מצעד הגאווה ירושלים 2019: ייפתח השנה בירושלים



הבית הפתוח בירושלים לגאווה וסובלנות הודיע הבוקר (ראשון) כי לראשונה אירועי הגאווה בישראל ייפתחו במצעד מחאה גדול בירושלים, שיתקיים בחודש יוני. בסימן: מאבק למען חירות מלאה ואפליה כלפי הקהילה

אירועי הגאווה בישראל ייפתחו השנה במצעד מחאה גדול בירושלים, כך פורסם היום (ראשון) על ידי "הבית הפתוח בירושלים לגאווה וסובלנות". האירוע ייערך ב-6.6.19- לראשונה: בצעד משותף של הבית הפתוח בירושלים ועיריית ת"א-יפו – מצעד הגאווה והסובלנות בירושלים יפתח את חודש הגאווה 2019 ברחבי הארץ.

בבית הפתוח לגאווה ולסובלנות מציינים כי "המצעד בירושלים ישים על סדר היום הלאומי את המאבק על דמותה של מדינת ישראל – מאבק למען חירות מלאה מאלימות ומאפליה כלפי הקהילה הגאה, ובכלל. המרחק החברתי, הפוליטי והתרבותי בין ת"א-יפו לירושלים רק הולך וגדל בשנים האחרונות, והוא שב ועולה לסדר היום סביב אירוח האירוויזיון, הבחירות המקומיות וכיוצא בכך. מצעד הגאווה והסובלנות בירושלים שיפתח את עונת הגאווה, לפני ובסמוך למצעד בת"א-יפו, יוכיח שהשיח המפלג והמחנאי, בין ערים ובין מגזרים – יכול וצריך להיות מוחלף בשיח של שותפות".

צילום: יונתן סינדל / פלאש 90
עופר ארז, מנכ"ל הבית הפתוח: "הקדמת המצעד הינה החלטה קהילתית והיסטורית שמאחוריה קריאה חזקה וברורה - מחאה תחילה! הקהילה הגאה ושותפיה לדרך ממשיכות להאבק לשיווין, לביטחון ולחופש. אנו קוראים לכל מי שמאמין בזכותנו להיות שונים ושווים בארצנו להצטרף אלינו בדרישה לנציגות ונציגי הציבור - בשלטון המקומי ובממשלה, לממש את האחריות שניתנה להם כדי לעצב עתיד בו נוכל כולנו להתגאות".

ערן גלובוס, יו"ר הבית הפתוח: "מול ניסיונות בלתי-פוסקים להדיר את הקהילה ואת ה"שונה" מהציבוריות הישראלית, נפתח את חודש הגאווה במצעד היסטורי בירושלים. לפוליטיקאים, שיושבים סמוך כל-כך למסלול המצעד, אנחנו קוראים להצטרף לציבור העצום שתומך בנו ולהתחייב לשוויון זכויות מלא עוד בכנסת ה-21. לציבור אנחנו קוראים – הצטרפו אלינו הקיץ, כפי שעמדתם לצידנו שוב ושוב בשנים האחרונות, ונבהיר ביחד לפוליטיקאים מנותקים שלא יהיו כאן אזרחים סוג ב'. בואו לצעוד איתנו בירושלים ובכל רחבי הארץ. זה הזמן של כולנו".

בבית הפתוח מוסיפים ואומרים כי בקיץ, יימלאו 4 שנים לרצח שירה בנקי ז"ל, ו-10 שנים לטבח בברנוער, בו נרצחו ניר כץ וליז טרובישי ז"ל. "נזכיר שלא מספיק להזדעזע ממחיר הדמים של השנאה. הציבור הישראלי והקהילה הגאה חייבות לצופף שורות ולהיאבק יחדיו על אופיה ודמותה של החברה הישראלית. זהו מאבק למען חברה סובלנית ואוהבת, ישראל של שותפות ולא של שסעים, של גשרים בין אנשים וציבורים במקום שנאת השונה. רק מאבק יחד יבטיח עתיד טוב יותר, שיווני יותר וסובלני יותר".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה