נעצר חשוד ברצח ורדית בקרקנוט בירושלים לפני יותר מ-25 שנה



הותר לפרסום: החשוד בן 64 שנעצר בירושלים- חשוד ברצח ורדית בקרקנוט שנרצחה ביער אשתאול בשנת 1993. החשוד, היה על הכוונת של המשטרה כבר שנים ארוכות אך רק בגלל בדיקת DNA שקשרה אותו לרצח, החקירה פוענחה

בית משפט השלום בירושלים התיר היום (רביעי) לפרסם כי בשבוע שעבר נעצר חשוד באונס וברצח של ורדית בקרקנוט לפני יותר מ-25. שנה. מעצרו של החשוד, ולרי סאקוביץ' בן 64 המתגורר בהוסטל בירושלים, הוארך אתמול בעשרה ימים, לאחר שקשר עצמו לזירה אך הכחיש כי רצח את הצעירה.

בקרקנוט, בת 27 מקרית ענבים, סטודנטית לצילום יצאה בנובמבר 1993 מבית הספר לצילום בתל אביב שבו למדה. היא נראתה נכנסת למכונית ליד גשר לה גארדיה ומאז נעלמו עקבותיה. כשלא הגיעה הביתה הודיעו בני המשפחה על כל למשטרה. לאחר יומיים של חיפושים נמצאה גופתה של בקרקנוט ליד ירושלים. 

ורדית בקרקנוט ז"ל. צילום: באדיבות המשפחה

המשטרה עשתה ככל הנראה שימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים על מנת לאתר את החשוד. מדובר באחד מתיקי הרצח הקשים שהיו באזור ירושלים אשר נותר פתוח כל אותם השנים. במהלך השנים עצרה המשטרה מספר חשודים במעשה אך הם שוחררו לבסוף כיוון שלמשטרה לא היו ראיות נגדם. בכל כמה שנים התחלף צוות החקירה המיוחד בתיק על מנת לנסות ולמצוא זווית אחרת שתשפוך אור על המקרה ותביא לפיצוח התיק. 

לפני שבוע בדיוק הותר לפרסם כי נעצר חשוד ברצח ואונס שבוצע בירושלים בשנת 1993 אך עד עכשיו לא ניתן היה לפרט מעבר לכך. החשוד, סומן על-ידי חוקרי היחידה המרכזית של משטרת ירושלים והיה על הכוונת של המשטרה כבר שנים ארוכות, אבל רק לאחרונה נוצרה ההזדמנות לחבר את הקצוות ולבצע פעולות חקירה שמבססות את החשד.

ולרי סאקוביץ' החשוד ברצח. צילום: פלאש 90

פעולות חקירה, ובכללן בדיקות DNA בהוסטל שבו מתגורר החשוד, הובילו להתפתחות הדרמטית שבמסגרתה סאקוביץ' נעצר.  בעקבות מידע שהגיע לחוקרי משטרת מחוז ירושלים, הם אספו לפני כשלושה שבועות דגימת רוק מהחשוד ומכל דיירי ההוסטל ומצאו התאמה בין הדגימה לממצא הגנטי שלו שנאסף מזירת הרצח ב-1993. פעולה זו הגבירה את החשד בנוגע למעורבותו ברצח בקרקנוט.

עו"ד מיכאל עירוני שמייצג מטעם הסניגוריה הציבורית את החשוד: "מדובר באדם שסובל מבעיות רפואיות רבות ויש חשש שהוא סובל מלקות קוגנטיבית. החשוד משתף פעולה עם החוקרים ומכחיש את החשדות".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה