אחרי 26 שנים: כתב אישום בגין רצח ורדית בקרקנוט ז"ל



לפי האישום, סאקוביץ' אסף את הצעירה ברכבו ב-1993, הוביל אותה ליער אשתאול וחנק אותה למוות אחרי שביצע בה מעשה סדום. לאחר מכן, הותיר את גופתה במקום. מעצרו התאפשר לאחר שהחוקרים השתמשו בדגימת DNA מהזירה, ולאחר שהצליבו את המידע הגיעו לסאקוביץ', שהתגורר בהוסטל עד למעצרו

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה הבוקר (ראשון) כתב אישום נגד ולרי סאקוביץ' בגין רציחתה וביצוע מעשה סדום בוורדית בקרקנוט לפני 26 שנים ביער אשתאול.

כתב האישום מתאר את השתלשלות הרצח: ביום 30.11.1993 בשעות אחר הצהריים עמדה ורדית בקרקנוט ז"ל (ילידת 1966)  ברחוב הרכבת בתל אביב והושיטה את ידה בניסיון לתפוס "טרמפ" לכיוון מקום מגוריה בקיבוץ קריית ענבים. הנאשם, אשר נהג באותה עת ברכב מסוג סובארו לגאסי ברחוב הרכבת, הבחין במנוחה, סטה לכיוון המדרכה ונעצר בסמוך אליה על מנת שתעלה לרכבו. המנוחה עלתה אל המושב האחורי של הרכב, והנאשם נסע מן המקום כשהמנוחה ברכבו.

במהלך הנסיעה, פנה הנאשם לכביש 395, ובין מושב כסלון למושב אשתאול סטה מהכביש אל דרך עפר והמשיך בנסיעתו לתוך היער המצוי מדרום לכביש. בעודם ביער, חבט הנאשם בחזקה בראשה, בחזה ובבטנה של המנוחה, הוריד  את מכנסיה ותחתוניה של המנוחה, והחדיר את איבר מינו לפיה של המנוחה, בניגוד לרצונה, תוך שהיא נאבקת עמו, עד שהגיע לסיפוקו בפיה. בהמשך, הנאשם חנק בכוח את המנוחה תוך שהוא לוחץ בשתי ידיו בחוזקה על צווארה, עד שהביא למותה, וזאת בין השאר כדי להבטיח את הימלטותו מן הדין. מכתב האישום עולה כי הנאשם גרר את המנוחה כ-17 מטרים, אל עבר מסלעה מוסתרת ביער, הותיר את גופתה במקום, והסתלק מהמקום ברכבו.

 

ולרי סאקוביץ' החשוד ברצח. צילום: פלאש 90

עו"ד אשרת שהם ועו"ד שמואל ברזילי מפרקליטות מחוז ירושלים: "מאז הרצח בנובמבר 1993 ועד לימים אלו לא שקטה מערכת אכיפת החוק, נעשו פעולות חקירה מאומצות במשך 26 שנים שכללו איסוף ראיות וניסיונות לאיתור החשוד ברצח על ידי ימ"ר ירושלים. בעקבות התפתחויות טכנולוגיות הקשורות בהתאמת DNA ועם חזרתו לארץ של החשוד לאחר שהיה בבלרוס במשך 25 שנה, אותר הנאשם ולאחר פעולות חקירה נאספו די ראיות שהביאו להגשת כתב אישום כנגדו. הגשת כתב האישום מעבירה מסר כי משטרת ישראל, הפרקליטות לא נחות ולא שוקטות עד אשר אף בחלוף חצי יובל מוגש כתב אישום נגד מי שמיוחס לו ביצוע עבירות נתעבות כפי שמצוין בכתב האישום. אנו מחזקים את ידי בני משפחת המנוחה ומקווים כי הגשת כתב האישום הינה ראשיתו של תהליך סגירת המעגל שנים רבות לאחר המקרה הטראגי״..

הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.

צילום: פלאש 90.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה