבור לצאת אל המרחבים הפתוחים, תיירות ערד מזמינה אתכם ליהנות בטבע המדברי עם שלל מסלולים ומקומות שאתם חייבים להגיע אליהם! כל הפרטים בכתבה >>>

העיר ערד שוכנת לפתחו של מדבר יהודה ומציעה למטיילים חוויה מדברית אותנטית. מהעיר ערד יוצאים עשרות מסלולים הבנויים לפי דרגות קושי שונות. לאורך השנה העיר ערד רגילה לארח תיירים רבים אשר מגיעים ליהנות מנופיה הקסומים של העיר, מסביבה שקטה ושלווה מדברית, שפע אטרקציות ומסלולים, מקומות קולינריה ועוד. עם הסרת הסגר ואיתו חלק מההגבלות, עיריית ערד ותיירות ערד מזמינות אתכם לבוא לערד וליהנות משפע מסלולים בטבע המדברי. יוצאים לטייל ושומרים על ההנחיות!

 

ערוץ ארבע הבורות- מסלול הליכה בתוך ערד

אורך המסלול: מסלול מעגלי באורך 6 ק"מ

דרגת קושי: קל-בינוני, מתאים לילדים מגיל 4

נק' יציאה: קצה רחוב חברון בערד, בסמוך לפארק הצפוני

על המסלול: מקצה רחוב חברון צפונה ישנו שביל מסומן כחול. אחרי 1 ק"מ תרדו לערוץ בו חצובים 4 בורות במרחקים קצרים זה מזה. השביל יוצא מהערוץ, עובר בקרבת בור חמישי ומסתיים במאגורת רחמים. ממאגורת רחמים חוזרים בנחל חסד אל הצד המזרחי של פארק ערד.

למסלול מפורט לחץ כאן

 ארבע בורות, קרדיט-ענבל ארזי

נחל צאלים עליון ובירכת צפירה

(המסלול כולל את- כפר הנוקדים, בור עטין, הר צפירה, הקניון העליון, ברכת צפירה וחניון לילה בריכת צפירה)

אורך המסלול: מסלול מעגלי למיטבי לכת באורך 11 ק"מ, זמן הליכה משוער כ-7 שעות.

דרגת קושי: מומלץ מגיל 8 ומעלה

נק' יציאה: כפר הנוקדים ב- WAZE

על המסלול: הטיול לנחל צאלים עליון כולל כמה יתרונות- גישה קלה יחסית, סיכוי טוב לגבי מים מלאים בחורף ובאביב, קניון פראי ומעברים מאתגרים שמחייבים זהירות ועזרה הדדית

למסלול מפורט לחץ כאן

 בירכת צפירה. קרדיט- יוני גריצנר

תצפיות נוף מעל קניון נחל צאלים, כפר הנוקדים, חניון בירכת צפירה, השביל האדום, הביל הכחול, חניון מצדה מערב

אורך המסלול: 14 ק"מ. ניתן לקצר ב-3 ק"מ אם מתחילים את המסלול הרגלי מהקילומטר ה-14.5 בכביש מצדה מערב, בשביל מסומן ירוק, ישר אל ראש מעלה נעמה.

דרגת קושי: מסלול קל עד בינוני למשפחות ומטיבי לכת. מומלץ מגיל 8 ומעלה.

נקודת יציאה: חניות הלילה בבירכת צפירה. להגעה לחניון נוסעים מכביש ערד- מצדה 3199 עד חוות הנוקדים. מול חוות הנוקדים ישנה דרך מסומנת שחור ששואפת צפונה. נוסעים עליה עד שהיא פונה חדות שמאלה לאחר 3 ק"מ.

על המסלול: מסלול רגלי על שבילים נוחים, בלי עליות משמעותיות. תצפיות הנוף היפות בדרום מדבר יהודה, מראש מעלה נעמה, מול מפלי גורני ועין נמר, אל מוצר נחל צאלים לבקע ים המלח תוך כדי חציית נחל ענבה עליון. מקומות מוצלים להפסקות יש ליד יציאת השביל האדום מנחל גורני או קירות מצוקיים מוצלים בסמוך לשביל החוצה את נחל ענבה.

למסלול מפורט לחץ כאן

ערוץ 4 הבורות ונחל חסד. קרדיט- ענבל ארזי מדריכת טיולים 

מסלול תצפיות וחניונים בכביש מצדה מערב

אורך המסלול: 21 ק"מ- 40 ק"מ

דרגת קושי: קל- בינוני

נק' יציאה: רחוב מואב וצור, בערד

על המסלול: תצפיות מרשימות לעבר מדבר יהודה וים המלח. המסלול יכול להיעשות ברכב או באופניים. חלק מהאתרים מתאימים גם לאנשים עם מוגבלויות.

למסלול מפורט לחץ כאן

ערוץ 4 הבורות ונחל חסד. קרדיט- ענבל ארזי מדריכת טיולים בערד 

מומלץ לגבי כל מסלול! לעקוב אחר מזג האוויר ואזהרת שיטפונות ולבצע התאמות לפי הנדרש! כל גשם באזור יכול לגרום לזרימת שיטפון בערוץ. הטיול על אחריותכם! הבורות עמוקים 6-7 מטר ולא מוגדרים. מומלץ לתאם מראש עם פקח רשות הטבע והגנים בטלפון: 050-6951834/ 050-2472319 (ג'מל), טלפון יחידת החילוץ: 100. רוב התצפיות בקרבת מצוקים. יש לשמור מרחק בטחון.

למידע מפורט על כל האתרים ומסלולי הטיול המומלצים היכנסו לאתר:

www.travelarad.com

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה