9 תיירים מדרום קוריאה שהיו בישראל ביקרו בירושלים



הקבוצה שהתה בישראל בין 8-15.2, מדריך שליווה אותם 4 ימים בירושלים נמצא בבידוד וכעת מנסים לאתר את כל מי שהיה במגע עם חברי הקבוצה מבחינת מלונות, מסעדות uמקומות בהם ביקרו וכו'

מפנים לבידוד נוסעים. צילום: דוברות מד"א

משרד הבריאות מסר כי 9 תיירים מדרום קוריאה שהיו במסגרת קבוצה שביקרה בישראל, התגלו כחולי קורונה. כעת כל הגורמים השונים, כולל משרד הבריאות, לשכת מארגני תיירות נכנסת והגורמים השונים נמצאים במרוץ לאתר את כל מי שהיה במגע עם אותה קבוצה.

התשעה שנדבקו היו חלק מקבוצת צליינים שהגיעה לארץ, לביקור שאותו ארגנה הכנסייה שלהם. גורמים ישראלים ציינו כי בקבוצה היו 39 תיירים. הם שהו בישראל בין ה-8 ל-15 בפברואר.

ב-14.2, ביקרה הקבוצה בהר הזיתים בירושלים, בית פגי, כנסיית העלייה, כנסיית פאטר נוסטר, כנסיית דומינוס פללויט, כנסיית גת שמנים. הר ציון- חדר הסעודה האחרונה, קבר מרים. ב-15.2, הקבוצה אכלה במסעדת ג'רוזלם גולד, עין כרם בירושלים- כנסיית ג'ון הקדוש, כנסיית הביקור, כנסיית אן הקדושה, ברכת הצאן, כנסיית הקבר הקדוש. 

משרד הבריאות מבקש להנחות את הציבור בישראל, להלן :
1. כל מי שהיה במגע הדוק (במרחק של פחות משני מטר ולמשך 15 דקות לפחות) עם חברי הקבוצה בהתאם למועדים והמקומות אשר יפורטו להלן מתבקש להכנס לבידוד בית למשך 14 ימים מאז המגע האחרון עם הקבוצה ולדווח על כך באתר משרד הבריאות: 

http://bit.ly/MOH-Corona או במוקד כל הבריאות 5400*.
כמו כן במידה ומתפתחים סימני מחלה (חום מעל 38, שיעול או תסמינים נשימתיים אחרים), יש לפנות לעזרה רפואית בהתאם להנחיות משרד הבריאות. 
2. כל מי שהיה במקומות ובזמנים הרלוונטיים שיפורטו להלן *אך ללא מגע הדוק*, לא נדרש להכנס לבידוד אך מתבקש להיות ערני לגבי סימני מחלה (חום מעל 38, שיעול או תסמינים נשימתיים אחרים). במידה ומתפתחים תסמינים יש לפנות לעזרה רפואית בהתאם להנחיות באתר המשרד.  

מעיריית ירושלים נמסר: "בהמשך להודעת משרד הבריאות על ביקור התיירים הקוראנים בארץ, ובכלל זה במקומות ספורים בירושלים, עיריית ירושלים קוראת למי  שביקר במקומות שהוזכרו בהודעה, לפעול על פי הנחיות משרד הבריאות.
ראש העיר, משה ליאון, הנחה את גורמי העירייה לסייע בכל מה שנתבקש עי משרד הבריאות".

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה