תיכון גבעת גונן מציג: הקואוצ'רים



תיכון גבעת גונן בירושלים השיק תכנית חדשה ההופכת את המורים והתלמידים למאמנים ומנטורים

בית הספר התיכון גבעת גונן השיק לאחרונה תכנית חדשה המכשירה את המורים והתלמידים כמאמנים וקאוצ'רים.

התכנית החדשה, שנבנתה בבית הספר המתבססת על מודל: SML-self- management learning – מודל ניהול עצמי ברוח החינוך הדמוקרטי. התכנית הופכת את המורים וצוות בית הספר לקואוצ'רים ומנטורים המנהלים את השיח עם התלמידים באמצעות כלים לאימון עצמי במטרה להעניק להם כלים בהתפתחות המקצועית להצבת מטרות, העצמה, זיהוי חוזקות פנימיות, טיפול בגורמים מעכבים התקדמות, התמודדות עם לחצים וקשיים והעצמה עצמית.

התכנית החדשה הופכת בהדרגה את הצוות ואת התלמידים למאמנים ולמאומנים ומשנה את השיח בבית הספר.

במסגרת התכנית מורי בית הספר לומדים כלים ופרקטיקות לאימון וקואוצ'ינג אותם הם מיישמים עם התלמידים וזוכים גם לאימון עצמי בעצם למידת הכלים. הכלים הנלמדים בתוכנית זו הינן ניהול זמן, תיעול כעסים, מינוף הזדמנויות, הצבת יעדים, קבלת החלטות, התמודדויות עם לחץ וצפיות, לקיחת אחריות, הצבת מטרות, זיהוי חוזקות פנימיות אישיות והעצמתן, זיהוי גורמים מעכבים ואופן ההתגברות עליהם ועוד. תכנית זו, מלמדת להתנהל באופן מטיבי הן ברמת העשייה והן ברמת החוויה האישית משמשת את התלמידים לטובת הלימודים ולשדרוג הלמידה ומעניקה ארגז כלים מעשיים להמשך החיים.  

המורים  שמתאמנים בישום השפה  הלימודית אימונית עובדים עם התלמידים באמצעות שיטות האימון וכאשר המורה משתמש בכלים אימוניים נוצר בהדרגה שינוי אצל התלמידים וגם אצל המורה עצמו . שפה זו  מעניקה להם כלים להתמודדות,

התלמידים זוכים לליווי אישי של המורים, תוך שיח מתמיד ודחיפה לשינוי והעצמה ולמעשה גם התלמידים הופכים למנטורים ומאמנים בעצמם בסביבתם החברתית, המשפחתית וגם הכיתתית.

בבית הספר מציינים כי התכנית החדשה מביאה לשינוי בשיח ובגישה של כלל הגורמים בבית הספר באופן בו כל פעולה וכל תהליך במהלך השנה מקבל גישה של אימון ומופעלים בו כלי אימון על מנת להגיע לתוצאות טובות.

"התכנית החדשה הביאה רוח של התחדשות לבית הספר" מספרת מנהלת בית הספר יפית גרין, "תהליך הלימוד, הגישה לבגרות, התפיסה העצמית של התלמידים וגם של המורים משתנה לנגד עינינו בתהליך עמוק וחיובי היוצר גישה חיובית ומעצימה לחיים, ללימודים בבית הספר ולעתיד. תלמידי גבעת גונן וצוות בית הספר לומדים ומיישמים כלים חדשנים לחיזוק עצמי והתגברות על קשיים שאני בטוחה שילוו אותם בעתיד בכל מקום אליו יגיעו וזוהי בדיוק רוח בית הספר הרואה חשיבות גדולה גם בחינוך להישגים וגם חינוך להעצמה עצמית וחיובית הרבה מעבר ללימודים בתיכון".

גלעד עמית , סגן מנהלת בית ספר ממובילי התוכנית :" תכנית האימון האישי תורמת  רבות לשיח עם התלמידים והופכת אותנו לצוות הפועל יחד על מנת להתגבר על קשיים ולהגיע להישגים. התלמידים שינו גישה בהתנהלות היומיומית שלהם והרבה פעמים אני מרגיש כאילו הם המאמנים ואני המאומן. אין לי ספק שהגישה מביאה לנו תוצאות מידיות וגם תוצאות שנראה בהמשך הלימודים בבית הספר".

תמונה: יח"צ


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה