גם סוללות ריקות, מאחסנים נכון, ומשליכים לפח ייעודי



שריפה בבניין בשכונת מעלות דפנה בעקבות מספר רב של סוללות ישנות. לא אותרו דיירים במקום ובהמשך הושגה שליטה בשריפה.

היום, (שלישי) סמוך לשעה 6 בבוקר, הוזנקו צוותי כבאות והצלה מתחנת ירושלים, בעקבות דיווח על שריפה בדירה בבניין-ברחוב מקווה ישראל שבשכונת מעלות דפנה וכי יש חשש ללכודים בדירה.

לוחמי האש, הגיעו למקום בכוחות גדולים, ובתוך זמן קצר, פרצו לדירה הבוערת שהייתה נעולה, סרקו אחר לכודים בד בבד לפעולות כיבוי ושחרור העשן מהדירה והבניין.

לאחר סריקות יסודיות בדירה, לא אותרו דיירים במקום ובהמשך הושגה שליטה בשריפה.

מחקירה של חוקרי כבאות והצלה לישראל תחנת ירושלים מתברר: השריפה החלה ככל הנראה בעקבות איסוף צעצועים ישנים בשקיות ואיכסונם ביחד, עם מספר רב של סוללות ישנות.

בשלב מסויים, נוצר מגע בין קטבי הסוללות דבר שגרם לניצוצות, חום והתלקחות שקיות הצעצועים שהונחו בכניסה לבית.

בענף הסברה והדרכת אוכלוסיה של כבאות והצלה לישראל מזכירים לציבור:

•יש להימנע מהנחת סוללות רבות ביחד, אפילו אם הן סוללות ישנות, שאריות האנרגיה שעדיין אצורות בסוללות, יכולות לגרום לחימום הסוללות והצתתן.

• יש להקפיד ולהימנע, מהנחת מספר סוללות ביחד, בסמוך לבדים וחומרים דליקים.

•את הסוללות בסיום השימוש בהן, יש להניח במקום בטוח, ובהזדמנות הראשונה, יש להשליך אותן למתקן למיחזור סוללות.

רב-רשף אלי אדרי, קצין כבאות והצלה שפיקד על האירוע: "הוזנקנו בשעות הבוקר, לשכונת מעלות דפנה, בעקבות דיווח על שריפה משמעותית בדירה בבניין בשכונה. הגענו למקום וראינו כי מאחת הדירות בקומה השניה, בבניין בן 4 קומות, מיתמר עשן כבד וסמיך, בנוסף היה חשד ללכודים בדירה, פרצנו לדירה, ומאחורי הדלת זיהינו מוקד אש גדול, לאחר סריקות במקום לא איתרנו לכודים בדירה. למרבה המזל, ההורים ושמונת ילדיהם, ישנו הלילה אצל הסבתא, ומכיוון שמוקד האש היה בכניסה לבית והלהבות והעשן חסמו את דרך המילוט, אלמלא הם היו ישנים אצל הסבתא, כנראה שהם היו נלכדים בדירה הבוערת. אנחנו שמחים ששריפה זאת נגמרה ללא נפגעים ועם נס פורים למשפחה". 

תמונה: דוברות כבאות והצלה.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה