ירושלים עם תושבי הדרום



בעקבות ההסלמה הביטחוניות בישובים רבים בדרום, וביטול הלימודים ביישובים רבים בדרום, אתרי מורשת ותרבות בירושלים מזמינים בחינם את תושבי הדרום. כמו כן, רדיו ירושלים מביע הזדהות ומבטל את השקת הדיסק החדש של אייל גולן שהייתה אמורה להתקיים מחר

העיר ירושלים מביעה הזדהות ותמיכה לאור ההסלמה בדרום. אתרי התיירות בירושלים פותחים את השערים למען תושבי הדרום וקוראים להם: בואו להתאוורר אצלנו. 

בשל המצב כינס ראש העיר, משה ליאון, הערכת מצב מיוחדת, בהשתתפות גורמי העירייה, פיקוד העורף,  משטרת ישראל, מד"א ושאר כוחות הביטחון וגורמי העיר.

ראש העיר הנחה כי לאור המידע הקיים והנחיות פיקוד העורף, תימשך שגרת החיים בעיר ללא שינוי, ובכלל זה הלימודים.

לצד זה הנחה על הגברת הערנות והמוכנות, חידוד הנהלים, ונקיטת כל הצעדים הנדרשים לשעת הצורך. ראש העיר ירושלים הציע סיוע לערי הדרום ותושביה, כולל אירוח משפחות בעיר ביום העצמאות. 

ראש העיר ירושלים,  משה ליאון :'אני מבקש לחזק את תושבי הדרום בעת רגישה זו. העיר ירושלים מתכוננת לכל מתאר, מוודא את כשירותם של כל המערכים התומכים, ועומדת לצד תושבי הדרום בכל הנדרש עד השבת השקט על כנו, ובכלל זה אירוח בבירתנו'.


אייל גולן. צילום: פלאש 90

כמו כן, ברדיו ירושלים מזדהים עם הדרום ומבטלים את השקת הדיסק החדש של אייל גולן
שהייתה אמורה להתקיים מחר, (שני) בתוכנית 'מנטה' עם ירון אילן. מועד חדש ינתן בהקדם.



הרשימה לאתרים:

- מוזיאון המוזיקה העברי בירושלים מזמין את תושבי עוטף עזה, שער הנגב, אשדוד, אשקלון, קרית מלאכי, גן יבנה, שדרות, נתיבות, אזור באר שבע וכל מי שהלימודים בשובו בוטלו, ליהנות מהפעילויות במוזיאון. אורך הפעילות כשעה. הכניסה לתושבים הנ"ל ללא תשלום בהצגת תעודות זהות. יש להזמין מקום מראש בטלפון 025406505.

- מרכז מורשת מנחם בגין בירושלים, מזמין את תלמידי הישובים הרבים בהם בוטלו הלימודים היום יחד עם משפחותיהם ליהנות ממוזיאון בגין- מייצג אורקולי חוויתי ומרתק. אורך הפעילות כשעה וחצי ומתאימה מגיל 8. הכניסה לתושבים הנ"ל ללא תשלום בהצגת תעודות זהות. הסיורים מודרכים, מספר המקומות מוגבל.  יש להזמין מקום מראש  בטלפון 025652011.

-החברה לפיתוח ושיקום הרובע היהודי פותחת את אתרי התיירות חינם (בית הכנסת החורבה עם נוף עוצר נשימה , הרובע ההרודיאני והבית השרוף המחודש-מייצג אינטראקטיבי המספר את סיפור בית קתרוס ממשפחת הכוהנים במרד החשמונאים) לתושבי עוטף עזה, שער הנגב, אשדוד, אשקלון, גן יבנה, באר שבע וכל הישובים בהם בוטלו הלימודים . הכניסה ללא תשלום בהצגת תעודות זהות.  לפרטים *4987.

- הגן הבוטני האוניברסיטאי בגבעת רם בירושלים מזמין היום, יום ראשון ועד רגיעה, את תושבי עוטף עזה, אשקלון, שדרות, נתיבות, קרית גת, אופקים ואזור באר שבע ליהנות מפריחה מדהימה, סיורי פריחה כל שעה עגולה משעה 11:00 עד 15:00 ונסיעה ברכבת הגן. הכניסה לתושבים הנ"ל ללא תשלום בהצגת תעודות זהות. הגן הבוטני פתוח החל מהשעה 09:00 עד 19:00. לפרטים נוספים הגן הבוטני-026794012.




 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה