קק"ל אירחה את נשיא אוסטריה לנטיעת עץ בחורשת האומות בירושלים



נשיא אוסטריה, אלכסנדר ואן דר בלן , Alexander Van Der Bellen המבקר בימים אלה בישראל, נטע אמש עץ זית בחורשת האומות למרגלות יד ושם. בכך הוא מצטרף לשורת המנהיגים שכבר נטעה עץ בחורשת האומות במסר של שלום, שותפות, אחווה, חיים והמשכיות

הנשיא הפדרלי של הרפובליקה של אוסטריה  אלכסנדר ואן דר בלן , Alexander Van Der Bellen הגיע לביקור בישראל כשהוא מלווה בפמליה של כ- 50 אנשים, ביניהם בת זוגתו הגב' דוריס שמידאואר, שר החינוך המדע והמחקר, שר הכלכלה, שגריר אוסטריה בישראל ואורחים נוספים ובעלי תפקידים בממשל. במסגרת ביקורו בישראל הוזמן הנשיא ואן דר בלן על ידי קק"ל לטקס נטיעת עץ בחורשת האומות שנערך אתמול.

בטקס שנוהל ע"י מר אנדי מיכלסון נציג קק"ל אמר נשיא אוסטריה:" לכבוד לי להיות המנהיג ה -109 שנוטע עץ בחורשת האומות ולהיות חלק מהמסורת הזאת. נטיעת עץ מספקת לדורות הבאים סמל לחיים והמשכיות כאשר כבר לא נהיה פה. הלואי שהעץ הזה שאני נוטע במדינת ישראל יגדל בשלום ובשלווה".

נשיא אוסטריה הוא פרופ' לכלכלה באוניברסיטת וינה, החל את כהונתו כנשיא הפדרציה של אוסטריה בינואר 2017 . הנשיא הפדרלי של אוסטריה הוא ראש המדינה הפדרלי של אוסטריה. לפי החוקה לנשיא יש כוח פוליטי רב, למרות שתפקידו סמלי בלבד.

קק"ל פעילה באוסטריה מזה 60 שנה ומקיימת קשר טוב והדוק עם הקהילה היהודית. נשיא קק"ל-אוסטריה, מר ויקטור ווגנר נחשב לידיד אמת של ישראל וקק"ל, ופעילותו מסייעת לישראל ומקדמת את מטרותיה. תורמי ותומכי קק"ל אוסטריה הינם יהודים וגם לא-יהודים, איתם קיים קשר רציף באמצעות שליחי קק"ל .

בכל שנה בט"ו בשבט קק"ל עורכת אירוע בהשתתפות תורמים ותומכים של ישראל, בו סקירה על פעילות קק"ל בארץ וראוי לציין כי בשעת משבר מתארגנים התורמים לתרומות גדולות כמו בעקבות השריפות הגדולות בנובמבר 2016.

משרדי קק"ל מצויים בקשר רציף עם בית הספר היהודי במרכז היהודי בוינה כשבין היתר- מחולקות שם קופסאות כחולות של קק"ל, ניתנת הרצאה על קק"ל, והילדים תורמים לפי יכולתם פעם בשנה. מדי שנה בסביבות ט"ו בשבט נערך טקס מסירת הקופסאות בהן התרומות ובבואם ארצה, מבקרים התלמידים באתרי קק"ל.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה