כ-300 אנשי צוות רפואי המטפלים בילדי חינוך מיוחד הכריזו על שביתה



30,000 ילדים עם צרכים מיוחדים והנכויות הקשות ביותר, עומדים להישאר בבית וללא מסגרת חינוכית, החל משבוע הבא, בגלל שביתת אחיות ורופאי החינוך המיוחד

החל מה-28.1.19 הודיעו האחיות ורופאי החינוך המיוחד על שביתה כללית מטעם ההסתדרות הלאומית, שמכריזים בזאת על סכסוך עבודה ויוצאים לראשונה באמצעות איום השביתה נגד משרד העבודה ומשרד החינוך – מי שיפגעו מהשביתה המדוברת אלו 30,000 ילדים עם צרכים מיוחדים , נכים עם לקויות שונות שלא יוכלו ללכת לגן מועצה/עירייה, בית ספר או תיכון ללא ליווי של אחות ועל חשבונם תצא לפועל השביתה.

חשוב לציין כי אחיות אלו פועלות גם במסגרות החינוך המיוחד וגם בבתי הספר הרגילים בהם משולב ילד או ילדה עם צרכים מיוחדים.

דפנה אזרזר, אימא לילד עם צרכים מיוחדים ומנכ"לית עמותת אהב"ה המטפלת בכ-6000 ילדים עם צרכים מיוחדים מתרגזת מכל מהלך השביתה ותוקפת את שני הצדדים: "המלחמה היא  על הגב של הילדים שלנו. אותי כאימא וכמנכ"לית עמותה לא מעניין מי משלם למי וכמה, אני אפילו לא מחפשת אשמים. אותי מעניין ש-30,000 ילדים הולכים להיפגע ואף עלולים לשלם בחייהם". אומרת דפנה, "ילד מונשם שאין לידו אחות שתעשה לו סקשן, פרכוס בלי אחות בסביבה עלול להיגמר באסון, ילדים שלא יקבלו את התרופות שלהם זה חוסר אחריות. כל המלחמות הללו לא צריכות להיות על גב הילדים החלשים בחברה הישראלית, אני אישית מתחייבת להילחם עבורם עד שימצא פתרון ותתבטל השביתה".

בעשור האחרון חברת "פמי פרימיום" נותנת שרותי אחיות במסגרות החינוך המיוחד והרגיל (גנים, בית ספר , תיכון ועד גיל 21) לפתע משרד החינוך החליט שהוא לא משלם להן עבור ימים מקוצרים וזה אילץ אותן לנקוט צעד דרסטי כשביתה, למרות שהן יודעות שעלולים לפגוע ילדים החפים מפשע, כך עולה מהמכתב ששלחו למנכ"ל פמי פרמיום, איציק חמו זה עתה.


תמונת ארכיון: פלאש 90. נתי שוחט


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה