בירושלים נפגעו יותר מ-1,300 בעת חציית כביש במעבר חציה



בעשור האחרון: בירושלים נפגעו יותר מ-1,300 הולכי רגל במעברי חציה, בתל אביב-יפו נפגעו יותר מ-2,200 ובחיפה נפגעו יותר מ-1,100 הולכי רגל במעבר חציה

על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס בשנת 2018 (ינואר-נובמבר) נהרגו 27 בני אדם בעת שחצו את הכביש במקום שאמור להיות הבטוח ביותר עבורם – מעבר החציה. רוב מכריע של ההרוגים במעבר חציה מצאו את מותם בתחום העירוני – 23 הרוגים מתוך 27 הולכי הרגל. בעשור האחרון קרוב ל-16 אלף בני אדם נפגעו בעת שחצו את הכביש במעבר החציה, כ-1,600 נפגעים מדי שנה.

עוד עולה מן הנתונים כי בשנת 2018 נפגעו בתאונות דרכים 1,785 הולכי רגל בעת שחצו את הכביש במעבר חציה. מדובר בלמעלה ממחצית מתוך כל הולכי הרגל שנפגעו בשנה זו בתאונות דרכים (2,746). בתחום העירוני נפגעו בשנת 2018 במעבר חציה  1,736 הולכי רגל, מתוכם 23 נהרגו ו-194 נפצעו באורח קשה.


ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "הולכי רגל רבים מדי נפגעים מדי יום בתאונות במקום שאמור להיות עבורם בטוח ומוגן, מדובר במצב מטריד, במיוחד לאור העבודה שהפתרון לצמצום מספר הולכי הרגל הנפגעים במעבר חציה הוא פשוט לביצוע, אפקטיבי ואינו יקר. ברשויות המקומיות חייבים להתחשב בהולכי הרגל ולהציב פסי האטה במעברי החציה האדומים ובעיקר בסביבה בה קיים ריכוז גבוה של קשישים וילדים כמו מרפאות, בתי ספר, פארקים ובתי אבות. פס האטה מוריד את הסיכון לתאונות ב-40% במקומות בהם הוא מותקן, מדובר בהשקעה פשוטה שיכולה להיות עבור אותם הולכי רגל ההבדל שבין חיים למוות".

בירושלים נפגעו 1,326 הולכי רגל במעבר חציה בעשור האחרון (2009-2018), מתוכם 12 בני אדם נהרגו. בשנת 2018 נפגעו במעבר חציה בעיר 187 הולכי רגל, מהם אדם אחד נהרג.

בתל אביב נפגעו 2,217 הולכי רגל במעבר חציה בעשור האחרון (2009-2018), מתוכם 28 בני אדם נהרגו. בשנת 2018 נפגעו במעבר חציה בעיר 224 הולכי רגל, מהם ארבעה נהרגו – מספר ההרוגים הגבוה בשבע השנים האחרונות.

מדוח מיוחד שהכינה עמותת אור ירוק עולה כי מדינת ישראל היא אחת המדינות המסוכנות להולכי הרגל. מבט על נתוני מדינות ה-OECD חושף כי ישראל נמצאת במקום השלישי הגרוע בשיעור חלקם של הולכי הרגל ההרוגים מכלל ההרוגים, רק יפן וקוריאה הציגו נתונים גרועים יותר. ממוצע הולכי הרגל ההרוגים במדינות ה-OECD נאמד ב-20% ואילו בישראל ממוצע הולכי הרגל ההרוגים מכלל ההרוגים נאמד ב-34%.

מנתוני עמותת אור ירוק עולה, כי הסיבה המרכזית להיפגעותם הגבוהה של הולכי הרגל היא אי מתן זכות קדימה מצדם של נהגי כלי הרכב. שלוש מתוך ארבע תאונות (75%) שבהן נפגע הולך הרגל התרחשו בגלל שנהגי כלי הרכב לא העניקו להולכי הרגל זכות קדימה.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה