אסון הר הרצל: המהנדס יכנס לכלא



בית המשפט המחוזי בירושלים קיבל את ערעור המדינה במשפטם של האחראים לאסון בו נהרגה סגן הילה בצלאלי- וקבע כי המהנדס אורן ורשבסקי ירצה מאסר של 9 חודשים בפועל, על יועץ הבטיחות יצחק צוקר נגזרו 6 חודשי עבודות שירות. אמה של בצלאלי: "בית המשפט עשה צדק"

בית המשפט המחוזי בירושלים קיבל את ערעור המדינה וגזר היום (ראשון) תשעה חודשי מאסר על אורן ורשבסקי, המהנדס שהורשע בגרימת מותה ברשלנות של סגן הילה בצלאלי ז"ל באסון קריסת הגשר בהר הרצל, במהלך החזרות לטקס הדלקת המשואות ב-2012. העונש התקבל הבוקר במהלך השמעת ההחלטה בערעור שהגישה הפרקליטות, לאחר שלפני שבעה חודשים גזר בית המשפט עבודות שירות בלבד על המעורבים. 

ורשבסקי ירצה תשעה חודשי מאסר בפועל, שיחל ב-3 בפברואר, במקום שעות לתועלת הציבור. בנוסף לכך, אושר ההסדר עם יועץ הבטיחות יצחק צוקר, לפיהן עונשו יוחמר לשישה חודשי עבודות שירות במקום ארבעה וכן הפיצוי יגדל ל-10,000 שקלים.תמונה: דובר צה"ל

עו״ד דניאל מור, פרקליטות מחוז ירושלים: "בית המשפט קיבל את עמדת הפרקליטות כאשר קבע פעם אחר פעם, בהכרעות בתיק זה, שמדובר ברשלנות כבדה שבוצעה בעת הקמת מבנה גדול מאוד, בלי יסודות בקרקע, כל זאת כשתחתיו מצויים אנשים. קביעות בית המשפט מעבירות מסר חשוב וברור לגבי האחריות המוטלת על כתפי העוסקים במלאכת הקמת המבנים ובבטיחות. אנו מבקשים להביע צער והשתתפות בכאבם של הוריה של הילה בצלאלי ז״ל ושל שני החיילים הנוספים שנפצעו בארוע ותקווה שהמקרה הקשה הזה יהווה תמרור אזהרה ויקבע אמות מידה להתנהלות מקצועית בתחום חשוב זה״.

עוד אורון שוורץ, פרקליטו של הנאשם, אמר כי מדובר ב"אחד מהאסונות הטרגיים שהמדינה ידעה" ש"משאירים מרוסקים את המשפחה אך גם את הנאשמים. כדרכם של אסונות, זו טרגדיה". לדבריו, "ייתכן שבמידת הצורך נאצגר אותו בהית המשפט העליון. בית משפט השלום מצא לנכון לייחד עונש מתאים לוורשבסקי ולתהות האם לא צריך להתחשב באדם שאיבד כאן את כל עולמו".צילום: פלאש 90

אמה של בצלאלי, סיגלית, אמרה בתגובה להחמרת עונש: "אני חושבת שאולי זה עונש לא מספיק ומזערי, אבל זה עונש של צדק. האדם הזה היה חייב לשבת בכלא. לא היה לי רגע אחד שחששתי שזה לא מה שיהיה. הייתי בטוחה שידחו את הערעור שלו ויקבלו את של הפרקליטות". היא הוסיפה: "היום בית המשפט עשה את הצדק". על האפשרות שיפנה לעליון אמרה: "אשמח שיגיש ערעור, כי אני בטוחה שהוא יקבל עוד יותר מזה".



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה