יצא מביתו עם סכין, הבחין באורי - ותקף: החשוד ברצח הצעירה נחשף



כוחות הביטחון עצרו ברמאללה פלסטיני, תושב חברון, החשוד ברצח אורי אנסבכר בת ה-19 באזור עין יעל. צו איסור פרסום עדיין חל על כל פרטי החקירה, שמתמקדת במישור הלאומני

חשוד שנעצר אתמול בלילה (שבת) ברצח אורי אנסבכר בירושלים הוא ערפאת ארפאעיה, תושב חברון בן 29. בעבר הוא נעצר פעמיים ואף ריצה תקופת מאסר בכלא עופר. מהחקירה עולה שבבוקר יום חמישי יצא החשוד מביתו בחברון כשברשותו סכין ועשה את דרכו לכיוון הכפר בית ג'אלה. מסיבה שאינה ברורה, הוא צעד לכיוון יער עין יעל, שם הבחין באורי אנסבכר, תקף ורצח אותה. הערב התקיימו הפגנות בכמה מוקדים בירושלים, תל אביב וחברון במחאה על הרצח.

המידע הותר לפרסום רק לאחר שהמשטרה הגיעה לבית המשפחה ביישוב תקוע ובישרה על מעצר החשוד. את המעצר הובילו שב"כ, ימ"מ, היחידה המרכזית של משטרת ירושלים וצה"ל במסגרת החקירה שמתמקדת במישור הלאומני. עם זאת, צו איסור פרסום עדיין חל על כל פרטיה.

אמש דיווחו הפלסטינים כי כוחות הביטחון פעלו באזור העיירה אל-בירה הצמודה לרמאללה, כ-15 קילומטרים צפונית לירושלים. על פי הדיווחים, הכוחות ערכו חיפושים בבתים והחרימו מצלמות אבטחה. עוד דווח כי החשוד נעצר סמוך למסגד.

משפחתו של ארפאעיה מזוהה עם חמאס, מה שמגביר את החשד שהרקע לרצח לאומני. בין 23 בפברואר 2009 ל-19 במאי באותה השנה הוא הוחזק במעצר על אחזקת סכין למטרה לא כשרה. בשנת 2017 הוא היה עצור על נשיאת סכין ועל שהייה בלתי חוקית בין 15 במרץ 2017 ל-25 באוגסט באותה השנה.

כאמור, בשעות הערב של יום חמישי צעירה כבת 19 נמצאה סמוך לאזור עין יעל כשעל גופה פצעי דקירה. גורמי הרפואה וההצלה שהוזעקו למקום ביצעו בה פעולות החייאה, אך נאלצו לקבוע את מותה. חקירה נפתחה ביחידה המרכזית (ימ"ר) במשטרת ירושלים.

תמונה: באדיבות המשפחה.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה