אפליקציה חדשה תסייע להורים לבחור גן



עיריית ירושלים משיקה אתר החדש לגני הילדים, שמאפשר להורים הירושלמים הצעירים לקבל את כל המידע שהם צריכים על גבי המפה של ירושלים. מדובר בפיילוט במערב העיר. במקום הליכה ל-20 ימים פתוחים, אפשר ב-20 דק' לראות את כל הגנים הקרובים והרלוונטיים

עיריית ירושלים השיקה פלטפורמה חדשה בסגנון אתר התיירות Airbnb, המספקת מידע ומיועדת לתקופת הרישום לגני הילדים ובחירה מושכלת של ההורים עבור ילדיהם.

כל הורה שעומד בפני כניסת הילד למערכת החינוך הממלכתית מכיר את הבעיה: בניגוד לבתי הספר ולתיכונים, שם נערכים ימי התרשמות ומתפרסמים נתונים דוגמת מבחני המיצ"ב המעידים על איכות המקום, בגני הילדים אין דבר דומה. גננות אינן עורכות ימים פתוחים להורים ואין כל מידע רשמי שמתפרסם באופן שוטף על גני הילדים ברשויות המקומיות. הדבר מותיר את ההורים המודאגים להסתמך על המלצות אישיות מחברים או מפוסטים ברשתות חברתיות שאמינותם מוטלת בספק. בכל מקרה הם נותרים עם מעט מאוד מידע רלוונטי שיסייע להם בהחלטה כה חשובה – לאן ישלחו את ילדם בשנת הלימודים הבאה. 

בימים אלה נפתחת ברחבי הארץ עונת הרישום למוסדות החינוך ובמנהל החינוך בעיריית ירושלים החליטו לפתח כלי שיסייע להורים בבחירת הגן המתאים להם. לאחר שבשנה שעברה נפסקה חובת הגננות לערוך ימי התרשמות, הבינו בעירייה כי צריך להיכנס אל תוך חלל זה ולייצר כלי עזר להורים. לכן החליטו לתת מענה בדמות פלטפורמת מידע שנבנתה בהשראת אתר הנסיעות והתיירות הפופולארי Airbnb שמספק להורים את כל המידע שהיו רוצים לדעת. ממש כמו שטרם נסיעה לחו"ל אנשים מחפשים באתר Airbnb דירה או יחידת נופש שיתאימו להם מבחינת המחיר, האבזור או הקרבה למרכז העיר, כך יהיה מעתה גם בגנים בעיר ירושלים. הורים יוכלו לעלות למערכת שמכילה את המידע ולדעת מי הצוות בגן, מה הניסיון החינוכי שלו, איזה אוכל מוגש לילדים, האם מוגש אוכל צמחוני ומה החזון החינוכי של הגננת.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "עיריית ירושלים בראשותי שמה את התושבים מעל הכל. ירושלים תוביל ותהיה בירת החדשנות של ישראל. הקמת מאגר המידע על גני העיר יחסוך להורים זמן רב והליך הרישום יהיה ייעל ופשוט יותר, וזהו רק קצה הקרחון."

הפלטפורמה החדשה עלתה בשלב זה כפיילוט המכיל מידע על כ-200 גנים מהחינוך המרכזי בעיר, ובהתאם לתגובות ההורים, הכוונה היא להרחיבו לכלל הגנים ומוסדות החינוך הפועלים בעיר. במנהל החינוך אומרים כי האתר יגביר את השקיפות מול ציבור ההורים, אך בהחלט יוכל לסייע גם לזוגות צעירים שנמצאים בשלב בחירת מקום המגורים וחושבים על העתיד החינוכי שיעניקו לילדיהם.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה