אנטישמיות בקרית יובל: השליכו ספרי תורה ושפכו חומצה



אלמונים פרצו הלילה לבית הכנסת 'שיח ישראל' בשכונת קריית יובל בירושלים וביצעו ונדליזם והשחתה. ארון הקודש נפרץ וחומצה נשפכה על כל הרהיטים בבית הכנסת. משטרת ירושלים: הוחלט להקים צוות חקירה מיוחד. ראש העיר משה ליאון: "אירוע חמור שמזכיר תקופות אפלות של העם היהודי"

אלמונים חדרו הלילה (שלישי) לבית הכנסת 'שיח ישראל' לעולי צרפת בשכונת קריית יובל בירושלים והשחיתו את הריהוט. טרם ברור מי האחראים למעשה. שוטרים שהגיעו למקום גילו כי ארון הקודש נפרץ ופריטים נוספים הושחתו בבית הכנסת כשעל הכל שפכו הפורצים חומצה. טכנאי זיהוי הגיע למקום ומפקד המחוז ניצב יורם הלוי החליט להקים צח"מ (צוות חקירה מיוחד
.יחקור את המקרה הנוראי


ראש העיר ירושלים, משה ליאון, התייחס להשחתת בית הכנסת ואמר: "הבוקר התוודענו למקרה מזעזע של חילול בית כנסת והשחתת ספרי תורה בקרית יובל. אירוע חמור שמזכיר תקופות אפלות של העם היהודי, לא ניתן לפשעים כאלה להתרחש בימינו. שוחחת עם ממ"ז ירושלים כרגע ואני בטוח שמשטרת ישראל תשים ידה במהרה על הפושעים".


סגן שר הבריאות ח”כ יעקב ליצמן:“רק לפני יומיים פורסמו נתוני דו”ח המצביעים על אנטישמיות גוברת במדינות בעולם. מה נאמר ומה נדבר נוכח מקרה מזעזע ונורא של השחתת בית כנסת וספרי תורה מושלכים בביזיון, כאן בישראל, בעיר ירושלים, 2019. זוהי אנטישמיות בהתגלמותה, פשע שנאה נגד הקדוש והיקר, ופגיעה בכל לב יהודי. על רשויות החוק לפעול בנחישות נגד מבצעי הזוועה בכדי למנוע מקרים דומים בעתיד”.

יו״ר ש״ס השר דרעי:" הזדעזעתי עד עמקי נשמתי ממראות החילול המחפיר.. אין לב יהודי שלא מתפלץ ממראות כאלה הזכורים מאירועים קשים בהיסטוריה היהודית. הבוקר אפנה למפקד מחוז ירושלים במשטרה, להבין כיצד ארע הדבר הנורא הזה ולדרוש ממנו למצות את מלא חומרת הדין עם הפורעים. לא ניתן לאירוע שכזה לעבור בשקט במדינת ישראל."

תמונה: דוברות המשטרה


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה