השביתה בבתי החולים הדסה תימשך גם היום- אלו השירותים שצפויים לפעול



גם היום שביתה בבתי החולים הדסה עין כרם והר הצופים. בהסתדרות הרפואית טוענים שהנהלת הדסה ניסתה לפגוע בלגיטימיות של השביתה בעזרת מכתבי שטנה, בהנהלה טענו שההסתדרות סירבה לאשר הסכם שהושג עם ועדי הרופאים

שביתת רופאי בית החולים הדסה בירושלים שהחלה אתמול (שלישי) תמשך גם היום (רביעי), לאחר שהניסיונות למנוע אותה הסתיימו ללא הצלחה. השביתה היא תקרית נוספת בשורה של התנגשויות בין מנהל הדסה, הפרופ' זאב רוטשטיין, לבין עובדי בית החולים, שבמרכזה ויכוח סביב העסקתם של שבעה רופאים מתמחים חדשים.

בהודעה שנמסרה מטעם ההסתדרות הרפואית נטען כי "לצערנו במהלך המשא והמתן נשלחו מכתבי שטנה ופוסטים פוגעניים. למרות זאת המשכנו לנהל משא ומתן מתוך רצון כן להגיע להסכם ולהביא לסיומה של השביתה. מתווים שהציעה ההסתדרות הרפואית לא התקבלו על ידי הנהלת הדסה מתוך ניסיון לפגוע בליגיטימיות השביתה. אנו תקווה שבימים הקרובים נוכל להגיע להסכם ולהבטיח קליטתם של הרופאים ומניעת צעדים חד צדדיים של ההנהלה בעתיד".

מנכ״ל הדסה, פרופ׳ זאב רוטשטיין בתגובה לפגישה שהתקיימה הערב בין הנהלת הדסה לנציגי ההסתדרות הרפואית: שוב נחשפה העובדה כי להסתדרות הרפואית אין בעצם כל עילת שביתה. בפגישה שהתקיימה היום, נוכחו נציגי הדסה לדעת כי ההסתדרות הרפואית מסרבת לאשר לוועדי הרופאים את ההסכם בדבר הקטנת ההטבות לסגל האקדמי הבכיר, הסכם שאליו הגיעו עם הנהלת בית החולים. מאחר וסוגיית המתמחים אינה קיימת, לאור ההתחייבות האישית של סגן שר הבריאות ליצמן לפתור את בעיית המתמחים עד סוף מרץ, לא ברור מדוע מתעקשת הר״י להמשיך את הפגיעה בציבור החולים ולפגוע בסיכויי הדסה להחלים מהמשבר - ממש לפני סיום הסכם ההבראה עם המדינה. הנהלת הדסה פונה שוב ושוב לרופאים, ״פתחו את עינכם וראו כי אין כל סיבה להמשך השביתה שהיא בראש וראשונה נגד החולים וגם נגדכם בסופו של דבר!".

פרופ זאב רוטשיין מנכ"ל בית חולים הדסה. צילום: פלאש 90


הפעילות במהלך השביתה:
1. מקרים דחופים - טיפולי חירום: טיפול נמרץ, חדרי מיון, חדרי לידה ופגיות, כפי שניתנים במתכונת שבת וחג, כך גם יינתנו במהלך השביתה. בימי שביתה מלאה, המרכזים לרפואה דחופה עובדים במתכונת שבת מתוגברת. התגבור יינתן ע"י סטאז'רים והצוות האורגני, על-פי שיקול דעת מנהלי המרכזים ובתיאום עם ועד הרופאים. בכל מקרה חריג ניתן לפנות לוועדת החריגים המקומית בבית החולים שתכריע האם לתגבר ברופאים נוספים.
2. פרוצדורות, ניתוחים וניתוחים קיסריים מתוכננים: יופנו לוועדת החריגים המקומית בבית החולים.
3. טיפולים שוטפים במכונים ומחלקות אשפוז יום: 
• בעת שביתה כללית לא יינתן טיפול. מקרים דחופים יופנו למלר"ד.
• טיפולים כירורגיים באשפוז יום, דינם כדין חדרי ניתוח.
• טיפולים אונקולוגים במסגרת אשפוז יום אונקולוגי/המטולוגי יינתנו כרגיל.
4. ססיות ושירותי שר"פ: בעת שביתה כללית בביה"ח- לא יבוצעו ססיות ולא יינתנו שירותי שר"פ.
5. הוראה: לא תתקיים כל פעילות הוראתית
6. אשפוז יום פסיכיאטרי: ישבות בימי שביתה כללית.
7. טיפולי I.V.F הפריה חוץ גופית: יופנו לועדת חריגים.
8. ועדות רפואיות: ועדות להפסקת הריון - בעת השבתה כוללת דינן כדין עבודה בשבת.
9. אונקולוגיה:
• ניתוחים אונקולוגיים - יבוצעו באישור ועדת חריגים.
• טיפולים אונקולוגיים (גם במסגרת אשפוז יום) - יבוצעו כרגיל בימי שביתה כללית.
10. דיאליזה: שירותי דיאליזה יבוצעו כרגיל בימי שביתה כללית.
11. תקני צה"ל/ קהילה: כאשר למחלקה תקן למתן שירות בקהילה - אם הרופא מקבל את שכרו באופן מלא מבית החולים הוא ישבות. אם הרופא מקבל חלק משכרו מהקופה - ישבות בבית החולים ויעבוד בקהילה. כמו כן, מרפאות צה"ליות בביה"ח יושבתו בעת שביתה כללית בביה"ח.
12. רפואת שיניים- תתקיים במתכונת שבת
• המרפאות יעניקו שירותי עזרה ראשונה בלבד
• לא תתקיים פעילות אלקטיבית במרפאות
• לא יבוצעו ניתוחים אלקטיביים בחדרי הניתוח
• לא תתקיים כל פעילות הוראתית

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה