טיפים ועצות כיצד להימנע מעליה במשקל בתקופה החגים



ראש השנה ותקופת החגים הם זמן בו רובנו מקבלים החלטות עבור השנה החדשה שבפתח. אנו מציבים יעדים, מבטיחים לעצמנו שהפעם מתחייבים לאכול בריא יותר, לרדת בשקל או להיכנס לכושר. הבעיה היא שאנחנו נוטים להתחיל אבל אז ההרגלים הישנים מזדחלים בחזרה.

סוזן בוורמן, מנהלת הדרכת תזונה גלובלית של הרבלייף נוטרישן, מעניקה עצמות שמושיות שימנעו עלייה במשקל בתקופה זו:

 

סדר בחוסר סדר:

הגוף אוהב וצריך שגרה, ככל שנאכל בצורה קבועה לאורך השבוע השעון הפנימי יתכוונן בהתאם ויותר קל לשמור על המשקל. לכן, מומלץ לבנות שגרה גם בחופשים, כלומר לנסות להיצמד לאותם דפוסי שינה ואכילה. או לחלופין ליצור שגרה חדשה ולהיצמד אליה.  

 

לצאת בהכרזות:

להצהיר בקול רם על המטרה, לספר למשפחה ולחברים על ההחלטה לעבור את החגים בתחושה טובה ונוחה עם האוכל והמשקל, לסיים ארוחת חג בתחושה קלה ולא כבדה ומעייפת וכדומה. הכרזה מהווה התחייבות  כפולה מול עצמנו ומול הסביבה דבר הגורם להתאמץ קצת יותר  להשיג את המטרה. 

 

להתרחק מפיתויים:

עם כל הנחישות והרצון הטוב קשה מאוד לעמוד מול פיתויים חודש שלם. על מנת לא להתפתות ולסיים את משאב יכולת השליטה העצמית מומלץ להתרחק מפיתויים כשניתן. כלומר לא להשאיר בבית עוגות, עוגיות ומאכלים מיוחדים אחרים רק כי נשאר מערב חג. כמו כן, לנסות לתכנן את הפעילות בחופשות לא רק סביב ארוחות , גלידריות, בתי קפה אלא גם בפארקים, חוף הים בטבע וכדומה.

 הרבלייף יחצ

 

 

 

להימנע מאפקט "כדור השלג" :

במקרה של מעידה, אותו רגע קטן שאכלנו קצת יותר מדי או מאכל שלא תכננו לאכול או להיפך תכננו לא לאכול, ואז הקול הקטן שאומר לנו שהכל אבוד וזה כבר לא משנה אם נאכל עוד ועוד בארוחה הנוכחית וכבר אין צורך להתאמץ גם לא בהמשך היום ואולי בכלל נניח לזה ורק אחרי החגים נחזור להקפיד על האוכל.  חשוב לזכור כי לכל מעידה יש התחלה אמצע וסוף. ככל שנלמד לראות את המעידה בפרופורציות הנכונות ונבין שפרוסת עוגה היא רק פרוסת עוגה, וארוחת חג היא רק ארוחה אחת, אז נוכל לעצור מוקדם יותר ולמנוע המשך הידרדרות.

לפתוח את היום טוב, סימן לבאות:

לא לוותר על ארוחת בוקר, למרות שאתמול אכלנו יותר מדי, ונשבענו שהיום נצום- זה לא חוכמה. ארוחת בוקר הינה חשובה ביותר לחילוף החומרים, לאיזון רמות הסוכר בדם ואיזון רמות הרעב והשובע לאורך היום. בעיקר כיוון שאין סדר יום והלו"ז משתנה כל כך, חשוב לפתוח את היום ברגל ימין ולדאוג "למלא מצברים".  הקפידו על ארוחת בוקר עשירה בחלבון ויטמינים ומינרלים לדוגמא: לחם עם גבינה, ביצה וירקות, דייסת שיבולת שועל עם צימוקים, יוגורט עם פרי וכדומה.

 

להקפיד על שתייה:

מים מהווים מרכיב חשוב בגוף האדם ותורמים לריכוז, ערנות ואפילו תורמים לחילוף חומרים תקין. כאשר אין שגרה חשוב עוד יותר להצטייד מראש עם בקבוק מים כחלק מההכנות ליציאה מהבית. אחרת אפשר להעביר ימים שלמים עם מעט מאוד שתייה אשר מסתיימים בכאב ראש ועייפות. דרך מרעננת להגברת השתייה היא על ידי תוספת טעם למים, ניתן להוסיף לימון, עלי תבלין  או תרכיז אלוורה.

 

סיבים תזונתיים:

סיבים תזונתיים תורמים לבריאות מערכת העיכול, ותורמים לתחושת שובע. הכמות המומלצת היא 25-30 גר' סיבים תזונתיים ליום, על מנת להגיע לכמות זו מומלץ לשלב בארוחות החג ירקות ופירות, קטניות ודגנים מלאים.

 

פעילות גופנית:

לפעילות גופנית יתרונות רבים גופניים ונפשיים. יתרונות גופניים כגון שריפת קלוריות, חיזוק שרירים, עיצוב הגוף, שיפור יציבה ומניעת כאבי גב. יתרונות נפשיים כגון הפחתת מתחים, שיפור מצב הרוח, הגברת ערנות ותחושה כללית נמרצת וטובה יותר. חופש ושנה חדשה הוא זמן מצוין לשלב פעילות גופנית אם בבילויים פעילים ואם כאימון גופני  לכל דבר.

הרבלייף יחצ

 

 

מתכון להכנת משקה שיבולת שועל בטעם תפוח עם סיבים טבעיים - לחג:

סוזן בוורמן ממליצה בחגים להצטייד במשקה שיבולת שועל בטעם תפוח המכיל תערובת של 100% סיבים תזונתיים טבעיים לתמיכה אופטימלית יום יומית בתפקוד מערכת העיכול.

אופן ההכנה:

לערבב  כפית אחת (7.1 גרם) של אבקת משקה שיבולת שועל בטעם תפוח של הרבלייף  ב-250 מ"ל מים או להוסיף כפית אחת (7.1 גרם) לתערובת השייק האהוב ולשתות בהנאה!

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה