החיים תותים



עיריית ירושלים שדרגה את גן התות המפורסם בנחלאות

עיריית ירושלים סיימה לאחרונה לשדרג ולשפץ את גן התות המפורסם בשכונת נחלאות ואת גן אוהל משה, בהשקעה של כשניים וחצי מיליון ש"ח . בין השאר שודרגו תשתיות הריצוף והתאורה לגנים ולעצים הוותיקים, הותקן ריהוט גן חדש, שודרג בור המים ההיסטורי של השכונה ועוד, כל זאת תוך תשומת לב ושימור אופיים הייחודי וההיסטורי. השיפוץ בוצע ביוזמת רובע מרכז והאגף לשיפור פני העיר בעירייה ובשיתוף המינהל הקהילתי והתושבים, על פי תכנית של האדריכל הירושלמי אבנר סימון.

גן התות וגן אוהל משה הינם גנים ותיקים הממוקמים בלב שכונת נחלאות  שהוקמה על-ידי יהודים שיצאו אל מחוץ לחומות העיר העתיקה בירושלים  בשנות ה-70-80 של המאה ה-19 ומהווים שכיות חמדה של העיר. וותיקי העיר מכירים את שכונת אוהל משה –השכונה הספרדית בה גדלו אישיים מפורסמים וביניהם נשיאה החמישי של מדינת ישראל, יצחק נבון, שכינה אותה "הבוסתן הספרדי".

ראש העיר משה ליאון ציין כי "הבוסתן הספרדי הוא אחד מן הגנים הייחודיים בירושלים המשקף את אופייה ההיסטורי של שכונת נחלאות ושעליו כתב הנשיא יצחק נבון את המחזה המפורסם. אני מודה לצוות המקצועי שעשה מאמצים גדולים חרף הקשיים להוציא לפועל פרוייקט מורכב ומיוחד זה". 


תמונה: יובל יעקב מנהל רובע מרכז.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה