סיטי פס נוטשת את ירושלים



החברה הודיעה למשרד האוצר כי לא תתמודד במכרז להפעלת הקו הירוק החדש. המשמעות: ויתור בפעול על הפעלת הקו הקיים. סיטיפס:"פנינו לועדה והתרענו על רמת הסיכון הגבוהה והבלתי מידתית עבור הזכיין בפרויקט"

הבוקר (ראשון) קבוצת סיטיפס מפעילת הרכבת הקלה בירושלים במשך שמונה שנים, הודיעה למשרד האוצר על פרישה מהתמודדות במכרז להפעלת קו הרכבת החדש בעיר. מדובר בקו הירוק שיחבר בין הר הצופים לשכונות גילה ומלחה. הקו הירוק של הרכבת בבירה מתוכנן להתפרש על פני כ-18 ק"מ ו-33 תחנות, מהר הצופים לשכונת גילה, עם שלוחות למלחה ולגבעת שאול. העלות הקמת הקו מוערכת בכ-10 מיליארד שקלים.

כזכור, משרד האוצר מתכנן רכישה חוזרת (BuyBack) של הקו הקיים, וכתנאי במכרז להקמת הקו החדש, הקו הירוק כולל חובת השתלטות על קו הרכבת הקיים ותפעול בתוך חצי שנה מיום ההכרזה על הזכייה במכרז, כלומר, הזוכה במכרז החדש ומי שתפעיל את הקו הירוק, תידרש לתפעל בפועל באופן שוטף את הקו האדום, שהופעל עד כה על ידי סיטיפס. 

מאז שיצא המכרז להפעלת הקו הירוק פרשו כמחצית מהחברות שניגשו אליו. בפועל, רק שלוש חברות מתמודדות על הפעלת הקו הירוק: קבוצת מאיר; IDT Corporation, Pangea Israel, GEK Terna שפיר הנדסה שיכון ובינוי ואגד החזקות.

סיטיפס מפעילה כיום את הקו האדום, הוא הקו הראשון מבין שמונת קווי מערך הרכבת הקלה בירושלים. הוא עובר במסלול שבין פסגת זאב בצפון ועד הר הרצל בדרום דרך רחוב יפו שבמרכז העיר. אורכו של הקו האדום הוא 13.8 קילומטר והוא כולל 23 תחנות.

מסיטיפס נמסר בתגובה: "בשבועות האחרונים פרסמה ועדת המכרזים גרסה חדשה ובלתי סבירה של הסכם הזיכיון לקו הירוק בירושלים. 

כמי שרכשו כבר ניסיון רב בפרויקט שכזה, פנינו לועדה והתרענו על רמת הסיכון הגבוהה והבלתי מידתית עבור הזכיין בפרויקט, ועל כך שחלוקת הסיכונים בין המדינה לזכיין הינה גבוהה באופן חריג גם למול מכרזים אחרים שפורסמו בארץ בשנים האחרונות. בין היתר, מעניק המכרז היקף סמכויות נרחב ביותר למדינה בכל דבר ועניין, זאת ללא כל התחייבות מצד המדינה או לקיחת אחריות כלשהי גם על נושאים שאינם בשליטתו של הזכיין.  

הבהרנו לועדה כי לצערנו, ככל שלא יחולו שינויים משמעותיים במכרז באופן שיצור חלוקת סיכונים נכונה יותר בין המדינה לזכיין, אנו נאלצים בלית ברירה, שלא להשתתף בהליך מכרזי זה, לאור חוסר המידתיות בו".

צילום: פלאש 90.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה