פרשת דברים-חזון



השבת הקרובה, אוצרת בתוכה, עוצמה רוחנית מיוחדת במינה, היא השבת הפותחת את "ספר דברים", שהוא החומש, שנאמר לדור שנכנסו לארץ; והוא הספר, שנאמר ע"י הקב"ה - ישירות מפיו של משה רבינו, בבחינת: "שכינה מדברת מתוך גרונו של משה". ובאופן של "משנה תורה", שבו, חזרה כללית פנימית, על כל התורה מחדש. ההפטרה בפרשתינו, היא השלישית והאחרונה מימי 'בין-המצרים'. היא מכונה בשם 'שבת-חזון' על שם ההפטרה "חזון ישעיהו "

רבי לוי יצחק מברדיטשוב אומר, ש"חזון" הוא מלשון מחזה, כי בשבת זו מראים לכל אחד ואחד מישראל מרחוק את בית המקדש דלעתיד לבוא.

הוא מסביר את זה במשל :
משל לאב שתפר עבור בנו בגד יקר מאוד. לבש הבן את הבגד, אך לא שמר עליו וקרע אותו. הכין עבורו אביו בגד נוסף, אולם גם על הבגד השני לא שמר ונקרע. מה עשה האב? הכין לבנו בגד שלישי, אך לא נתן לו אותו ללבשו, רק לעיתים רחוקות היה מראה לבנו את הבגד היקר ואומר לו: 'ראה אם תתנהג כראוי ותתרגל לשמור על עצמך' – אז אביא לך את הבגד.

כך אבינו שבשמים בנה לנו בית ראשון, אך לא שמרנו עליו כראוי ונחרב. בנה לנו בית שני ושוב נחרב בעוונותינו. מה עשה הקב"ה? הכין לנו בית שלישי בשמים, ובכל שבת חזון מראה אותו הקב"ה לכל אחד מישראל ואומר 'ראו אם תשפרו דרככם', תקבלו אותו!

ממשל זה מדייקים, שלא מראים את בית המקדש לצדיקים דווקא, אלא אדרבה, ה'חזון' מיועד דווקא לאלו שצריכים לשפר את דרכם, כמו כן אנו למדים: שעצם הידיעה שהנשמה שלנו רואה השבת את בית המקדש השלישי – גורמת לנו להיטיב את דרכינו, מגבירה את תחושת הגעגועים והרצון שלנו לבניין בית המקדש.

עלינו להתפלל; ולבקש מה' יתברך מעומק לבנו, שיקוימו דברי רבי יהודה הנשיא - רבינו הקדוש, שאמר: שהיות שחל הצום בשבת, ונדחה מפני השבת, הרי, "כיון שנדחה, שידחה לגמרי"!. שתישאר בגלוי, רק פנימיותו הטובה והנעלית, של יום תשעה באב, ההתחברות וההתאחדות המושלמת, של עם ישראל עם הקב"ה, בביאת משיח צדקנו, תיכף ומיד ממש.

שבת שלום/רב יעקב סוסי


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה